SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Tu by sme sa mali drzat JET TIG SPOT (aby sa nemiesali modely potom kazdy pise o inom a novacikovia tapu)
Ak chces zmenit temu na vyber zvaracky asi by si mal mat
jasno ktoru chces a tam ti odpisem existuje aj modrom
ale tu treba povedat ze nemusi ist o identicky stroj ako JET TIG MINI od fachowca moze to robit ina factory
a davat si inde robit dosky a osazdat aj inou suciastkovou zakladnou a to je potom uplne o inom..
Fachowiec sa nekazi... hento nevies.... ako bude na tom.
Nieco podobne bolo ze VW z BA sa vozili do nemecka a Wolfsburg-ove sa vozili na export to asi o niecom svedcilo
Editoval ihlan (21-06-2020 14:09:22)
Offline
roboba - Everlast predava cele portfolio tychto strojov.. https://www.everlastgenerators.com/ vsetko v zelenom.. ci tam ma aj stroj so spotom sa mi hladat nechcelo.
Offline
vyrobca ale ona pise sice vyrobca (ako stvoritel) ale pytal sa na JET MINI a nie SPOT
a je to tu - 1 2 3 4 model cez seba ... no nic idem sa prejst.. dovecera tu bude este aj zlta a biela bednicka...
nasepkaaaam v BA su 2 JET MINI (uzivatelia) a minimalne jeden JET TIG velky treba ist na nastevu
Editoval ihlan (21-06-2020 14:15:44)
Offline
Ja vidim nazov temy ,,Rada při výběru Tigu, KoWax & Welder Fantasy & Magnum'' a autor temy sa pyta na JET MINI a JET II 200vky. SPOT ja nikde nespominam cize mi neprislo ze sa pytam v nespravnej teme. V teme JET MINI som sa pytal ale odpoved som este nedostal.
Verzia MINI ma prakticky vsetko co potrebujem (trosku mozno vyssiu AC frekvenciu by mohla mat ale problem to realne asi nebude) 1mm karoserie sa nechystam varit. Len sa bojim vnutornosti, tych 480€ bez dph mi pride velmi malo za AC/DC stroj a everlast ho nema v ponuke, asi mal na to nejaky dovod(a mozno len cisto marketingovy ze nechcel degradovat cenu drahsych strojov, ktore nevedia takmer nic navyse ale cena je dvojnasobna). JET TIG II 200 ma vyhodu ze ma vela tranzistorov vnutri s celkovo je to predimenzovany stroj, takze pri mojich 100-130A sa nebude namahat, co je plus ale je to vykupene velkou vahou a rozmermi, co je ako ste tu mnohi pisali oprus pri prenasani ale dokazem tie rozmery aj vahu prekusnut ak je to spolahlivejsi stroj ako verzia MINI, co ale tazko posudit, fotky vnutornosti MINI som nikde nenasiel.
Prakticky sa rozhodujem medzi tymto:
JET TIG II 200 ( kit 810e z fachowiec) 50e pedal
JET MINI 200 ( kit 480e z fachowiec) 50e pedal
MOST Pontig 202 AC/DC (samotny stroj 700e, kit 810e)
JASIC TIG 200P AC/DC E201 ( kit 600e )
(kit = horak + zemniaci)(ceny bez dph k 21.6.2020)
Most aj Jasic nepodporuju pedal(ktory potrebujem), aspon tak sa vyjadrili dodavatelia, v navodoch ich maju obe zvaracky spomenute aj ako aktivovat tuto funkciu, tak babo rad. Verit navodu alebo distributorovy. Osobne mi pride Jasic E201 najkvalitnejsie vrobeny a nadizajnovany ked som videl vnutornosti.
Editoval roboba (21-06-2020 20:35:40)
Offline
Dopis tam ktym strojom ceny (pouzi edit) pomozes mne (nemozem vsetko vyhladavat mam aj inu pracu)
Ak chces pedal (odporucam) tak stroje kde si to dobastlit nechces (ty nechces bastlit) tak ich vyrad.
Ako som spominal v BA su minimalne 2(mini) +2(big) JET tigy treba ist na nastevu ( som si isty ze 3ja aj citaju)
cusia ako vos pod chrastou ....
Nieje nic lepsie ako si ten stroj osobne ohmatat ak planujes mat 95% casu v dielni a 1-2x za rok to zobrat niekde na montaz
kludne velky stroj ak mas pocit ze je konstrukcne lepsi (je starsi - dlhsie na trhu)
Tu sa moze cerstvy majitel prejavit a napisat ti nieco k rozmerom (JET v2/v3/SPOT) ze je to mala krava s turboduchadlom.
Vo velkej dielni nevadi ale ked si malom priestore (6x3m garaz) ucite sa pri nej 2 ludia neporozpravaju kym to nevypnu.
Ak ti ide o mobilitu ze potrebujes ho odlozit a nebude na voziku tak JET mini
Keby pán Frank odpisal na moju otazku mas aj ty odpoved... (mozno si to vsimne)
https://www.svarforum.cz/forum/viewtopi … 75#p154975
(mozno som si odpovedal tak nenapisali alebo si nevsimly)
To je presne dovod preco som sa ho na to pytal.
JASIC mas v BA na magnetovej je predajna zvaraciek ale zavolaj si tam ci ho maju skladom
tam sa da aj vyskusat myslim ze vs. JET je JASIC najmensi a prenosny ale zase parametrov krivka na skatuli je malicka
ten MOST nieje nieco ako JASIC len hranatej modrej skatuli? minimalne JET ma lepsie ovladanie lepsia ergonomia.
Zvaracie parametre a stabilitu obluku porovnat neviem ale JET ma slusny HF start a zvara dobre.
Editoval ihlan (21-06-2020 17:35:59)
Offline
Pridal som ceny. Vies co o tu cenu mi ani tak nejde ak by som mal istotu ze je to dobry stroj, co pri tom JET TIG II 200 viac menej mam, je tu toho dost popisane a vyslovene zle skusenosti s tym nikto nema, viac menej zvaracie kvality si kazdy pochvaluje, nevyhodu uvadzaju ludia absencia softstart(neni potvrdene) a hlucny vetrak(tiez nieje potvrdene, pretoze som tu uz cital ze to opravili).
Chapes, nepotrebujem usetrit 300e ked o rok s tym budem mat problemy. JET MINI stoji o 330e menej, niekde to musel vyrobca usetrit.
Bastlit pedal neni problem, pokial je schema a konektor, navyse to je prislusenstvo, nie zvaracka, lenze ani k mostu ani k Jasicu som schemu nenasiel, cize je to loteria ci to pojde dorabat a to sami nechce riskovat. Dorabat si softsrat fakt nechcem. Myslim ze posledne co clovek potrebuje riesit zhadzovanie isticov masinov, ci uz doma v praci alebo niekde na fuske.
Skusat ani ohmatavat si stroj nepotrebujem, je to proste zvaracka, vladanie aj rozmery si viem domysliet z datasheetov a videi na YT
Pokial by ten istic nebol problem a vetrak bol regulovany podla zataze tak je to pre mna no brainer a idem do jet tig II.
Dakujem predom za pomoc
Editoval roboba (21-06-2020 20:45:37)
Offline
Už jste někdo viděl invertor 200A na 230V aby neměl softstart? Může být softstart navržený na max. proud, který svářečka odebírá při max. svářecím proudu - výrobce předpokládá, že ji bude využívat majitel i na max. proud a tedy na odpovídajícím rozvodu. Proto některé svářečky vyhazují 16A jistič. Na těchto svářečkách bývá také zástrčka průmyslová 32A.
Co se týká frekvence AC, je 200 - 250Hz skoro standard. Jsou vyráběny ale také profi svářečky s pevnou frekvencí 60 (ev.50)Hz Už jsem to tu jednou uváděl, na př. Syncrowave. A sváří se s nimi Al také. Já bych ale doporučil si předem neomezovat možnosti, tím, že předem nějaký parametr vyloučím.
Offline
16A istic ani len Bcko nezhodis odberom 20A nikdy. Pokial ti spinany zdroj instantne po zapnuti zhodi istic, budu tam tiect stovky amper pri nabijani filtracnych kondenzatorov a softstart nema, pripadne ten uplne najprimitivnejsi a to odpor v ceste, plus to ci to niekomu zhodi istic a niekomu nie moze zavisiet aj od rozvodov, domovej pripojky atd, nie nevyhnutne strojom. Kludne moze niekto tvrdit ze mu JET TIG II nezhadzuje istice a povie ze to uz vyrobca vyriesil a pritom ma len slabe rozvody, ktore mu ten spickovy prud nedaju a teda istic vydrzi.
Offline
Nechci se nechat zatáhnout do nekončící polemiky. Ale neodpustím si uvést, že softstarty co znám jsou všechny primitivní. A neznám invertor, který by softstart neměl. On ho totiž potřebuje i pro snížení nárazového proudu pro menší namáhání součástek vstupního usměrňovače - usměrňovací můstek a filtrační kondensátor. Je možné, že výrobce upravil dimezování softstartu, protože většina prodaných invertorů není provozována na průmyslových rozvodech. Vliv instalace samozřejmě je.
Offline