SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 … 13 14 15 16 17 … 23
Potřebuji nějaké náhradní díly na hořák pro PMSG 200 A1.
Nevíte někdo co je to zač?
Nebo přímo zkušenost z kterého hořáku tam sedne konkrétně :
- držák průvlaku - mezikus pro hořák https://www.aek-svareci-technika.cz/ima … 97_1_s.jpg
- fixační pružina hubice hořáku https://www.aek-svareci-technika.cz/ima … 96_1_s.jpg
Offline
HerpCZ napsal(a):
Ahoj, jsem tu nový a chtěl bych se podělit o zkušenost s PSGS 120 A1. Tedy ta menší, s integrovanou argonovou lahví. ....... Zatěžovatel je tragickej, na dlouhý vaření silných profilů to fakt není (a kdo by si na to vlastně koupil svářečku z marketu?), ale rozhodně to není úplně nepoužitelný prskátko jak se mnohdy píše. Zatím se mi nestalo, že by se vypla kvůli teplotě. Pro někoho jako já, na vyzkoušení, naučení, občasné vaření úplně v pohodě.
...
Četl jsem místní článek o výběru svářečky kde jsou ty hlavní "problémy" levných svářeček a tohle nemá asi ani jeden z nich. Vše se dá plynule nastavit (jen podávání drátu mi přijde dost pomalé - použitelné tak od rychlosti 5 výše, navíc plastový podavač...), drát není stále pod proudem (takže začne opravdu vařit až se stisknutím spouště). Pokud by byl někdy problém s hořákem, či bowdenem vyřeším nabastlením klasické eurozásuvky.
Co tím chci říct? Neříkám že je to super stroj. Jen chci říct, že z pohledu hobíka co nepotřebuje vařit úplně tlusté materiály (víc než 5mm určitě vařit nebudu) to není tak zlé jak by se mohlo zdát. Profi svářeč jistě ohrne nos, já to respektuji, ale pro moje použití přeci nebudu kupovat stroj za 20 tisíc. Takhle mě to vyšlo 3500 za svářečku, 1300 2KG bomba, 600 redukční ventil, 40 výstup na 2mm hadičku. Po tom co jsem si tu přečetl jsem litoval objednávky a měl strach z toho co přijde. Teď nelituju, to co potřebuju, to fakt splňuje, navíc za hodně slušnou cenu. ..
Tvůj pohled je docela logickej a až na tvrzení typu "tlustší materiál než 5 mm nikdy vařit nebudu..." v pořádku. Za 3500,- máš něco, s čím se učíš. Tu bižuterii kolem (redukčák, plyn) nepočítej, tu bude potřebovat i svářečka za sto. Možná trochu lepší, ale to je už prd.
Takže tvůj logickej pohled trochu podpořím (i když si sám trochu protiřečím).
Když si koupíš něco za 3,5 tisíce, budeš s tím rok dělat (co ti to umožní) a pak dojdeš k závěru, že ti to nestačí, tak si koupíš něco lepšího. Pokud tomu přijdeš na chuť, tak třeba za cenu 15-20k. Když tu starou prodáš za 1500, tak tě to učení stálo 2 tisíce. I kdybys jí "prodal" jako klavír, "do dobrých rukou za odvoz" , tak by tě učení stálo 3,5k. Kdyby sis na začátku býval koupil něco o málo lepšího, za 8-10 tisíc, tak bys to po roce prodal tak za polovinu; 4-5 tisíc. A to učení by tě stálo víc. Vycházím z toho, že pro seriozní amatérskou práci ani něco za tyhle peníze nestačí. Takže jsi to vlastně udělal celkem rozumně
Kdyby sis koupil rovnou svářečku za těch 20 a víc, mohl jsi ušetřit za tu levnou, ale zase kdyby tě to nebavilo, tak bys vyhodil minimálně 8, protože bys jí prodal tak za 12.
Offline
Grad napsal(a):
Potřebuji nějaké náhradní díly na hořák pro PMSG 200 A1.
Nevíte někdo co je to zač?
Nebo přímo zkušenost z kterého hořáku tam sedne konkrétně :
- držák průvlaku - mezikus pro hořák https://www.aek-svareci-technika.cz/ima … 97_1_s.jpg
- fixační pružina hubice hořáku https://www.aek-svareci-technika.cz/ima … 96_1_s.jpg
Tak odpovím si sám. Ke svářečce PMSG 200 A1 je dodávaná kopie hořáku Binzel MB15.
Zdrojem informace je Killerozův test svářečky od 3 min., takže předpokládám že to tak bude a ND tam sednou...
https://youtu.be/9TYQQ_ULbNY?t=180
Offline
Grad: Možná proto, že MB15 hořák je nejmenší z řady. Občas bývá vidět u nějaké mašiny MB14, ale střeba to má ty samé, jen rukojeť bývá menší a možná i kapánek slabší kabel hlavního přívodu. To nevím. U těch čínských hračk jsou právě ty 15 hořáky, aby byla cena co možná nejnižší.
Offline
pafik1605: Neříkám, že nikdy, ale minimálně ne teď a v budoucnosti pár let. Do teď jsem všechno svoje bastlení musel řešit bez ní, takže už ta možnost "můžu si tam navařit tohle a tohle" je super. Jsem rád, že mi s tím jdou udělat ty karosářský plechy (respektive že to jde nastavit tak aby to provařilo ale nepropálilo se), jinak to bude fakt vaření drobnějších věcí. Sem tam heftnout matku na strženej šroub, matky na plocháč (výrobky aretačních přípravků, stahováků), vyrobit nějaký držáček atd.
Jaký rozdíl vlastně mohu čekat od "lepší" a dražší svářečky? Že bude mít výkon na provaření silnějších konstrukcí, případně vydrží vařit déle v kuse? Že půjde lépe nastavit a jako začátečníkovi mi s ní půjde pracovat snáz? Poznám rozdíl i při vaření "tenkých" 1 - 4 mm profilů?
Offline
Třeba jako kdybys porovnával cestu eskovým Mercedesem a Dacií Logan z Prahy do Frankfurtu nad Mohanem
Editoval pafik1605 (02-11-2020 16:47:33)
Offline
HerpCZ napsal(a):
...Jaký rozdíl vlastně mohu čekat od "lepší" a dražší svářečky? Že bude mít výkon na provaření silnějších konstrukcí, případně vydrží vařit déle v kuse? Že půjde lépe nastavit a jako začátečníkovi mi s ní půjde pracovat snáz? Poznám rozdíl i při vaření "tenkých" 1 - 4 mm profilů?
Chápu tvé nadšení z nové věci, ale nevím, kdy jsi svářečku zkoušel, jestli v létě nebo teď na podzim. Zatěžovatel 15% je při těch malých proudech katastrofální a domnívám se, že v létě při 35°C ve stínu bude prakticky nepoužitelná. Navíc u těch nejlevnějších produktů se nepředpokládá použití nějakých značkových součástek, podle mě se bere, co se dá sehnat nejlevněji.
Offline
Zdenek11 napsal(a):
HerpCZ napsal(a):
...Jaký rozdíl vlastně mohu čekat od "lepší" a dražší svářečky? Že bude mít výkon na provaření silnějších konstrukcí, případně vydrží vařit déle v kuse? Že půjde lépe nastavit a jako začátečníkovi mi s ní půjde pracovat snáz? Poznám rozdíl i při vaření "tenkých" 1 - 4 mm profilů?
Chápu tvé nadšení z nové věci, ale nevím, kdy jsi svářečku zkoušel, jestli v létě nebo teď na podzim. Zatěžovatel 15% je při těch malých proudech katastrofální a domnívám se, že v létě při 35°C ve stínu bude prakticky nepoužitelná. Navíc u těch nejlevnějších produktů se nepředpokládá použití nějakých značkových součástek, podle mě se bere, co se dá sehnat nejlevněji.
Mňa dokáže neskutočne rozčúliť vyjadrenia každého, kto má v riti dieru, ale spomínanú zváračku videl len na prospekte a nemá s ňou ani len tú najmenšiu skúsenosť z reálnej prevádzky.
Jednoducho, tá zváračka je na domáce použitie absolútne v pohode. Nikto, kto doma niečo zvára, či je to garážová brána, či odlomená stupačka na motorke, alebo výmena prahu na aute s ňou nebude variť 8 hodín v kuse. Už sa konečne spamätajte všetci, čo ráno o 6,00 prídete do roboty, nasadíte kuklu na hlavu, zapnete zváračku a vypnete ju poobede o 14,00
Offline
Na to nepotřebuju svářečku mít doma. Při udaném zatěžovateli 15% se dá vařit 1,5 minuty a 8,5 minut nechat chladit (pokud tedy není vyšší, než se uvádí v návodu, ale o tom pochybuju). Pro někoho to ale může být absolutně v pohodě, i to chápu.
Offline
pafik1605 napsal(a):
Třeba jako kdybys porovnával cestu eskovým Mercedesem a Dacií Logan z Prahy do Frankfurtu nad Mohanem
Výborně, takovému přirovnání jakožto majitel 5er BMW dobře rozumím
Zdenek11 napsal(a):
Chápu tvé nadšení z nové věci, ale nevím, kdy jsi svářečku zkoušel, jestli v létě nebo teď na podzim. Zatěžovatel 15% je při těch malých proudech katastrofální a domnívám se, že v létě při 35°C ve stínu bude prakticky nepoužitelná. Navíc u těch nejlevnějších produktů se nepředpokládá použití nějakých značkových součástek, podle mě se bere, co se dá sehnat nejlevněji.
Přiznám se, že tenhle aspekt vnější teploty jsem úplně opomněl. Svářečku jsem zkoušel až teď na podzim, venku i v garáži (cca 24°C). Zatěžovatel je měřen klasicky při 40°C - 15% při 120A, 60% při 60A, parametry jsou tedy o něco lepší, než u verze pouze na plněný drát. Takže to není žádná sláva a jsem si toho vědom.
Tady už si asi musí každý odpovědět na otázku - k čemu a hlavně JAK to budu používat? Stále věřím, že s ohledem na mé využití (které rozhodně nebude dlouhé vaření maximálním proudem v +40°C) by mi měla svářečka nějakou dobu vydržet, minimálně na to, abych se s ní naučil trochu pracovat, vyvařil si zvedací místa a podlahu na autě, vyrobil si aretační přípravek, navařil matku na strhlý šroub, ...
Až se využití změní v tom smyslu, že mi tohle nebude stačit, rád si pořídím jiný, kvalitnější stroj ze svářecí techniky, který bude schopný splnit nové požadavky.
Každopádně, s tím vařením za vysokých teplot jsi mi nasadil trochu brouka do hlavy, budu to muset v létě vyzkoušet, jak to je v praxi
Offline
Juraj.A klud, lebo ta jebne a budes tahat nohu. Mas super masinu za super peniaze,len uz si to raz reklamoval a zhanas prestavbovu elektroniku. Fakt popici
Offline
A jde tam dát alespoň cívka 5kg nebo jen ty prcky?
Offline
HerpCZ napsal(a):
pafik1605 napsal(a):
Třeba jako kdybys porovnával cestu eskovým Mercedesem a Dacií Logan z Prahy do Frankfurtu nad Mohanem
Výborně, takovému přirovnání jakožto majitel 5er BMW dobře rozumím
To Tvoje používání ale není cesta z Prahy do Frankfurtu, ale spíš cesta na nákup a zpět. :-))
Offline
....Zatěžovatel je měřen klasicky při 40°C - 15% při 120A, 60% při 60A, parametry jsou tedy o něco lepší, než u verze pouze na plněný drát. Takže to není žádná sláva a jsem si toho vědom...
Tak pokud je zatěžovatel uveden pro 40°C, nebude to tak hrozné. Ten příspěvek jsem totiž psal po letmém přečtení manuálu, v jednom odstavci se píše: "Výstup je dimenzován na 20°C. Při vyšších teplotách se může doba svařování zkrátit." Z toho jsem (možná mylně) usoudil, že zatěžovatel je udán pro 20°C, což je jedna z možností (varianty jsou buď 20°C nebo 40°C).
Editoval Zdenek11 (03-11-2020 09:05:46)
Offline
j.bill napsal(a):
HerpCZ napsal(a):
pafik1605 napsal(a):
Třeba jako kdybys porovnával cestu eskovým Mercedesem a Dacií Logan z Prahy do Frankfurtu nad Mohanem
Výborně, takovému přirovnání jakožto majitel 5er BMW dobře rozumím
To Tvoje používání ale není cesta z Prahy do Frankfurtu, ale spíš cesta na nákup a zpět. :-))
Při cestě na nákup by zase nevynikl ten rozdíl...
Offline
pafik1605 napsal(a):
Třeba jako kdybys porovnával cestu eskovým Mercedesem a Dacií Logan z Prahy do Frankfurtu nad Mohanem
Trochu blbé přirovnání. Do toho Frankfurtu dorazím oběma auty. A pokud tam nebudu jezdit každý den, jestli tam vůbec ještě někdy pojedu, Dacia = svářečka z Lidlu stačí. Na jednu občasnou delší jízdu, pokud se budu motat většinou okolo komína, si přece nebudu kupovat eskovýho Medvěda = např.Froníka :-)
Offline
Zdenek11 napsal(a):
....Zatěžovatel je měřen klasicky při 40°C - 15% při 120A, 60% při 60A, parametry jsou tedy o něco lepší, než u verze pouze na plněný drát. Takže to není žádná sláva a jsem si toho vědom...
Tak pokud je zatěžovatel uveden pro 40°C, nebude to tak hrozné. Ten příspěvek jsem totiž psal po letmém přečtení manuálu, v jednom odstavci se píše: "Výstup je dimenzován na 20°C. Při vyšších teplotách se může doba svařování zkrátit." Z toho jsem (možná mylně) usoudil, že zatěžovatel je udán pro 20°C, což je jedna z možností (varianty jsou buď 20°C nebo 40°C).
Já to bral dle hodnoty normy ze štítku svářečky (EN 60974-1), která dle internetu říká "the heating test shall be carried out at ambient temperature of 40 °C (see 5.1)", tak těžko říct. Doufejme že když je norma na štítku, tak ji to i fyzicky plní
Co se týče 5 kg cívky - nemohu vyzkoušet, osobně si myslím, že se nevejde. Nevím jaký průměr má ta 5kg špulka, když mi ho někdo prozradíte, můžu to zkusit přeměřit. Kupoval jsem náhradní špulky normálně ty malé 0,8 kg za asi 120 Kč. Vychází tedy znatelně dráž než velké, na druhou stranu, provařit kilo drátu mi taky chvilku zabere
Offline
Cívka 5kg má průměr 200mm, ale má i větší ten vnitřní průměr na trn a v té vaši svářečce je jak koukám jen tenká hřídelka na ty malé 1kg cívky. Nebo tam je k tomu nějaký adaptér-redukce?
Když si přepočítáte, že ten váš drát by stál kolem 600,- kč z 5kg a klasická cívka 5kg stojí plus mínus 350,- kč tak už jsme u toho.
Offline
Vnější průměr 5kg cívky je 200mm, vnitřní pro nasazení 50mm
Offline
jean napsal(a):
Juraj.A klud, lebo ta jebne a budes tahat nohu. Mas super masinu za super peniaze,len uz si to raz reklamoval a zhanas prestavbovu elektroniku. Fakt popici
Ty ani len poriadne prečítať nevieš, čo som napísal.
1. Reklamácia bola zbytočná kvôli nesprávnej informácii servisu.
2. Písal som celkom jasne kvôli čomu zháňam prestavbovú sadu. Jednoducho kvôli tomu, že chcem mať aj TIG horák s pripojením na eurokoncovku. Takže nezháňam niečo kvôli tomu, čo by nefungovalo.
Offline
Nerozumiem argumentom, že ak zváračku použijem len raz do roka, nemôžem si kúpiť niečo drahšie a musí mi stačiť Lidl. Takže podľa toho prirovnania k autám, keď chodím s autom pár kilometrov do obchodu, na to je vhodný len Logan a Baworáka si kupovať nemám. Myslím si, že aj do toho obchodu ten Baworson je vhodnejší. Hlavne keď som si to vyskúšal s obidvomi autami.
Ak na BMW nemám, kúpim si Logana a musím byť spokojný. Ak na BMW mám, tak sa teším ako lečo, aj keď len do obchodu. Ak mám rozpočet na Lidl, nekúpim si červenú šlachtu. Ak mám rozpočet na Fronius, tak si nekúpim Lidl. Či ?
Offline
Pozor, ať se v tom někdo neztratí. Vedou se tu už paralelně dvě diskuze o dvou rozdílných Lidl svářečkách.
1) Multisvářečka PMSG 200 A1 (větší)
2) Kompaktní svářečka 4 v 1 PSGS 120 A1 s integrovanou lahví (mini-přenosná)
Nezaměňovat.
Offline
jao napsal(a):
Nerozumiem argumentom, že ak zváračku použijem len raz do roka, nemôžem si kúpiť niečo drahšie a musí mi stačiť Lidl. Takže podľa toho prirovnania k autám, keď chodím s autom pár kilometrov do obchodu, na to je vhodný len Logan a Baworáka si kupovať nemám. Myslím si, že aj do toho obchodu ten Baworson je vhodnejší. Hlavne keď som si to vyskúšal s obidvomi autami.
Ak na BMW nemám, kúpim si Logana a musím byť spokojný. Ak na BMW mám, tak sa teším ako lečo, aj keď len do obchodu. Ak mám rozpočet na Lidl, nekúpim si červenú šlachtu. Ak mám rozpočet na Fronius, tak si nekúpim Lidl. Či ?
No, já měl rozpočet jaký jsem měl a proto jsem skončil u Lidlu Primární záměr byl opravdu sehnat svářečku se kterou si vyvařím svého bavoráka, něco se u toho naučím, svářečka mi pak zůstane a navíc oproti variantě “dám to autoklempíři” ještě dost ušetřím.
5 kg cívka se dovnitř určitě nevejde, přeměřoval jsem to. Celá ta svářečka je miniaturní, základna je 16x31 cm a to je uvnitř hromada prostoru pro tu Argonovou flašku
Offline
HerpCZ: jen tak všeobecně. Už máte nějaké zkušenosti s vyvařováním aut? Jak už tady bylo vícekrát někde psáno, autokarosařina není JEN o svářečce, ale taky o praxi. Jestli zkušenosti nemáte, tak hodně štěstí u BMW.
Teď se vám to nezdá málo, ale když už se i pustíte do nějakého auta, teď myslím všeobecně, tak s tou malinkou cívečkou a mini flaškou plynu budete za chvíli brečet.
Offline
zahajskej napsal(a):
pafik1605 napsal(a):
Třeba jako kdybys porovnával cestu eskovým Mercedesem a Dacií Logan z Prahy do Frankfurtu nad Mohanem
Trochu blbé přirovnání. Do toho Frankfurtu dorazím oběma auty. A pokud tam nebudu jezdit každý den, jestli tam vůbec ještě někdy pojedu, Dacia = svářečka z Lidlu stačí. Na jednu občasnou delší jízdu, pokud se budu motat většinou okolo komína, si přece nebudu kupovat eskovýho Medvěda = např.Froníka :-)
Věděl jsem, že se najde nějakej mudrc, kterej bude ze zásady nesouhlasit.
Přirovnání bylo určený Herpovi a ten to pochopil. To je důležité.
Offline
Stránky: 1 … 13 14 15 16 17 … 23