SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím odborníky a zkušené
Potřebuji poradit ohledně použití nátěrů a následném vyvaření.
Zkusím co nejlépe popsat...
Sundání prahu - oprava všeho pod prahem atd...
A teď bojuji se strachem Když jsem vyvařoval směrem k podvozku, tak i na vzdálenost 5cm od místa svařování hořela ta izolace "guma" na podvozku. Všude na internetu vidím jak každý natře vnitřek prahu a podlahu a jde vařit.
Mám obavu, že to bude hořet v tom prahu a nebude to jak uhasit, když na to neuvidím.
Co se používá za nátěry? (hádám že musí vodit a zvládnou nějakou teplotu)
Nebo mám špatný postup?
Díky za rady.
Offline
Já mám po ruce vždy když vařím na autě pistolu s tlakovým vzducem 6atm. a jak to začne trochu víc hořet tak to sfouknu nebo do nějaké dírky vždycky strčím a profouknu. Mám to vyzkoušený jde tím uhasit i dost velký požár. Kdysi mi však jede lakýrník řikal že nezná žádnýho autokarosáře kterýmu by neshořelo aspoň jeno auto. A dále mi jeden svářeč řikal že po svařování by se měla držet stráž 8 hodin, nevim co je natom pravdy nikdy jsem po tom nepátral ale myslim si že hodina je tak krytická, chytnu na plech a pokavaď je studenej asi to už nevzplane.
Offline
Niekedy som vyváral autá a čo sme používali, bola zinková základná farba. Vedie elektriku, takže bodové zvary nemali problém s kontaktom a povrch vydržal aj vyššie teploty. Akurát tie zinkové výpary nie sú veľmi zdravé...
Offline
Co vyvařuji auta, tak bych se nebál. Teď používám základ epoxydový, ten je prý trošku lepší než obyčejné syntetické základy. V místě svařování obrousím a neřeším. Ano, sice to v tom místě ztratí antikorozní účinek, ale prahy nakonec stejně vyfoukám voskem na dutiny. A ten plastizol na podlaze nebo co se dnes používá obruste třeba 3-5cm od místa svařování. Když nebudete plech zbytečně přehřívat, tak to nechytne. A taky mi kdysi už blaflo auto, naštěstí né celé.
Offline
nellospeed napsal(a):
.. po svařování by se měla držet stráž 8 hodin,...
To se dlouhou dobu ve vyhlášce uvádělo. Dnes tam stojí něco jako--po dobu nezbytně nutnou--. Někdy se vaří uprostřed betonových prostor, ale někdy se tam vyskytuje hořlavý prach a pak by 8 hodin mohlo být málo. Takže je to na zúčastněných, aby si to ohlídali.
Offline
Nečteš a potom šíříš bludy Welda Ano po dobu nezbytně nutnou minimálně však 8 hodin.
Offline
Mě taky kdysi chytla stodváca, když jsem vařil díru v prahu. Lezlo to B sloupkem až ke střeše. Naštěstí byl odšroubován bezpečnostní pás, tak se tam dírou narvala hadice s vodou a uhasilo se. Moc dobře mi při tom nebylo. Dnes mokré hadry a hadice při ruce. Dobré je si mokrými hadry místo obložit, pokud to jde. Ona stačí i odlítnutá kulička a už se něco škvaří. Důležité je nepospíchat, krátké sváry nebo jen body, aby se místo moc neohřívalo.
Offline
Bluncka napsal(a):
Nečteš a potom šíříš bludy Welda Ano po dobu nezbytně nutnou minimálně však 8 hodin.
Tvoje první věta je přesně to co umí na internetu rozpoutat vášně. Tomu se třeba vyhýbat. Přitom zjevně jde jen o to, že hovoříme o různých vyhláškách. Nejspíš máme pravdu oba.
Offline
Suchý nátěr, plastizol, vosk atd není moc hořlavý. Na to, aby z tuhého stavu začal uvolňovat hořlavé páry a hořet, potřebuje ze začátku dost tepla. Plamen musí být větší než odhadem takových 5 - 10 centimetrů, aby uvolňoval dost tepla k zvětšování hoření a plamene. Nebo musí být nějaká větší plocha s tou barvou atd zahřáta svařováním.
Řekl bych, že pokud to nehoří už při svařování, je třeba počkat, než místo svařování úplně vychladne. Potom je riziko požáru výrazně menší, oheň by se udržel jen tehdy, pokud by tam bylo něco, co doutná. Musel by tam být buď nějaký cizí materiál, třeba typu nějakého zapadlého bavlněného hadru nebo napadaných pilin atd... Nebo by tam vrstva barvy nebo plastu musela být silná a při předchozím svařování už částečně zuhelnatělá.
8 hodin pod dozorem plus třeba někde mít pořádný hasičák taky není na škodu stejně jako pořádek na místě svařování.
Offline
Nesouhlasím s vámi. Právě že ty vosky do dutin a ty sr..y na podlahy naopak hoří ddobře. Nemusíte vůbec dělat velké sváry. Pár bodíků a hned to blafne. A hoří to docela brutálně, tak se to musí co nejdříve uhasit. Pokud je to někde na přístupném místě, tak to uplácám rukavicí. Ale nápad od Nellospeeda vyzkouším.
Offline
Jasně že jak to začne hořet, musí se to okamžitě uhasit.
Ale pokud tam nejsou výpary ředidel a ten vosk je starší, zas tak moc hořlavé to není. Ono v silnější vrstvě nátěrové hmoty nebo v tom vosku zůstávají ředidla uzavřena třeba rok, možná i déle . Do řekněme měsíce je běžné, že v barvě nebo vosku zůstává takových 5 % původních ředidel, do řekněme roku to může být jedno, dvě procenta původních ředidel. Záleží na typu barvy. Případně jestli auto v létě stojí na slunci a vyhřívá se nebo stojí v chladné garáži . To je potom z určité části ona "vůně" nového či nově nalakovaného auta, která je cítit v kabině nebo v uzavřené garáži.
Při svařování je pak určitý rozdíl mezi nátěrem či konzervací starým třeba méně než rok a mezi pořádně vystárlým.
Offline