SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobře, tak tedy pojedu po starému na tupo a pokud možno bez mezer. Děkuji
Offline
varok napsal(a):
podloží proužkem plechu.
toto je standardní metoda, takto se svařují např. expanzní, nebo tlakové nádrže. Ničemu to nevadí a je zaručeno že svár bude OK.
Offline
Karosáři to dělají asi ze 2 důvodů, jestli jsem to dobře pochopil. 1. Je to pěkně slícované a za 2. Nepropalují díry skrz.
Offline
je to tak, propálenou díru lze opravit - ale jak to vypadá ze zední nepřístupné strany
Tak proč si komplikovat život když můžu použít pásek.
varoku - karosáři. Mám Berlingo se shnilými prahy. Karosařinu jsem dělal autogenem na mojí Praga Picolo - před skoro 50lety, od tý doby nic.
Co obnáší výměna prahů na Berlingu? Na co se připravit? co tam bude dále v hajzlu a bude nutno vyvařit?
Na auto jsem zespoda ještě nekoukal...
případně dej tip na nějaký Citroen/karosářský forum. Dík.
Offline
Forum nevím. Nevím jak vypadají ty prahy, ale jestli už jsou tzv. perník s chybějícími kusy, tak bude v háji i vnitřek a možná i kus podlahy co je za tím soklem. Berlingo jsem bohužel ještě nedělal. Ale možná by bylo nějaké videjko na trubce. To máte ještě ten starý typ nebo nějaký novější?
Offline
S berlingom mam tu cest...cele zle.
Prah original...cca 400e tusim.
Tak replika.... bude v perdeli predne celo prahu...a vnutro bude tiez na kasu...je to tenucke a zle vymyslene.
Domodelovat to ide ale je to hra na cas. Ak ho mas spravis to.
Budes musiet vyvarit vystuhu Astlpika /ta bude asi najskor mrtva/ zateka do nej a od nej to schyta prah...
Potom spodnu hranu ktora bude tiez KO a ak to budes mat tak tu repliku ide celkom slusne doklepat aby to bol na oko prijatelne.
Ale nerobil by som to za ziadne peniaze...aj ked nikdy nehovor nikdy.
Offline
Dnes byl chvíli čas, tak jsem si hrál s dveřmi na tom svém Golfíku a už mám hotovo. Jak už jsem psal, mám jeden z prvních typů, r.v. 98, tak to není úplně tip ťop, ale už to vypadá lépe než to bylo. No bohužel bylo potřeba dveře popustit hodně dolů, tak budu muset dát prahy znova a řidičovy dveře, tedy levé přední potáhnout dopředu. Ale horní pant je bohužel schovaný až za palubní deskou, tedy vnitřní šroub, tak asi budu muset sundat i palubku. Ale jsem hold amatér a škoda že to tak blbě bylo už co jsem auto koupil. Tak fakt nevím jestli doopravdy už někdo měnil někdy prahy, i když jsem žádné sváry a spoje nenašel, nebo to bylo tak debilně už z výroby. Zajímavé je, že spousedova, tedy pravá strana přední dveře posunovat nemusím.
Offline
SO545: Prosím vás, závěsy na bočních dveřích Golf 5 jsou stejný princip jako u Golf 4? Teď budu opravovat jednoho Golf 5, ty předky prahů, tak potřebuji sundat přední dveře. Děkuji
Offline
Dnes jsem začal s tím Golfem V jak jsem psal. No nakonec jsou chytnuté celé prahy, jak předky tak zadky. Začal jsem zadním koncem a už mě takové auta přestávají pomalu bavit. Zlaté staré auta. Tyhle už jsou tak tenké plechy že už to nejde skoro svařovat ani tím COčkem. Buď tím falcem a přeplátovat, ale na tupo no hnus.
Offline
Dvere su asi uz dole. JE to lahke a jednoduche...co nie u kazde znacky.
A co prahy ? Su zhnite len vonkajsie a spodne nosniky su OK. Vacsinou su netknute...ak su KO tak je to mrtve auto.
Offline
Dveře jsem zatím nesundával. Co jsem koukal, tak panty jsou přece jenom jiné. U Golfa IV stačí vždy vyšroubovat ten spodní šroub na spodním pantu a zátku zespodu čepu horního pantu a dveře jdou vysadit nahoru. U tohohle pětkového jsou na spodním pantu 3 šrouby, 1 nahoře a 2 dole, ty se asi vyšroubují a nahoře taky tu zátku zespodu čepu a měly by jít teoreticky vysadit.
Oprava: Co vám na to napsat? Klučina asi v mém věku má auto po rodičích, kteří se o to asi moc nestarali. Sundal jsem plastoové podběhy a všechny podběhy jsou dost napadeny rzí. Pár ťukanců po celém autě. Bublina asi 3-4cm nad levým zadním světlem na 5. dveřích. Prahy, no myslel jsem původně že jsou chytnuté JEN přední části do 100mm každá strana. Realita: Oba prahy spíše na výměnu, po smrti přední části asi 300-400mm obě strany, zadní části jedna strana odhadem 100mm, tu jsem dnes opravil. Druhá strana asi 300-400mm. Chce to prodat, tak nové prahy nechce dávat, ať do toho nemusí sypat tolik peněz. Takže se budu trápit s domácí výrobou kousků prahů. Jestli ale obrousím ty zbývající místa a nebude to kde přivařit, tak to vzdám a nové prahy ho neminou.
Edit: jsou ale shnilé jen ty horní jakoby krycí plechy, spodní rantl je " zdravý " i když je celkově podlaha dost napadená rzí. Hlavně kde drží zadní náprava atd.
Editoval varok (04-09-2021 22:42:55)
Offline
Varoku, on chce ušetřit za nákup prahů, ale nakonec to zaplatíš ty. Ty se s tím budeš patlat hodiny, které ti nikdo pořádně nezaplatí, místo toho, aby se koupily prahy nové, které máš potom za pár hodin vyměněné a výsledek je úplně na jiné úrovni. Vždyť ty prahy nestojí majlant. Tvoje práce se záplatováním je daleko dražší. Nebo by alespoň měla být. Jole.
Offline
Jeden práh stojí kolem 1000,- kč čína. Už se dají dokonce koupit i pláště bez horní strany, když někdo uřízne práh až pod dveři na té zaoblené hraně a napojí to tam. Stojí kolem 600,- kč kus. Dělá to tak hodně lidí, já nerad. Je to potom celé pokroucené. A máte pravdu, mě se asi vyplatí udělat rovnou celé prahy. Bohužel opět jsem si řekl pár korun i za tuhle piplačkku a ruční práce.
Offline
I když nerad, boj s větrnými mlýny jsem vzdal.
Offline
SO545: Situace se změnila a nakonec dávám nové prahy. Sice jen tzv. na vidláka, ale auto je stejně v dezolátním stavu, tak to nebudu prožívat. Tak bych vás chtěl poprosit tedy jestli by jste poradil jak sundat dveře? Je to jinak než jsem si myslel. Golf4 má na sloupku jeden šroub tisícihran 8mm z venku a jeden zevnitř. Na dveřích je pant upevněn nahoře jedním šroubem a dole 2 šrouby. Stačí povolit ten úplně spodní šroub a zátku na horním pantu. Pak jdou dveře nahoru vysadit. U toho Golfa 5 je to jinak a nejde se na šrouby dostat. Přední dveře jsem zkusil povolit šrouby na A sloupku, na ty se dá dostat a dveře povolily, tak snad půjdou sundat. Tam potřebuju vyvařit a obrousit shnilý kus A sloupku a bez sundání dveří se tam nedostanu. Ale zadní nevím. Jsou tam kombinace větších a menších šroubů a některé jsou tak blbbě schované, že nejdou povolit. Ty potřebuji jemně přizvednout, jsou spadnuté oproti předním, nevím proč. Děkuji.
Offline
chodim sem pomenej...a asi to uz mas.
Tam staci povolit tu matku od spodu na vrchnom pante a spdnu skrutku tusim na 13 alebo 45torx na spodnom pante...ta vrchna zostava a ide dole aj s castou pantu pri demonte dvier do hora....tie mensie skrutky su na centorvanie novych dielov pri montazi.
neskor...ale aspon takto...
Offline
Amo, ale sundával jsem to tak zvláštně. Zmátly mě ty šrouby s menší hlavou, ale jak píšete, jsou to jen takové centrovací a nemusí se sundávat. Zezačátku jsem to sundával hodně komplikovaným způsobem. Nyní přední dveře sundám ten šroub zespodu čepu horního pantu a 2 šrouby spodního pantu co drží pant na A sloupku. Jeden zvenku a jeden zevnitř pod plastem. Zadní dveře podobně, ale nešlo mi sundat spodní pant ze sloupku, tak jsem povolil 2 šrouby spodního pantu na dveřích a nahoře opět ten šroub zespodu čepu. Jsem z toho tak otráven, že už končím s takovými opravami. Jeden klučina mi přivezl Golfa V, že chce plechem polátat jen pár menších dírek. Tak jsem začal zadními dírami. Vypadaly podobně jako ty co jste tady dával obrázek toho asi zeleného Golfa co jste opravoval. A ve výsledku zjistím že jsou celé prahy jako perník. Moje chyba, měl jsem prahy nejdříve celé obrousit. Tak dávám celé nové prahy, ale jen tak na hulváta. Je mi to trošku proti srsti, ale auto na které celou dobu asi nikdo od výroby nesáhnul si nic jiného nezaslouží. Ale i tak děkuji
Offline
varok: Jaký je rok výroby toho golfu? Neboli za jak dlouho ten golf zhnije?
Offline
Nevím přesně, za chvíli půjdu do garáže tak kouknu. Ale myslím 2004 nebo 2005. Můj Golf IV je 1998, psali tady někteří že je to shnilé, ale proti tomuhle Golfu V je to krásný zachovalý kousek.
Offline
Aha, tak to odpovídá nějaké poněkud slušné antikorozní ochraně. Za předpokladu, že se to nešetřilo, jezdilo s tím v zimě, takže se to zasolilo i za deštů. Dík za informaci.
Offline
Radime, tak ten Golf V je r.v. 2004. Ale jak už jsem psal, tak je alespoň co se karosařiny týče v mnohem horším stavu než ten můj Golf IV. Motoricky nevím, já mám benzín 1,6 ještě starý 8V a najeto kolem 270 tisíc a on má diesel 1,9TDI 77kW a najeto taky zhruba 270 tisíc.
Offline
Já jsem jen chtěl trochu získat orientaci v antikorozní ochraně. Golf by měl být v roce 2004 dělaný pečlivě, takže i povrchovka by neměla být odbytá. To, že to bylo prohnité kompletně znamená nejspíš, že tam nebyly ani kiksy v konstrukci ani kiksy v technologii, kde by to někde začalo reznout výrazně dříve, že to prostě začalo reznout +- všude stejnoměrně. Přirozeně velmi záleží na tom, v jakých podmínkách bylo to auto provozováno a jestli po všechny to roky zhruba stejně. Řekl bych, že se dá říct, že první roky životnosti toho auta byly bez stop koroze, ty se začaly objevovat někdy mezi 5 - 10 rokem života káry, spíš blíž k těm 10 letům.
Offline
No nevím, ale aby bylo auto takhle shnilé po takové relativně krátké době? Svědčí to o tom, že bylo někde něco zanedbáno, už v konstrukci a výrobě.
Offline
Obvykle když je něco v antikorozní ochraně zanedbané, tak se to projevuje rozdílnou úrovní koroze na plochách, které jsou korozi vystavovány zhruba stejně. Na místech, kde je ten kiks to je třeba totálně prožrané, ale jinde třeba jen lehce nebo vůbec nedotknuté. Naopak když to prohnije plošně, tak je korozní ochrana většinou slušně promyšlená. A že to vydrží třeba jen relativně krátkou dobu je prostě úmyslné šetření nebo úmyslně sjednocená kvalita provedení. Aspoň u takového staršího golfu bych to tak viděl. U dnešních aut, když jsou automobilky pod politickým tlakem na elektromobilitu nebo u levných Číňanů bych to viděl spíš jako náhodu.
Na novějších autech, co jsem slyšel, bývají korozní kazítka třeba ve všelijakých venkovních plastových lištách, pod kterými to rezne jako první.
Offline
relativne kratkej dobe ??? podla teba by malo auto vydrzat bez hrdze kolko 30r ? to by muselo byt cele plastove
neni socilizmus kde bolo normalne auto v rodine cez 20r
nemecky automotoklub robil nahodne testy na parkoviskach pri supermarketov,zastavili okoloiduce s otazkou...toto je vase auto a chcete vidiet kde vsade to ma koroziu ?
brali len auta do 5r veku,vecsinou 1-2 rocne !!!
a na kazdom stacilo len hladat niekde pomohla inspekcna kamera
Offline