SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Vyvařuju kamarádovi auto, koupil nové plechy, problém je v tom, že vaříme tenký plech k silnějšímu a samozřejmě ten nový tenký se upaluje a ten starý silnější se teprve začíná natavovat pro svaření. Když dám menší proud vzniká studený spoj, který se utrhne. Jak postupovat? Svařujeme bodově tak, že ten nový tenší je provrtán.
Offline
MIG pájení bronzovým drátem. To se nemusí používat jen na pozinkované a pohliníkované plechy, jak si hodně lidí myslí, ale i na běžné černé materiály a i nerez.
Nenatavíte ani ten tenký plech, protože tavící teplota drátu je asi o 600°C nižší než u ocelového drátu. Nataví se jen přídavný materiál a spoj vznikne difuzí do základního materiálu.
Je tu sice nižší pevnost, tak uděláte o pár bodů víc. Navíc ocelový drát je sice pevnější, ale když tam máte propaly, vruby, nalepené studené spoje atd., tak se to v praxi vykompenzuje, protože ten bronzový spoj je čistý. Dále budou nižší deformace, což je též velká výhoda.
Takže pořiďte si jako plyn argon a jako drát např. Fontargen A 202 M nebo UTP A 384 a máte vyřešeno.
Offline
Můžu se zeptat jaký smysl má vyvařovat auto plechem tenčím než je původní? To jsou nějaké repaplechy z druhovýroby (Turecko, Polsko...)? U těch bych to pochopil, ale pokud se používá tabulový plech nebo plech z vraků (typicky střechy BMW a starších MB kvůli kvalitě) tak proč tenčí...
Offline
Stránky: 1