SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 … 11 12 13 14 15 … 18
To jsou zase klábosy . Aby se samočinný ventil oitevřel potřebuje tlakový spád . Když je malý , pomalu a málo se otevře , to dá rozum . potom se škodlivý prostor projeví o to více . Zase chtít přetlačit vzduch o např. 1atm. v průměru 8cm znamená , že tě v klidu vyflusne . Tlak při 1atm je 50 kilo . To tě skácí jako Muradov .
Offline
vida, bobobo zřejmě tuší o co jde, zázrak
Offline
Bourač. Nebudem ti dávať žiadne príklady, lebo nechápeš súvislosti. Ak si chceš overiť to, že nepíšem hovadiny, tak môžeš zmerať tlak na konci tých záhradných hadíc, ale za predpokladu. že bude bežať kompresor ale nie pred vypnutím, keď už nasáva malo. Ešte lepšie urobíš, ak si nájdeš vyradenú tkanú hasčskú hadicu a navlečieš ju na filre kompresora a hoci len špagátom stiahneš a skúsiš tým fukáro z toho Třebičského horáka (APH-15, alebo APH-10,?) a vyskúšaš klasické preplňovanie kompresora, čo to dá.
Offline
bobobo napsal(a):
Aby se samočinný ventil oitevřel potřebuje tlakový spád . Když je malý , pomalu a málo se otevře
To je sice pravda, ale přeplňování je přesně opačná situace, tlakový spád je větší než při nasávání z atmosfery.
Zkus si vylézt s kompresorem na nějakou osmitisícovku, zdali bude výkon větší.
Tyhle typy fukaru viz. Bouračův pokus, mají takovou nectnost, že při úplném zaslepením výstupu, nedají téměř žádný tlak, musí mít průtok. A jak již psal Senior Píst kompresoru saje v pulzech. Tedy fukar je na střídačku zaslepený. Aby se fukar probral při otevření potřebuje prútok (turboefekt), ale má na to málo času a nestihne to, píst už tlačí. K tomu se přičítá i ta nevhodná hadice.
Offline
senior napsal(a):
Ešte lepšie urobíš, ak si nájdeš vyradenú tkanú hasčskú hadicu a navlečieš ju na filre kompresora
toto už si budeš muset udělat sám, já jsem si tvůj nápad vyzkoušel a konstatuji že to nefunguje.
škoda že mi neumíš s tvými zkušenostmi vysvětlit proč je finální výkon se silným ventilátorem horší než se slabším.
Offline
Tlak dá, aj zaslepený, aj keď nie je žiadny prietok Tieto horáky APH (automatický plynový horák) sú v prevádzke dokonca vybavené snímačom toho tlaku. V prípade, žeby zlyhal ventilátor, automatika preruší štart.
Offline
Bouraci, uz sme to tu pisali viackrat - mas to zaskrtene tymi hadickami. To, ze citis silny prud vzduchu nic nevypoveda o tlaku. A jednoducho cez colovu hadicku ten tlak nepretlacis.
Offline
bourač napsal(a):
senior napsal(a):
Ešte lepšie urobíš, ak si nájdeš vyradenú tkanú hasčskú hadicu a navlečieš ju na filre kompresora
toto už si budeš muset udělat sám, já jsem si tvůj nápad vyzkoušel a konstatuji že to nefunguje.
škoda že mi neumíš s tvými zkušenostmi vysvětlit proč je finální výkon se silným ventilátorem horší než se slabším.
Preto, že ten silnejší ventilátor síce dáva viacej vzduchu, ale tlak robí nižší a tak nepretlačí také množstvo vzduchu cez tú škrtiacu hadicu.
Offline
senior napsal(a):
Tlak dá, aj zaslepený, aj keď nie je žiadny prietok
Tlak při zaslepení je mnohem menší než za běžného průtoku. Sic jsem neměřil, ale ty malé jsem ucpával rukou běžně. Aj se mi zdálo, že při tom stoupnou otáčky motoru (subjektivní pocit)
Konkrétně v hořácích jde proud vzduchu volně do hořáku, vyvětrává spalovací komoru před zápalem, zapne jiskru, pustí předem nastavený poměr plynu a vduchu a ionizační kontrola plamene potvrdí že plyn hoří. U starších hořáku byla kontrola ventilátoru odstředivým kontaktem a kontrola plamene UV diodou ve skleničce.
V hořáku jde vzduch pořád volně, jen se řídí jeho množství. Nikdy není v provozu zaslepen.
Offline
Máš pravdu v tom, že úplne nezaslepený prietok v horáku nie je, je iba priškrtený klapkou na štartovací výkon. Ten je ešte menší ako minimálny prevádzkový. To, že sa ventilátor pri zaslepení roztočí viac, znamená, že je odľahčený, lebo negeneruje výkon. Čiže tlak vytvorí, ale prietok žiadny. Veľa ľuďom to hlava neberie, ale aby som zas nebol obvinený zo zavádzania, tak uvediem aj konkrétnu epizód zo života. V časoch niekedy koncom 60-tých rokov sa stalo toto. Areál firmy, dosť rozsiahly bol vykurovaný spoločnou kotolňou. Pokazilo sa jedno cirkulačné čerpadlo a tak energetik dal namiesto pôvodného výkonné odstredivé čerpadlo asi 6 stupňové a priemer článkov bol nad 300 mm. Domnieval sa, že čerpadlo bude úlohu zvládať ľavou zadnou, pretože odpor okruhu bol minimálny.Keď mu zhoreli 3 elektromotory, tak prišiel za mnou, že ako je to možné. Vedel som, že vysvetľovanie bude zložité, tak mu hovorím, zober wheatsonové kliešte (kliešťový ampérmeter) a ukážem ti prečo. Pri behu čerpadla bral motor viacej prúdu ako by patrilo k jeho výkonu. Postupný zatváraním uzáveru (šupátka) na výtlaku ampéry išli dole.
Tak je to aj vzduchových fukárov. Toto si môže overiť každý neveriaci Tomáš. Howgh!
Offline
Jeden obrazok za tisic slov https://images.app.goo.gl/pq412YrebEDpjLg76 neviem vyguglot rozumnejsiu charku ventilatora, ale typicky bezny vent ma pri urcitom prietoku max. tlak a vykon. Pri skrteni tlak moze aj klesat a nakoniec je prietok nula a vent bezi odlahceny, jak pise senior.
Editoval jean (04-04-2021 22:27:27)
Offline
Cize senior z toho co si napisal mame chapat co konkretne aby bolo preplnanie realne a ucinne ? Poriadne duchadlo a nie tie tlacne ventilatory co mal burac s este malymi zdredukovanymi hadicami ? Alebo ? Ja duchadlo mam -dvojvalcove -ziadny fukar . Ale ked ho pripojim na taky maly piestovy kompresor co ma vstup na vzduch maximalne polcolku tak co sa stane ? Mam este moznost pripojit aj 4 valec mraziarensky kompresor ale ten tiez ma maly priemer na primarny nasavny vzduch a odfajcit ho nechcem lebo je spolahlivy a potom mam este moznost pripojit ho na diezlom pohanany dospely srubak atlas ale ten zase pre cenu tiez odfajcit pri pokusoch nechcem Ze kade sa mame ,,uberat,, ? Akym smerom ?
Offline
Joe vzdej to, je potřeba vzdělaného přispěvovatele se zaměřením na chování pružných ocelových planžet v různém tlakovém prostředí.
Ztráty vzduchu zde již (zbytečně) jsou popsány dost.
Nebo přijmi myšlenku že nedostatečný výkon kompresoru nahradíš tím že předřadíš kompresor velkého výkonu který zkrz ten dosavadní ti vzduch dodá dle přání.
Prostě jako dmychadlo použij ten Atlas, pak je jedno co budou dělat ventily v tom malém kompresoru
Editoval bourač (04-04-2021 22:45:48)
Offline
Joe66. To dvojvalcové čudo je asi kompresor nie dúchadlo. Pripájať veľký piestový kompresor na vstup malého je nezmysel. To dúchadlo alias fúkar malo zvýšiť výkon kompresora preplňovaním. To o koľko sa zvýši výkon uvádzam v #227. Skrátka asi tak, že pri pretlaku na saní kompresora 30 kPa sa zvýši sací výkon o 30%teda na saní bude absolutný tlak namiesto 100 kPa bude 130kPa. Ten tlak na saní musí byť počas práce kompresora a bouračov fukár predpokladám takýto tlak je schopný dodať, ak nebude prítok ku saniu škrtený tou záhradnou kapilárou.
Offline
Ja praveze chcem vyskusat kolko atmosfer natlaci to duchadlo a ked to bude malo tak som rozmyslal,ze by som ho vyuzil ako ,,prvy stupen,, na zvysenie vykonu neakeho kompresora . No ale podla toho co tu vidim ako sa veci maju sa moze stat to co mi vraveli makaci,ze nemam nic vymyslat a radsej naliat naftu do toho diezloveho kompresora
Offline
Joe66 napsal(a):
Ze kade sa mame ,,uberat,, ? Akym smerom ?
Co se takhle poohlédnout čím se přeplňují automobilové motory. Se jim divím že nemontují pod kapotu obyčejný fukar.
bourač napsal(a):
Nebo přijmi myšlenku že nedostatečný výkon kompresoru nahradíš tím že předřadíš kompresor velkého výkonu který zkrz ten dosavadní ti vzduch dodá dle přání.
Co se asi stane kdyby se ti podařilo nacpat do válce dvojnásobné množství vzduchu? Co na to bude říkat motor toho slabého kompresoru? Utáhne to, a jak dlouho?
Offline
kde je k vidění tento teoretický nápad v praxi?
Vyjma u těch ruských dvojstupňových kompresorů po záměně 1 stupně za dmychadlo?
Offline
Franta. Automobilové motory sú preplňované tiež rotačnou turbínou, aj keď ju nepomenovali fukár, ani dúchadlo. Čo sa stane, keď napcháš dvojnásobné množstvo vzduchu do valca? Motoru aj kompresoru paradoxne uľahčíš. To som už popísal na príklade aj súčasnej prevádzky plynových kompresorov pri ťažbe plynu. Čím vyšší sací tlak, tým menšia spotreba energie.
Offline
Ve válci spalovacího motoru probíhá proces s řízenými ventily, s přesným časováním - na rozdíl od pístového kompresoru který má samočinné planžety.
Taktéž jde o uplně jiný proces - expanze výbušniny než pouhé stlačení vzduchu.
Takže zmiňovat turbodmychadlo v souvislosti s problematikou stlačování vzduchu kompresorem je již zcela mimo mísu
čas tuto diskuzi opustit.
Offline
Franta486, kedze kompresor vypne pri rovnakom tlaku, povedzme 8 barov, tak sa nestane nic, akurat rychlejsie natlaci. Zabudnite na predstavu spalovacieho motora, kompresor funguje inak.
Offline
nic ti nebrání provést pokus...
Offline
mne sa zda ze tie prispevky su uz take "vydojene"...asi uz bolo vsetko napisane
Offline
Už som neuvažoval o pokračovaní v tejto diskusii, ale vidiac, že dohady, niekedy až konšpiračné pokračujú, tak som sa rozhodol, že poskytnem ešte vysvetlenie, ktoré hádam už pochopia všetci, alebo skoro všetci. Pridám aj obrázok z kompresora Borec aj niekoľko obrázkov ventilov rôznych kompresorov (aj z Borca), ale až v ďalšom príspevku, lebo nechcem aby bol príspevok príliš dlhý.
Tak k veci . Pôvodne som chcel poskytnúť možnosť zvýšiť o 20 až 30 % výkon kompresorov tým členom, ktorí pri kúpe kompresora naleteli na nadhodnotený deklarovaný výkon hlavne čínskym výrobcom. Tá cesta k zvýšeniu výkonu by bola klasickým, v praxi 100 x overeným preplňovaním. Preto som na overenie funkčnosti aj navrhoval ako jednu z možnosti požiť výfuk z priemyselného vysávača. Bourač sa ako prvý experimentátor podujal to vyskúšať, a použil na to dúchadla vysokých výkonov. Musím ale podotknúť, že potenciálne vysoký výkon sa v tomto prípade nedal zužitkovať, lebo spočíval z vysokej potenciálnej produkcie množstva vzduchu ale pretlak bol porovnateľný s tlakom od vysávača. Bohužiaľ experiment sa nepodaril z dôvodu, že experimentátor zoškrtil a predĺžil de facto sacie potrubie kompresora na priemer záhradnej hadice (1/2“ ?) do ktorej boli vtlačené nátrubky s ešte menším priemerom. Ak by bo kompresor pri tejto konštelácii spustený bez zapnutého dúchadla, tak by sa pokles výkonu prejavil ešte viac. Zapnuté dúchadlo to trochu skompenzovalo, ale nemalo to nádej dostať do kompresora ani toľko vzduchu ako pred tou úpravou. Čo viedlo Bourača k obmedzeniu prítoku vzduchu do kompresora, to neviem, ale jeho dilema že prečo výkonovo silnejšie dúchadlo dalo horší výsledok, si myslím, že dúchadlo podľa neho má ambíciu prefúknuť svojím deklarovaným objemom celý kompresor. To je taká predstava, ako by sme sa báli k 180 Ah batérii pripojiť 100W 230 V žiarovku, že do nej vpustí 800A. Ďalšiu paranoju do príspevku vniesol známy recesista bobobo. Citujem:
„To jsou zase klábosy . Aby se samočinný ventil oitevřel potřebuje tlakový spád . Když je malý , pomalu a málo se otevře , to dá rozum . potom se škodlivý prostor projeví o to více . Zase chtít přetlačit vzduch o např. 1atm. v průměru 8cm znamená , že tě v klidu vyflusne . Tlak při 1atm je 50 kilo . To tě skácí jako Muradov .“
Myslím, že Bourač pozná funkciu kompresora, a preto sa čudujem, že nekriticky prijal to čo mu bobobo podstrčil. Tak povedzme si ako to naozaj je. Do valca kompresora ide vzduch vždy pod tlakom 1 ata ale je to v priepustnom smere, takže ventil tlakom nijak nanamáha. prí výtlaku je ale už sací ventil namáhaný, lebo je zavretý, a to tlakom ktorý je na výstupe kompresora, teda do 6 atp. Ďalej, keby sme si mysleli, že zvýšený tlak na saní prúdi zvýšenou rýchlosťou, a tak môže „v klidu vyflusnout“, tak to tiež neplatí. Rýchlosť prítoku plynu do valca sa riadi uvoľňovaním priestoru vo valci pohybom piestu smerom nadol. Ak je zdvihový objem 1 liter, tak ten jeden liter vojde do valca pri jedom zdvihu. Bude síce hustejší, ale jeho momentálny objem ako aj rýchlosť plnenia bude taký istý ako pri nepreplňovanom procese, ale objem vzduchu prepočítaný na štandardné vzťažné podmienky bude vyšší.
Editoval senior (06-04-2021 08:31:03)
Offline
Seniore, už jsi v tom také zapletený. Já si občas říkám, tedy sobě, kdybys tenkrát raději držel h..bu.
Ve snaze popsat některý jev stručně, ale ne moc zjednodušeně a přitom se neodvolávat na teorii bývá hodně ošemetné. Jsem zvědavý, jak se čtenáři popasují s poslední větou v tomto #327 příspěvku.
Offline
Stránky: 1 … 11 12 13 14 15 … 18