SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Jeste se vratim k puvodnimu tematu, koupil jsem https://www.akcni-naradi.cz/scheppach-h … ma-doprava , mam prodejnu za humny, napisi dojmy.
JZ : Dam fotku stitku pokud dokazi sem dat fotku, pokud ne opisi.
Offline
Už jste koupil peta62? No chtěl jsem vám zrovna nabídnout tohle https://www.naradi-vzduch.cz/levnekompr … -2kW-10bar
Značka Abac je myslím slušná, psal to tu myslím i Brembo. Cena jemně vyšší ale....
Editoval varok (13-08-2020 13:59:15)
Offline
varok napsal(a):
Už jste koupil peta62? No chtěl jsem vám zrovna nabídnout tohle https://www.naradi-vzduch.cz/levnekompr … -2kW-10bar
Značka Abac je myslím slušná, psal to tu myslím i Brembo. Cena jemně vyšší ale....
Dekuji, ale uz jsem se rozhodl, nemohu promyslet do nekonecna. Toto provedeni jsem videl i s jinou znackou, ma mirne nizsi saci vykon ( i kdyz nerika o skutecnem vykonu na porovnani jej pouzit lze ), ale take byl faktor ze mam prodejce kousek.
Offline
varok napsal(a):
Charon: Jak jste se ptal na to počítání kolik dá kompresor vzduchu ve skutečnosti. Tak pšonek to počítá takhle:
Obsah nádoby x max. tlak. Výsledek podělí časem ve vteřinách za jak dlouho je nádoba nafoukaná až kompresor vypne. Výsledek je ve vteřinách, tak ještě vynásobit 60. Takže příklad. Kompresor má nádobu 50L, maximální tlak 10Bar.
50x10=500. Nádobu nafouká řekněme za 2 minuty. Takže 500:120=4,16. Vynásobit 60 a: 4,16x60=250L. Takže by měl dát kompresor kolem 250L/min.
OMG, vždyť nejsi zas tak dlouho ze školy, ne? (Do které jsi chodil, smím-li se zeptat?) Tomu se říká škrábat se levou rukou za pravým uchem. Průtok vzduchu se u nás většinou udává v litrech [L] za minutu [min.] (L/min.)
Tvé početní operace v sekundách a zpětný převod na minuty jsou přinejmenším úsměvné.
Takže jednoduše 500:2=250L/min. Jinak je také logické, když za 2 minuty nafouká 500L, tak že za 1 minutu nafouká půlku...
Offline
varok napsal(a):
...
50x10=500. Nádobu nafouká řekněme za 2 minuty. Takže 500:120=4,16. Vynásobit 60 a: 4,16x60=250L. Takže by měl dát kompresor kolem 250L/min.
No to nemyslis vazne , ze ne??
Offline
Hezkej výpočet. Jen tam chybí nějakej integrál
Čítať písať neviem, no vojnu vám urobím.....
Offline
NA PLNOHODNOTNÉ PÁLENÍ PLAZMOU JE POTŘEBA POŘÁDNÝ KOMPRESOR CO MÁ sací výkon 500 l/min a výše. TO ZNAMENÁ KOLEM 200 AŽ 250 LITRŮ ZA MIN. PŘI TLAKU 5 ATM. NA VÝSTUPU. TO NEMOHOU SPLNIT TYTO LEVNÉ KOMPRESORY. CENOVÁ RELACE KOLEM 25 000 KČ BY UŽ MOHLA STAČIT. POKUD VŠAK ŘEŽETE KRÁTKÉ ŘEZY ZA CCA PÁR VTEŘIN, JE TO JEDNO.
Offline
Spíš zapoměl na zvětšení objemu nádoby pružností. Teď vážně:Takto spočítat výtlak kompresoru při jmenovitém tlaku je nesmysl.
Offline
čo sa týka kompresora,rozhodne by som išiel do dvojvalca-Shepach,Gude,Extol všetko skoro jedno,ten istý agregát. Tie malé kompresory vrátane dvojvalcov sa Vám i tak zakaždým prevrhnu dozadu,ked ich privelmi nadvihnete. Len treba pozerat,či má vpredu 2 silenbloky alebo nožičky,či má 2 výstupy vzduchu. Tie lacné regulačné ventily su k smiechu-osobná skusenost a je uplne jedno,či to bude Extol alebo Gude. Nastavil som tlak 4bar,naprázdno držal,no ked som odoberal vzduch-závisí na tom kolko,tak klesol tlak i o 2,5bar-a i to som musel pomerne často doladovat !!!!!!!!!!! Kvalitné regulátory maju maximálny pokles 0,5 bar. Možno má tam Scepach o niečo lepší regulátor,ale i tak tam bude lietat tlak. A tieto rýchlobežky vyfukuju nehorázne množstvo vody,ktorá kondenzuje až v nádrži alebo hadici. Tiež odporučam vypustit vzduch po každom použití-tlakové nádoby nemaju žiadnu alebo len velmy chabu protikoroznu ochranu-tito lacné kompresory,vrátane Schepach. A odpručam kupovat kompresor,čo tlačí na 10 bar. Niekedy sa to zíde. čo sa množstva dodaného vzduchu týka,je v tom neuveritelný bordel,a každý výrobca tam udáva to množstvo pri inom tlaku,alebo 0-vom protitlaku-vtedy su tie číselká omnoho krajšie.
Editoval Brembo (13-08-2020 16:30:13)
Offline
Brembo>TU protikorozni ochranu vnitrku vzdusniku zajisti sam kompresor, jak fluse do vystupu olej
Kdyz zminujes Scheppach, tak na CNC frezce mam pro pneumatiku koupeny Scheppach HC53 DC (integrovany dvojvalec 2850rpm, 50L, 10bar) a ten ma ve vzdusniku pekny mastny povlak, ze to nezrezne.
Editoval Dawe (13-08-2020 16:32:34)
Offline
mám dvoupístovej jikov spojenej s motorem přez hardy spojku, vzdušník 50l z lpg bomby, pokavaď řeže plasma (ruční plasma) tak kompresor stačí vzdušník dofoukat, rozhodně bych nic menšího vůbec nedoporučoval. Jednou jsem měl odstávku a použil jsem jednopístovej hoby kompresor se vzdušníkem myslim 20l a na nějaký prsknutí to stačilo pokut byla nádoba nafoukaná, ale jinak tohle vůbec NE.
Offline
Koukám že to tady je sám inženýr. Jak se na to Charon ptal, tak nikdo nic a teď plno řečí. PSAL JSEM, ŽE TO TAK POČÍTÁ JEDEN POLÁK NA YOUTUBE!!!
Offline
ZDENÁL : Mam to na mene nez hobby, nechci tim nahradit rozbrusku, staci jen tam kde rozbruska nedava, rohy, zakriveni, samozrejme pokud by sla lepe muze vice, plazmu jsem koupil v Lidlu, vsichni se shodovali ze na ni tento kompresor staci.
Brembo : Dekuji, pisi vedle rad od ihlana. Podle meho tyto levne regulatory jsou pomerove, zmeni se vstup - ujede vystup.
Dawe : Presne ten mi dorazi zitra.
varok : My za to nemuzeme, ze nas v tom na skole tak honili
Offline
Varoku, popsat tenhle jev, tak, aby to bylo pochopitelné, není jednoduché. (pokud si vzpomínám, tak předmět, který o tom pojednává -termodynamika- jsme měli 3semestry). Proč je ten způsob chybný. Ve vzdušníku roste tlak postupně, s čímž se také mění stupeň komprese a také poměr průtoku na výstupu (přepočtený na teplotu 20°C)ku zdvihovému objemu. Proto takto vypočtený průtok bude vyšší, než skutečný při jmenovitém tlaku, 10Bar. Bude odpovídat přibližně průtoku při tlaku ve vzdušníku mezi 3 a5Bary.
Co se týká regulátorů tlaku. Jedná se o redukční ventil, t.j. přímočinný regulátor, který už z principu funkce má trvalou regulační odchylu. Protože jednoduché konstrukce (bez odlehčené kuželky), malou plochou membrány, velkým průřezem trysky, velkou tuhostí pružiny je tato odchylka značná. S rostoucím průtokem, bude vznikat pokles tlaku na výstupu z red. ventilu. Ten pokles bude tím větší, čím menší tlakový spád bude na RV.
To, že průtok vzduchu na výstupu kompresoru s tlakem klesá, by si říkalo, nestavit kompresor na co nejnižší tlak. Proti tomu zase působí zatracený redukčák, který, aby dobře fungoval, potřebuje, aby zpracovával větší tlakový spád, tedy, aby byl ve vzdušníku větší tlak. Tedy něco za něco.
Offline
Gude mi tiež plieskalo trochu oleja do výtlaku a ked som neodpustil kondenzát,tak na druhý den už vytekala hrdzavá voda.
Farmaster princíp regulátora tlaku poznám,viem ako pracuje-len tie rozdieli v presnosti opracovania dielov a presnej výrobe pružiny su značne rozdielne a preto tie čínske regulátory reguluju výstupný tlak výhradne podla nálady-na striekanie samozrejme nepoužitelné.
Rozdiel tlaku 1 a viac barov rozhodí nastavenie striekacej pištole tak,že sa nedá pracovat. A tiež odporučam kvalitný odlučovač kondenzátu,preto je vhodné kupovat regulátor a odlučovač v jednom. Primazávač netreba,tie čínske 2 valce dychom i tak nestačia pneu náradiu,najma nie Parkside,ktoré má spotrebu o 30% a viac vyššiu a výkon i o 50% nižší,ako kvalitné náradie.
Offline
Brembo: A jaký regulátor je podle vás takový slušnější?
Offline
Brembo, já jsem s tím regulátorem reagoval na Peta. Popsal jsem to trochu podrobněji, protože mnoho lidí si myslí, že by tlak na výstupu měl být konstantní. S kondensátem máš pravdu. Je to víc vody než oleje.
Offline
peta62 napsal(a):
j.bill napsal(a):
Tak ses chytil, co?
Uffff, diky, uz jsem to zrusil, prehledl jsem se v cisle, veril jsem ze jees posila mnou udany model. Takze zase zpet na stromy a jedu ho prohlednout fyzicky.
Sorry, to se omlouvám, já si ani nevšimnul že jsi nějaké konkrétní typy uváděl. Ten odkaz jsem dal v souvislosti s tím svým tvrzením, že když si koupím 2x Scheppach, nebude to dražší než Aircraft, vzduchu bude dost a vydrží to, takže šlo o poměr ceny Scheppachu vůči Aircraftu
Offline
jees napsal(a):
peta62 napsal(a):
j.bill napsal(a):
Tak ses chytil, co?
Uffff, diky, uz jsem to zrusil, prehledl jsem se v cisle, veril jsem ze jees posila mnou udany model. Takze zase zpet na stromy a jedu ho prohlednout fyzicky.
Sorry, to se omlouvám, já si ani nevšimnul že jsi nějaké konkrétní typy uváděl. Ten odkaz jsem dal v souvislosti s tím svým tvrzením, že když si koupím 2x Scheppach, nebude to dražší než Aircraft, vzduchu bude dost a vydrží to, takže šlo o poměr ceny Scheppachu vůči Aircraftu
Dekuji, v pohode, jsem dospely ( uz asi trikrat ) a tak si to mam sam zkontrolovat. Nakonec to dobre dopadlo.
Tedy nebyl bych to ja, kdyby se nevynoril problem, Ohromna bedna prisla zabalena do cerne folie se sipkami nahoru a napisem krehke snad na kazde strane. Malem se mnou slehlo, kdyz jsem oddelal cast folie a zjistil, ze bedna je v ni vzhuru nohama. Prodejce slusny, strasne se omlouval, uznaval vinu, volal pro jistotu do servisu, nechal mne vybalit jestli vytekl olej, nastesti ne, tak doporucili nechat tri hodiny stat pred pouzitim, proste u mne vzdy nejaka zabava.
Offline
Po uplynuti doby udane prodejcem aby se olej zase usadil jsem uz nemel cas, osadil jsem kompresor Scheppach HC 53 dc kolecky, podstavcem, filtry atd uz vecer, ale k testu jsem se dostal az ted. Vtip je, ze jsem cekal zcela zbytecne, v kompresoru zadny olej nebyl, prisel v oddelene lahvicce, tak na dve naplneni. Na siti se na 53jku najdou dva navody, http://data.garland.cz/attach/navody/sc … 170620.pdf i https://www.svarecky-obchod.cz/dokument … c53dc.pdf, a dost vyznamne se lisi. Ten prvni vyzaduje olej 15W 40, ten druhy SAE 30. Dodany olej neni oznacen, ale prijde mi docela ridky.
Filtry maji plastove nejen domecky, ale i zavity, no snad vydrzi. Prekvapilo mne, ze jeden se dotyka vrchniho plastoveho krytu kompresoru, zatimco druhy ma odstup snad centimetr, ten plast zjevne neni symetricky. Z kolecek mi bylo spatne jiz kdyz jsem je videl v kramu, musim uznat ze pri poradnem dotazeni to neni tak hrozne, ale reklama vyrobce take ne. Hodne mne prekvapil uzaver oleje, je cely plastovy, ma sice dve tesneni, protoze se nasouva a nenasroubovava, vypada to divne. Ma v sobe svislou diru ( u plastu asi nemohu psat vrtani ) s kulickou na vypust/vytok pri pretlaku. Olejomerka je pruhledna, docela pekne videt, ale je to zaroven sroub na vypousteni oleje, ne uplne v nejsikovnejsim miste. A i v navodu pisi, ze se pri vypousteni bude muset kompresor naklapet. Ve druhem navodu je psano, ze se ma poprve kompresor pustit 10 minut naprazdno. Ze prvniho to jiz vypadlo, ono je to nemozne, kompresor nema to ocko na prime vypousteni vzduchu, takze je nutno upoustet pres hadici a s tou mi tlak vylezl za pet minut az k 4.5 barum. Vypusteni se potom dela take pres hadici, jina cesta neni, je to i v manualu, z tech 4.5 jsem musel spoust hadice drzet cca 90 vterin. Z 10 baru to pocitam bude trikrat tak dlouho. Kondensat jsem po tak kratkem testu nevypoustel, zvlaste kdyz chci vyzkouset dnes i plazmu. Stitky jeste vyfotim, na nadobe to bude trochu problem, oni nejprve daji stitek a potom strikaji nadobu na modro.
Mozna nemam moc vysoke naroky, ale zatim se mi kompresor zda za ty penize dobry. Jeste dam vedet, jak v provozu.
Znovu diky vsem za rady, pomohli jste mi.
Jeste poznamka k porovnani s 52jkou, vykres pro nahradni dily je zcela identicky, jen prepsali typ a dodali logo : https://www.svarecky-obchod.cz/dokumenty/5906101901.pdf vs. https://www.svarecky-obchod.cz/dokumenty/5906102901.pdf
A stejne diky ihlanovi za veskerou pomoc
Editoval peta62 (15-08-2020 15:30:28)
Offline
olej SAE 30 by som použil len v prípade,že bude komprosor v temperovanej miestnosti. SAE 15W-40 O.K. do +5 celzia-inak sa do protitlaku nerozbehne-ked je v nádobe tlak.. Optimálne 10W-40 alebo ideálne 5W-40 celoročne. Olej menit ročne,500 hodín je rozprávka na dobru noc. 150 hodín udávaju u profi kmpresorov s polovičnými otáčkami. Možete použit i motorový olej,alebo kupit komprosorový olej 5W-40 -bude trochu problém,vyrába ho len Liqui Molly alebo Gude 5w-40. Myslím,že na jednu výmenu tam ide 0,2 l až 0,3 l oleja.Kondenzát sa má vypuštat,ked je v nádobe tlak minimálne 1 bar-cez ten ventil možte i sučasne vypustit všetok vzduch. Ten kružok,ktorý spomínate na vypustenie vzduchu nesluži na vypustenie vzduchu,ale na test tlakového ochranného ventilu a preventívne rozhýbanie ventilu-raz mesačne.
Editoval Brembo (15-08-2020 20:18:00)
Offline
Najdolezitejsie je aby tam vobec nejaky olej bol...
Offline
peta62> ty original molitanove filtry stoji za prd. Ja je zahy nahradil auto tunning filtry vhodne velikosti co mi zbyly po nejake prestavbe. Viz foto. Ted je kompresor vykonejsi diky mensimu odporu sani a taky znatelne tissi. Z oleje si hlavu nedelej, hlavne aby tam nejaky byl.
Offline
Dawe : diky. Olej uz mam objednany, ten co je v manualu, budu vzdy v garazi, tezko klesne teplota pod 5 stupnu. Ta vymena filtru mi prijde jako dobry napad, prosim Te, pro mne ktery se nehrabe do aut, kde se takovato vec sezene ?
Jeste bych se chtel zeptat na zkusenosti s tim sroubem s olejoznakem, gola se tam nevejde, klicem 24 se mi zda, ze se to ozulava, jak je strasne uzky, co s tim, otacet a vylevat radeji horem ? Uz psal ihlan v #9 "- umiestenie vypuste niktore nadrze maju dolu a niektore uplne debilne ze musis dat kompresor do polohy".
Offline
Já mám místo filtru molitanový akvarijní fitr (obdélníkový kvádr) namazaný olejem na mokros.filtry, ten by měl pobrat i jemný prach v dílně. Mám to napojené kouskem průhledné hadice z Bauhausu
Offline