SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ale to ať klidně někdo vidí, starý krásný stroj, já proti tomu vůbec nic nemám, taky mám jednoho veterána, ale ne na každodenní používání ani náhodou, prostě jen pro radost a to chápu i u té svářečky.
A hlavně nebudu tvrdit, že to je ještě poctivé spolehlivé auto a ne dnešní sráč, co tolik nevydrží (jednak je to blbost a za druhé bych s tím vážně nechtěl jezdit každý den)
Ale znova se ptám, co je na tom tak výjimečného? Snad to nebude tak výjimečné jako Škoda 100, která opravdu byla výjimečná tím, že to bylo asi nejhorší auto na světě.
Offline
No když máš přece něco,či někoho rád,máš k tomu,či k němu vztah,tak je přece pro tebe vyjímečný a každý shledáváme onu výjimečnost v něčem jiném.
Offline
Vždyť jsi o tom psal...to Autocross
Offline
autocross : to srovnani trochu pokulhava, to by muselo byt jine auto nez Skoda 100, KM 350 byla ve sve dobe spicka ne nejhorsi na svete. V te dobe nebyla ve svareckach elektronika, svarecky se od te doby zmenily daleko vice nez auta. Do aut pronikla elektronika take, ale nevytlacila pisty a spalovani, u svarecek se zmenil princip funkce stroje.
Offline
Jestli to byla špička, tak v čem? Ptám se
Offline
Momak, neobchodujem, co u mna pristane, to tu uz ostalo. Navyse 2 motorky som dostal lacno, pretoze nie som priekupnik, musela by ma hanba fackovat, keby som ich predal. A navyse, prvu kyvacku mi kupila moja zena. Pre dnepra som sa trepal az do Frydku, bolo to trochu komplikovane a mam to neforemne hnusne zelezo rad. To je tak neuveritelne naprd vyrobene, vyzera to ako praca dedinskeho kovaca. Fakt je neuveritelne, co sa dalo na socialistickom trhu ponukat
Offline
jean napsal(a):
Momak, neobchodujem, co u mna pristane, to tu uz ostalo. Navyse 2 motorky som dostal lacno, pretoze nie som priekupnik, musela by ma hanba fackovat, keby som ich predal. A navyse, prvu kyvacku mi kupila moja zena. Pre dnepra som sa trepal az do Frydku, bolo to trochu komplikovane a mam to neforemne hnusne zelezo rad. To je tak neuveritelne naprd vyrobene, vyzera to ako praca dedinskeho kovaca. Fakt je neuveritelne, co sa dalo na socialistickom trhu ponukat
Aspoň bylo o starost míň .Nebylo z čeho vybírat:).
Offline
debata se ubírá správným směrem do oboru "veteráni a jiné historické přístroje ", ovšem ta cena tu svářečku zřejmě pohřbila protože proč bych kupoval za 8tisíc když svoboda blansko nejdraší překupník na moravě ji má za 5 ..
https://nastroje-naradi.hyperinzerce.cz … a-blansko/
no a v čem to byla špička? no oproti dosud, v době kdy na dílně hučelo dvacet- nebo i 50 triodyn to byl nesmírný pokrok už jen v tom hluku pak v nemalé míře úspory elektřiny a taky materiálu na opravy nebylo potřeba nic opravovat KM se nepokazí nemá co (to že to majiteli nejde zapnout je problém slabých pojistek a v nezájmu montáže softstartu), nicméně chci vidět ten nejlepší a nejdražší invertor jak bude fungovat za 50let, osobně si myslím že nemá šanci no a v čem byla nejlepší škoda 100? no že cokoliv se pokazilo tak se to dalo doma opravit u zahraničních vozidel ta šance na zdárnou opravu byla o hodně menší, nebo aspoň pro nás vesnické burany kteří neměli strejdu na ministerstvu nebo nekde za mořem a to samý je vlastně i ta KM350, cokoliv se tam pokazí nejčastěji asi stykač vypínač a ventilátor že se zadřou ložiska
Offline
Kramlik napsal(a):
... ovšem ta cena tu svářečku zřejmě pohřbila protože proč bych kupoval za 8tisíc když svoboda blansko nejdraší překupník na moravě ji má za 5 .. ...
Cena svobody blansko take jasne vymezila zisk za med
Offline
Na netu se dá koupit za ještě znatelně nižší cenu. Ve větších trafech bývá průměrně okolo 20% váhových mědi, to by se už určitě prodala. Tak mě napadlo (ale možná je to blbost), jestli nemá celé nebo aspoň část vinutí z hliníku, jako třeba řada WTU.
Offline
Kramlik: v čem byla nejlepší škoda 100? no že cokoliv se pokazilo tak se to dalo doma opravit u zahraničních vozidel ta šance na zdárnou opravu byla o hodně menší...
Tak teď si mne chlape pořádně rozesmál.
Máš pravdu v tom že se dala opravit doma. To ano. Jenže ona se nejčastěji pokazila na cestě. Tam někde v pr.eli za devaterými horami a sedmerými černými lesy, kde potkat traktor v pracovní den byl svátek. Staří řidiči by ti věděli pošuškat, že ženským sundali silonky aby nahradili prasklý klínový řemen a primeroska nahradila membránu ani si nevzpomenu v jakém klunkru. Do stovky se amatérsky montovala autorádia aby se po vypnutí motoru přehlušila rez požírající karosérii.
A s těmi zahraničními auty, tak to svatá pravda. Pokud se jednalo o nové a ne o importní šrot, počet oprav byl v řádu promile. Asi proto kilečka z našich silnic zmizly jak spadané listí.
V té souvislosti jsem si vzpomenul na jednoho týpka který si po sametce jel za kopečky koupit auto. Když už měl vybráno, stále prohlížel kufr. Prodavače to zaujalo a zeptal se co to hledá. Že nářadí. A nač mu vlastně bude. Že kdyby se něco pokazilo, tak aby to mohl opravit. A PROČ by se v autě NĚCO mělo kazit a CO vlastně by jste chtěl na NAŠEM autě opravovat.
Takže ŠKODOVKA z průměrných řidičů udělala nadprůměrné automechaniky a importovaný autošrot z průměrných dělníků skvělé svářeče.
Offline
No a to je přesně ono, jestli ta svářečka je vyjímečná tím jako Škoda 100, tak to potěš koště. To že jsme tu měli komouše, nedělá ze Š 100 vůbec dobré auto, u mě je pořád nejhorší na světě.
No a o tom, jestli bude invertor vařit za 50 let, to se snad ani nemá cenu bavit, kdo by takovej chtěl? Asi stejně lidí, co by dneska tu stovku měli jako běžné auto, protože si ho opravíš.
Offline
Hoši vy jste se tu ale pěkně rozdováděli. Škoda 100 byla v době svého vzniku ještě celkem obstojné a v rámci východního bloku za svou cenu i konkurenceschopné auto. Asi bych na to zbytečně neplival. Kolem 10ti let jsem se právě stovkám a stodesítkám celkem intenzivně věnoval jako hobby, měl jsem jich kolem 10ks současně a možná 20 celkově a za sebe musím říct, že to bylo spolehlivé a předvídatelné auto. Najezdili jsme spolu mnoho kilometrů a nikdy se nestalo, že bych nedojel domů. Pochopitelně dívat se na něj optikou dnešní doby je nemyslitelné, ale v neděli s paní a dětmi na zmrzlinu...proč ne.
Větší kepl byly Škody 120 a její deriváty (i když aktuálně jednu mám), to už byla fakt hodně nastavovaná kaše a v době svého vzniku zastaralé auto.
Offline
Welda, pekne napisane. Mna to uz nebavi vysvetlovat, ze normalne auto netreba opravovat. A pritom netreba chodit daleko, uz blby favorit vedel na motore bez go bez opravy 300 000km.
Offline
Škoda 120 měla tu smůlu, že v poměrně povedené karoserii byl agregát vlastně ze Škoda 1000MB. Většina kritiků zde nechápe souvislosti doby. O výrobě většiny aut a motocyklů nebylo rozhodnuto v konstrukční kanceláři, ale na ÚV KSČ. Hlavní kritéria byla, aby byla změna co nejrychlejší a bez zásadních investic, aby nebylo třeba mnoho surovin a aby nebylo třeba dovážet suroviny nebo komponenty za devizy ze Západu. Další chybou je, že většina kritiků srovnává jak stroje, tak auta napříč časem. Všem co odsuzují (jakékoliv) staré výrobky doporučím, ať se rozhlédnou po internetu, co vyráběla "západní konkurence" ve stejné době (a také v obdobné cenové kategorii) a porovnají vzhled a parametry.
Offline
Výska: Škoda 100 byla v době svého vzniku ještě celkem obstojné a v rámci východního bloku za svou cenu i konkurenceschopné auto.
Mým laickým pohledem, povozil jsem se Spartakem i Oktávkou, sice hlučné ale docela pohodlné auta. Š1000 vychvalovaná a opěvovaná, v létě rozpálená plechovka a v zimě mraznička. Ještě teď slyším jak po ránu, při poklesu teploty kašlaly škodovky. A ano, oproti tisícovce Š100, jako její následovník byla docela obstojná, pokud stála. Ale jinak můj obdiv, toto udržovat tak dlouho v pohybu a tolik vozidel, to je kus odvahy a umění.
Výska: Větší kepl byly Škody 120 a její deriváty
Připadá mi, že největší chyba byla v tom, že tam zůstal motor vzadu. Díky tomu jsme také všichni zůstali vzadu. Na dalších cca 10 let. Oproti tomu Žigul, v podstatě těchto našich křápů souputník, byl úplně jiná liga. Š100 mu mohla konkurovat tak leda ve spotřebě a dostupnosti na prodejně. Prostě autíčko z jiného pískoviště.
Offline
Jenomže byla vyvinutá nová škodovka označení nějak 700 a něco. Výroba nebyla povolena, protože vše měl vyřešit právě Žiguli. Tak se sešrotovaly i již vyrobené lisovací nástroje. A muselo se jet dál v původní koncepci.
Offline
chlopi nežvaňte tady vo autech když je to o elektrodách
Š 100 jsem měl taky hned několik, akorát na rozdíl od kolegy Výsky jsem v tom vozil pytle s uhlím, brambory, živá kůzlata atd.
Na zmrzlinu jsem jezdil Felicií kabrioletem, žihadlo, jela 180 jako prd.
Š105 a dále měly průser s tím zápichem na poloose - každou chvíli někde nějaká stála bez kola.
Je smutný že musel nastoupit Helmut a napravit renomé značky ŠkodaAuto.
Offline
Nebyl problém se zápichem, ale s překalenou poloosou, proto praskaly. Další už byly "měkkčí" a bylo po problému. Teda pokud se nepovolil buben a nevymlátila se drážka na pero.
Mám doma zetor z r.57, holdera, origo němce někdy ze 62., tráboše o 7 let mladšího. Š100 bylo mojeprvní auto, dodnes na ní rádvzpomínám. Přemýšlím, co si pořídit na dlouhé zimní večery, abych zaseze starého udělal nové, ale asi z toho letos nic nebude, nestihne se dodělat garáž.
Staré věci mám rád, dýchá z toho historie i nostalgie. Nelíbí se mi, když to mnozí bez mrknutí pošlou do hutí, protože je to starý krám . Proto i ta JS90 pod ponkem mi stále slouží a sloužit bude (to jen, aby to zůstalo u sváření). Takže pokud to jde, nevyhazovat, kdyžtak poslat dál k někomu, komu to ještě poslouží, byť i jenom jako atrakce a vzpomínka.
Offline
VašekP, ja odporučím to isté tebe, rozhliadni sa po internete, čo sa v dobe škody 100 robilo na západe, ale z toho, čo nájdeš, budeš veľmi smutný. Boli sme tu 100 rokov za opicami. A pri motorkách to bolo oveľa horšie, tam to bolo v háji už v roku 1960. Autá v najnižšej triede, kam patrila škodovka, nám ušiel vlak až v roku 1970... A iné triedy sme nemali, okrem pár kusov papalášskej Tatry 603-613, ktoré sa robili jak za krále klacka ručne a karosárske diely neboli navzájom medzi autami zameniteľné. Paráda. Ale mali aspoň vydarený motor. Sovietske autá boli zastaralé všetky, okrem talianskeho žigulíka. Jednoducho sa snažíte obhájiť neobhájiteľné, mne je jedno, prečo tu nič moderné nebolo. A škoda 720/40/60 sa nerobila jednoducho preto, lebo na výrobnú linku neboli peniaze. Ako na nič v socializme.
Offline
jean napsal(a):
..... A pri motorkách to bolo oveľa horšie, tam to bolo v háji už v roku 1960....
Hochu jseš mimo. V šedesátých letech jsme byli v motorkách špička. Viz šestidenní soutěže a motokros. Několikrát jsme vyhráli trofej v družstvech (Jawa) a třeba Joel Roberts vládnul na ČZ mezi 64 a 69, byl mistr světa 64, 68 a 69 a v 65,66,67 byl druhej. A plochodrážní ESO byly v podstatě jediný plochodrážní motorky, který braly tituly. A i na silnici byla Jawa docela úspěšná (Šťastný, Staša, ještě nějakej anglán, ten se jim zabil). I když v tom motokrose a soutěžích jsme byli špička, na silnici jen "širší špička". A abys mi nepředhazoval závodní stroje, tak třeba japončíci ukradli v tý době Jawě automatickou spojku, začali jí montovat do seriovejch motorů a pak museli dodatečně platit licenci. A Jawy Californian 350 se vyvážely do USA.
To, že motocykly soudruzi pak zazdili, o tom žádná.
Editoval pafik1605 (21-08-2020 18:29:02)
Offline
jean napsal(a):
VašekP, ja odporučím to isté tebe, rozhliadni sa po internete, čo sa v dobe škody 100 robilo na západe, ale z toho, čo nájdeš, budeš veľmi smutný. Boli sme tu 100 rokov za opicami.
Ale nebyli. Jen 50 ,viz třeba Polski Fiat 125p v kterém jsme se vozili my
Offline
Pafik, japonci nam ukradli spojku, jeden patent. V tej dobe uz japonci davno mali stvortakty v seriovych motorkach s vyssim litrovym vykonom, ako nase dvojtakty. A tie pretekarske stroje boli plne zapadnych komponentov, seriove motorky mali predpotopne liatinove valce a litrovy vykon na urovni wartburga. Rovnako ako bicykle favorit pre pretekarov nemali nic spolocne so seriovymi podpultovymi.
Mimochodom, to ceskoslovensky priemysel skopiroval japonsku motorku, cz rada 477 z roku 1969 je takmer verna kopia suzuki t20 z roku 1964. Akurat s polovicnym vykonom....
Jbill, to bolo tiez talianske auto
Editoval jean (21-08-2020 21:37:40)
Offline
j.bill: viz třeba Polski Fiat 125p
Všichni se těšili jaká to bude pecka až tohle autí postaví v Mototechně vedle těch našich křápů. Jenže ouhá, bylo to trochu drahé, hodně žíznivé a bylo jich málo. Mě by zajímalo, zda i motor původního F 125 tak chlastal anebo ho to naučili až ve Varšavě. Každopádně Žigul a Polák a pár dalších to byly auta, na těch se dlouho vyvařovaly jen výfuky. Škody ty se opravovaly i v kempu o dovolené. Leckdo by mohl povídat.
Když to na cestě vidím zablikám, zamávám, zatroubím ale nechtěl bych to ani zadarmo.
Offline
jean : To je zajimave ze ve sve tride Skodovky vitezily na rallye, vcetne Monte Carlo, dokonce se umistovaly v absolutni tride. Rad bych videl konkretni priklad auta ve stejne dobe i srovnatelne cenove hladine, ktery by byl tak lepsi nez MB1000. Vim ze s tou cenou je problem jak srovnavat.
Offline