SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím všetkých. Vedel by mi niekto poradiť ako sa volá tato súčiastka? Alebo kde by som to vedel zohnat?
Totižto sa mi rozviklala ta mosadzna vec a cela hlava v tom lieta. Je to nalisovane na rotore. Ale nikde nemôžem nájsť tuto súčiastku. Na nete su len nove rotory. Vrtačka je od vyrobcu NORDIX ale presny typ neviem pretože sa odlepila nalepka bola to cela sada aj z vybracnou bruskou a uhlovou bruskou.
Offline
Dobrý den, jestli myslíte tu destičku s ložiskem, tak je to nějaké uložení ložiska. Nářadí Nordix bylo zn. nářadí z Tesca, tak nějaké ND pochybuji že seženete.
Offline
Sadu toho naradia mam uz roky. Otec to dostal na vianoce a vrtacka stale fungovala ale pouzivali sme ju na brusenie strechy a vyzera to ze ta vlnita obruč co som zistil ze je na priklep tak je rozviklana. Nordix naradie som nasiel ale typ tejto nemozem nájsť. Ta obruč je z mosadze tak to vyzera.
Offline
Lukáš. Ta zubatá obruč je naozaj na príklep. Z mosadze to asi nebude, možno z bronzu, ale pri tých low-cost made in PRC, človek nikdy nevie. Ak je toto zároveň klzné ložisko vretena, tak oprava by bola pomerne jednoduchá, ale pri súčasných cenách podobných výrobkov by sa to neoplatilo, ani keby si si to vedel a mohol opraviť sám.
Offline
Jednoduše bych tu oválnou díru obrobil a nechal vyrobit pouzdro z bronzu nebo mosazi, které bych poté nalisoval do obrobené díry. Zajistit kolíčkem proti protočení, možná by stačilo kvalitní epoxidové lepidlo a vrtačka může zase léta sloužit. Originál se těžko sežene. Jole.
Offline
taketo naradie sa neopravuje,je to vyslovene jednorazove...
opravit sa to samozrejme da ale ako uz pisal senior je oprava nerentabilna
jole popisal akym sposobom je mozne ju uviest zas do prevadzky,ak mas dakeho kamarata co ma pristup k frezke/sustruhu tak to este ano ale dnes uz ani sliepka (kura) zadarmo nehrabe
Offline
Před vyhozením bych zkusil oválnou díru vyvrtat a vložit do toho ložisko. Pokud nemáte možnost sehnat vhodné kluzné ložisko nebo se tam nevejde kuličkové ložisko, tak bych zašel do instalateřství a koupil vhodnou mosaznou fitinku a tu do toho zapracoval. Jak, to píše nahoře jole. Dá se to udělat na koleně, náklady jsou minimální a jakási šance že to bude fungovat. Bohužel na jinou opravu při ceně vrtačky to není. Ozubený věnec bych klidně oželel, tenhle příklep není nic moc.
Online
Problem nieje Som operator cnc centra. Mam po ruke aj sustruhy to by problem asi nebol ako je to dobry napad. Nalisovat nejake puzdro a dieru zväčšiť.
Offline
Hodně úspěchu. Neni co řešit, budete to mít opravený rychleji a kvalitněji než při shánění náhradního dílu.
Online
Lukáš2720: Nevím jaký je průměr díry kterou potřebujete, ale zkuste mrknout na ložiska do starších typů startérů na staré škodovky 120 nebo Favorita. Byly dva průměry. Stojí to pár korun, tak by jste možná využil.
Offline
Velké množství pouzder různých typů a rozměrů lze získat jako náhradní díly ze startérů automobilů u firmy Elan car v Praze - mají také e-shop a komunikace je na úrovni, všichni zaměstnanci jsou odborníci, co vědí co prodávají. Doporučuji.
Offline
Kluzná ložiska se běžně prodávají v dost velkém rozsahu rozměrů a provedení. Na př. tady:
https://www.dimensor.cz/produkty/prumys … 25693.html
Offline
urcite je rozumnejsie kupit hotove idealne s potrebnym vnutornym priemerom a vonkajsok obrobit ako zhanat kusok kvalitneho matrosu ktory sa bude dat pouzit na vyrobu takejto suciastky
Offline
Len je dost mozne ze po oprave sa rozsype nieco ine....
Offline
Ahoj. Jen vyuziju stavajici vlakno, dotaz je odlisny.
Repasuji starou dobrou vrtacku AEG z 80. let, neco jak ceska Narex EC 513. Musim vymenit lozisko na rotoru u komutatoru, uz je kaput. Rovnou vymenim i lozisko na druhe strane rotoru u prevodovky. Sice toto je jeste v poradku, ale tady jsou male loziska, ktere u vrtacek nejcasteji odchazeji.
Premyslim, jestli mam rovnou vymenit i velke lozisko u sklicidla. Tam jsou uz pomerne nizke otacky, ale zase vetsi namahani. Neznam historii vrtacky, moc otriskana neni, ale urcite ma neco za sebou. Z uhliku zbyva tretina, zrejme jeste puvodni. Priklep asi obcas pouzivany byl.
To lozisko u sklicidla se toci bez vule, je stale znat, ze je uvnitr vazelina, takze zcela v poradku. Otazka teda zni, jestli preventivne vymenit vsechny loziska, kdy ted mam vrtacku komplet rozdelanou. Jak moc ty loziska odchazeji, abych nemusel znovu rozdelavat prevodovku po mesici pouzivani.
Vrtacka ma 600 W a na 1. r stupen nizke otacky, tak ji budu mit jen na vrtani ve stojanu.
Editoval Jakobo (29-01-2021 18:01:29)
Offline
To je tak, lacne nove cinske vydrzi menej ako to zodrane, co je tam teraz a znackove stoji viac, ako je zostatkova cena vrtacky. Toz si vyber.
Offline
Radsej nove cinske ako falzifikat skf, toz tak. Mam cinske na diskocej kosacke a OK.
Ale kde som chcel zivotnost daval som koyo.
Editoval Atlan (29-01-2021 20:16:41)
Offline
V te vrtacce jsou tyto loziska:
627A ZS FAG Germany - male lozisko u komutatoru, kaput
6000 ZS FAG Germany - lozisko na rotoru na hrideli u prevodovky, zatim OK, ale asi uz beha na sucho a nelze namazat (plechove krytky), vymenim
6002 RS Koyo japan - velke lozisko u sklicidla, dobry chod, stale namazane - otazka zda nechat, nebo preventivne menit
Offline
Jakobo> urcite vymenit, jinak se dle Murphyho zakonu to lozisko rozsype jakmile ji po oprave zapnes. Vzdyt je to kulickove s hl. drazkou za par korun...nereknu kdybys spekuloval u vretenovych P2 lozisek, ale tady neni o cem.
Offline
Jo, s tim souhlasim, desetikorunova polozka i pokud vezmu znackove. Navic zrovna to lozisko na ose sklicidla pujde vymenit snadno, sedi na O-korouzcich kvuli priklepu. To menit loziska na rotoru bude o poznani horsi. Dik vsem za rady.
Offline
osobne by som vymenil vsetky...ked to je uz rozobrate,samozrejme kupit kvalitne lozisko,ale ako uz spomenul jean je otazne ci sa to oplati
druha varianta je vybrat povodne odstranit staru vazelinu zistit v ako je stave a pokial ok tak po namazani novou vazelinou vratit spat
Editoval pavol.sk (29-01-2021 22:52:14)
Offline
Atlan, znackove skf dostat u autorizovanych predajcov. Akurat vacsinou vsetko na objednavku, lebo vsetci kupuju zvl a podobne hnoje. A kupil by som nove, 6002 neni drahe ani znackove. To mas stastie, ze pouzili bezne loziska.
Offline
SKF...Made in Bulgaria, Romania, Filipines a bůh ví kde ještě. Dnes je svět pokřivený. Dával jsem jsem je v domění, že je to nafurt, do náboje kola na veterána, takže žádná pořádná zátěž. Po objetí párkrát komína, jsou tam už jiná, neznačková, za třetinu peněz a bez problému. Ta stará, co jsem vyndal, měla velmi rychle vůli jak prase, domeček plný kovové kaše. Asi vyrobeny z nočníkové oceli.
Offline
Vyměnil bych jen to ložisko u komutátoru , na nic jiného bych nesahal . Co funuje se neopravuje . Už vidím , jak máš kvalitní stahovák na to druhé ložisko motoru . Jak máš lis s přípravky na nalisování ložiska zpět a vyvážení rotoru .
Offline