SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Dobrý den,
jsem nováček a chtěl bych si pořídit autogen.
Mám pár otázek:
1. potřeboval bych svařovat hlavně karoserii auta a výfuk - půjde to kyslík-PB nebo kyslík-acatylén
2. Nebo je jiný vhodný způsob, třeba cóčko?
3. Jak je na to se svařováním kyslík-PB oproti acetýlénu, jde s PB vůbec něco svařit nebo je spíše na řezání a tavení. Pročetl jsem fórum, ale nikde jsem nenarazil na 100% odpověď. Z acetylénu mám docela obavy, ohledně bezpečnosti atd..
Děkuji mnohokrát za všechny odpovědi
Offline
Za 2 je správně na autoklempířinu Mag.
Propanbutan-kyslík se používá takřka jen na nahřívání letování a řezání.
Chcete platit nemalý nájem za lahve?
Ale pokud jste pročetl forum jistě tohle víte.
Editoval Honza007 (02-02-2013 19:33:30)
Offline
Dobrý den,
nájem za láhve to je druhý problém, sice mám známého v polsku co láhve plní kyslík, acetylen atd.. ale jak říkám, mám z acetylenu docela obavy a z PB toho asi moc nesvedu.
Takže radíte MIG/MAG na autoklempířinu.
Díky
Offline
acetylen sa pri autoklampiarine pouziva len vynimocne,jedine vo velkych podnikoch druzstva a rozne dielne kde sa opravuju a udrzuju nakladne auta a pracovne stroje
Offline
Jednoznacne MAG
Offline
Dobrý deň,
Chcem sa spýtať či naozaj nieje nejaká možnosť kvalitne zvárať plynom tenké plechy na karosérii (cca. 0,8-1,2mm). Potrebujem vyvárať auto a nemám prístup k elektrike. Garáž mám pod obytným domom (susedia by ma zabili), takže mi zostáva len záhrada bez elektriky. Čas ma netlačí a môže to byť aj drahšie, podstatný je výsledný efekt.
Offline
A bez elektriky jak budete řezat a brousit? Všechno na akumulátorové nářadí?
Offline
Áno, jedná sa o hobby, väčšinou keď sa tam zastavím, venujem tomu max hodinku-dve, čiže úplne v pohode aj na aku
Offline
Bežné elektronaradie potiahne aj malá elektrocentrála, ale zváračku nie.
Offline
Svářečka na baterie (auto) se zde řešila, pohledej ve svarinfu, na céóčko by stačilo i míň baterek.
Offline
ak si vies zohnat acetylen/kyslik supravu tak preco nie...prv sa zvaralo len tym a da sa s tym zavarit od naozaj tenuckeho materialu,samozrejme to treba vediet ale tak co2ka tiaz nezvara sama od seba
Offline
Co já jsem viděl opravu kastle autogenem. Po pár letech shnilý na prach.
Offline
to iste som videl aj ja a bolo to robene co2kou za 2litre,ja to vravim stale naco opravovat vraky ked je mozne si kedykolvek kupit nove auto
Offline
vařit kastle autogenem je dávno překonaná technologie, já sám osobně jsem toto zkoušel před 45 roky. Výsledky byly uspokojivé.
Jestli chceš rozumnou radu - hledej na hobykutění jiné místo (s elektřinou)
Offline
Případně si půjčit elektrocentrálu.
Offline
Zaujímalo ma skôr či za tých 45 rokov nedošlo k pokroku aj v tejto oblasti, nejaká zmes plynov a pod., zachytil som len mini autogény, ktoré sú k ničomu
Offline
Spíš pro zajímavost, pro karosáře byly (a snad i stále ještě jsou) specifické hračky. Zde např. grafika jednoho takového panelu. Ale na baterie na zahradě to opravdu nepojede.
Offline
Calimero, došlo k pokroku. Vaří se to MAG. Představ si, když to ohříváš plamenem, kolik tepla se do toho nacpe a jak široká je ovlivněná zona.
Offline
Co před spousty let zpátky strejdové vyvařovali auta autogenem, tak to kolem svárů bylo ještě tak minimálně 20mm na každou stranu oranžové a pak ty plechy taky tak vypadaly. Pokroucené no hrůza. Dlouho to trvalo a nešlo to dělat postupně. U tzv. COčka jde udělat bod, ohřátí jen asi 5mm kolečko, chvíli počkat až vychladne, další bod atd. Tudíž lze do značné míry tepelné deformace oblivnit. Je to rychlejší. Ale musí být k dispozici proud no.
Offline
Nevýšlej blbosti!
Offline
Ďakujem všetkým za názor, kvôli prehrievaniu a krúteniu plechov som autogen na začiatku vylúčil, len ma napadlo že sa tu spýtam či nevymysleli nejaký modernejší variant po tom ako som videl tie mini autogény. Budem musieť teda vyriešiť nejak priestory s elektrikou.
Offline
Nezavrhujte hromadně autogen.Já jsem začínal v době,kdy byl autogen a elektoda. Autogenem se vařily
plechy tak do 1,5 až 2 a elekrodou E-B121 od 1,5 do nekonečna. Povrchové plechy se nesmí uspěchat.
Nejlépe 2sehraní karosáři. Krátký svar a rychlé přerovnání ještě za tepla. Při tom se nechá krásně ovládat tvar.
Při tomto postupu nehrozí ani zvýšená koroze. (při správném ošetření). To je cca 40-45 let
Dnes by to vyšlo moc draho a tak jsou rychlejší způsoby oprav. To co říkám je spíš na opravy veteránů.
Offline
callimero som fakt rad ze si dostal rozum,opravovat auto bez pristupu k elektrike je sice mozne ale dost narocne
Offline
Stránky: 1