SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Přímo na zinek jde i Zinorex
Offline
Já taky rád používám Alkyton, akorád hrozně dlouho schne. U mě tak týden. Barvu 3v1 jsem použil jednou a už nikdy ji nebudu používat. Snad po půl roce se to začlo loupat. Možná v kombinaci se základem, ale potom už raději použiji kvalitnější syntetiku. Oblíbil jsem si barvy od Colorlaku. Třeba slavný Industrol mě moc nenadchnul. Teď začínám se sákladními barvami epoxyd a zatím spokojenost. Lidi to hodně chválí, hlavně na auta.
Offline
Alkyton je taky barva 3v1? No netvrdím že nějakými epoxydy bude někdo natírat plot. Nevím jestli mám něco špatně, ale v popisu je přímo napsané, že barva Alkyton tvrdne asi 7 dní. Zkuste někde mrknout.
Epoxydový základ jsem myslel na auta jako základovku a na to plnič a klasickou autobarvu. Barvu 3v1 jsem požil podle návodu. Jestli jsem někde udělal chybu nevím, prostě tyhle barvy nemusím.
Offline
ak chces diskutovat o teme farby 3v1 zaloz si nove vlakno,pokusim sa ti napisat o tych farbach vsetko co viem...toto ale neni to co ma zaujima,moj problem je vidiet z foto opadana farba bez zjavneho dovodu
Editoval pavol.sk (09-04-2020 03:33:58)
Offline
Já to vidím v silné vrstvě tvrdé barvy. Tvrdá syntetika v tlusté vrstvě utrhla základ od plechu. Typoval bych to na základ provedený na hladký nový plech neudržel napětí vyvolané smrštěním syntetiky v silné vrstvě.
Offline
Záleží jaký základ byl na té brace použitý a jestli byl ten pozink trošku zaoxidovaný. Jak tu někdo psal, dnes už jsou barvy i na čerstvý zinek, ale kdysi před 40 léty? Asi bych to celé sundal kartáčem v úhlové brusce. Natřel tím Zinorexem nebo jiným základem na zinkový plech a nechal pořádně zaschnout. Na to alespoň 2 vrstvy vrchní barvy, podle uvážení.
Offline
pavol.sk napsal(a):
ono sa to praveze nelupe po vrstvach...vrstvy su dobre spojene lupe sa to komplet az zo zakladom ta bezova to je holy kov fotene pod uhlom tak to tak blbo vypada,skusim dat este ine foto ak je tam farba tak je komplet tak ako sa postupne natierali jednotlive vrstvy a ked tam farba neni tak je to hole az na kov
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 080581.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 080577.jpg
tam hore kde to vypada ako bezova farba tak to je sposobene len lisovanim a ten plech je pod inym uhlom preto to ma iny odtien ale je to holy kov
Tak to je jasné, lakovalo se na zamaštěný povrch. Ono domácími možnostmi je velice obtížné zamaštěný plech očistit. respektive tehdy bylo. Všelijaké otírání hadrem s nějakým ředidlem akorát sundá viditelnou vrstvu mastnoty, ale téměř vždy nějaká slabá vrstva zůstane. Když k tomu je navíc povrch hladký, tak to potom drží špatně. Při nátěru třeba štětcem se sice mastnota rozetře do barvy, ale částečně na některých bodech povrchu zůstane. Ta barva částečně chytne a částečně ne.
Dlouho to v podstatě drželo, i když třeba v zimě to mělo - 25 st C a v létě třeba na slunci + 40 st C. Kov pod tím nezrezl, pokud to byly olejové, fermežové nebo i částečně syntetické barvy, protože tyto barvy vytvářejí uvnitř vrstvy barvy ve vodě nebo vlhkosti výluh, který působí antikorozně a pokud ten plech nebyl načat rzí před lakováním, stačilo to ochránit a nemuselo to podreznout.
Po těch cca 30 letech už to ale nevydrželo.
Dneska je možnost třeba použít nějakou lepší tlakovou myčku, která umí ohřát vodu a přisát do ní čisticí odmašťovací prostředek, případně rovnou existují i kombinované čisticí a fosfátovací prostředky, které se dají takovou myčkou aplikovat a které plech rovnou odmastí i nafosfátují. Taková povrchovka je potom v podstatě blízká priofesionální úpravě pod nátěr, jaká probíhá v linkách povrchové úpravy a zakládá na mnohem větší přilnavost první vrstvy barvy.
Offline
ci uz to bola hruba vrstva alebo zle odmastene,pride mi zvlastne len to ze to vydrzalo 10ky rokov...momentalne to urcite nejdem cele prerabat,dam dole co je uvolnene,odmastim to trichlorom,jemne prebrusim,necham trosku chytit hrdzu a pretrem alkytonom,neni to lietadlo ale blba brana,ide mi len o to aby to nehrdzavelo,mam rad ked su veci funkcne estetika je druhorada
ked zmenim nazor dam to cele dole pieskovanim nastriekam zakladom +2 vrstvy vrchnej farby mozno epoxid/polyuretan ale to ma teraz fakt "nehreje"
dik za rady !
Offline
I když to už máš vyřešené tak jen poznámku: byla to kombinace obojího.
Offline
moznosti preco sa to stalo bolo viacej,popripade ich kombinacie...len vies ako je to tam fakt 40r a drzi to a ked to cele natres tak po par rokoch to ide dole az na holy kov...paranormal ale nevadi,som zvedavi ci sa to casom bude dalej lupat
Offline
Myslím, že najbližšie k pravde je Famater. Podľa mňa bola použitá syntetika a tá veľmi stráca elasticitu. Voľakedy boli syntetické farby odporúčané aj na drevo ale veľa používateľov zistilo, že sa tie farby odlupujú. Drevo totiž viac pracuje ako kov. Na tej 40 r. starej bráne to držalo, kým sa to nepremaľovalo novým náterom. Ten svojim riedidlom narušil rovnováhu pnutia medzi starým náterom a podkladom a tak už značne narušená priľnavosť nevydržala.
Offline
Mozem potvrdit ze chemolak syntetika zaklad - sice drevo tenka drzi ale ked som to natrel hrubsie aby som
zalial ryhy tak tam sa do roka odlupala je to silne teplotne namahana strana.
Editoval ihlan (09-04-2020 20:46:15)
Offline
Syntetika je vhodná s výhradami tak do interiéru. Nestabilná voči UV, v dnešnej dobe nie je dôvod ju používať. Jediná výhoda je nízka cena, ale vykúpená malou životnosťou v porovnaní s polyuretánom.
Offline
varok napsal(a):
Barvy 3 v 1 nejhorší co může být.
Nevím ja sem s ni spokojen drží už 4 rokem beze změn a není jediný problém Jediný byl řádně vše opucovat na čistý plech a dodržet návod
Nic se neloupe nepraská a drží
Offline
Ešte jedná skúsenosť so syntetikou stará 40 + rokov. Potreboval som prestriekať kapotu Fiat 600, ktorá bola niekým nastriekaná bielou syntetikou. Na jej odstránenie som použil klasický odstraňovač a čakal som, že tú rozleptanú farbu budem zoškrábavať špachtľou. No asi po 5 - tích minútach sa začal proces, ktorý som nikdy predtým, ani potom nevidel Tá syntetika začala samá odskakovať v asi 10 mm šupinách a to v pramienkoch, ako domino-efect. Jednoducho to vyzeralo, ako by neviditeľné červy si vytvárali chodby medzi vrstvami farby. Tie pramene sa rozvetvovali a za cca 5 min bola kapota na 90 % zbavená nechcenej farby.
Pri tom probléme s branou, si preto myslím, že došlo k podobnému, aj keď menej radikálnemu efektu. Ten nový náter totižto neobsahoval také agresívne rozpúšťadla, ako odstraňovač.
Offline
Ono syntetika se vytvrzuje vzdušným kyslíkem stejně jako fermežové a olejové barvy. Proto na povrchu zatvrdne rychle , na úroveň odolnosti proti prachu, ale uvnitř je tím zatvrdnutím zhoršený přístup kyslíku a tak uvnitř pomalu tvrdne ještě nějaký rok. Ten proces potom plynule přejde ve stárnutí, které způsobuje nadměrnou křehkost.
Dnešní moderní barvy se vytvrzují tvrdidly, pokud jsou dvousložkové, takže se vytvrdí najednou v celé hmotě nátěru. Tudíž nátěrový film ztvrdne rychleji a dále už nekřehne. Pokud jsou jednosložkové, obsahují modifikovaná tvrdidla, která se aktivují vzdušným kyslíkem nebo vlhkostí a stejně potom tvrdnou ve hmotě.
Jinak barvy jsou dnes částečně znehodnoceny tlakem na to, aby při zasychání emitovaly málo oxidů uhlíku. Kvalitní ředidla, například xylen nebo toluen jsou upozaďovány, protože emitují hodně CO2, upřednostňován je třeba aceton, který je obecně velmi nekvalitní ředidlo, ale který emituje méně uhlíku, protože obsahuje kyslík. Případně se používají složitější látky na bázi ketonů a jiných látek, které obsahují nějaký kyslík a tím méně uhlíku. Taky se ze stejného důvodu preferují lehčí lakové benzíny, které jako ředidlo taky nejsou nic moc. Výsledek je ten, že aby výrobce neplatil příliš vysoké pokuty za výrobu barev emitujících při zasychání větší množství oxidu uhličitého skrz vypařování uhlovodíků - ředidel, raději kvalitu tradičních nátěrových barev zhoršuje používáním horších ředidel. Nejvíc se s tím svezly právě tradiční starší nátěrové hmoty - syntetiky.
Offline
Musím poznamenat,že Radim má pravdu. Dnešné syntetiky su na nič,držia tak 4 roky v najlepšom,su velmi porézne a ich povrch je neodolný-základné farby. Na striekanie su nepoužitelné,povrch je ako šmirgel,nedrží,zotriete ju po zaschnutí látkou. Ako keby nevytvrdnutá prášková farba. Kedysi výrabané synetiky mali velmi dlhu životnost,dnešné su už nepoužitelné. A to platí tak pre základné tak i vrchné. Tie sa zase od základnej po čase začnu sami odlupovat. Navyše su velmi krehké ako vačšina moderných farieb 1v2,teda základ a vrchná v jednom. S vodou rieditelnými farbami sa pracuje velmi zle,po natretí su dlho nestabilné a neodolné,lahko sa poškodia. Ostávaju prakticky už len dvojzložkové farby-polyuretán alebo epoxid.
Offline
Velký vliv na to podle mě mají i ti de...é zelení. Tedy ekologové. Co kdysi nikdo neřešil, mohlo se vyrábět v podstatě cokoliv. Dnes se pořád jen něco zakazuje a tím pádem výrobci mají trošku svázané ruce.
Offline
Varok, keby neboli zelení dementi ekologové, tak sa dodnes natierajú silážne jamy PCB...
Offline
Nevím co je pcb, ale vidím to tak, že ani ředidla už nejsou to co bývaly kdysi. Úplně jiný odér, jiné vlastnosti. Barvy v tom případě budou taky omezené.
Offline
Offline
Stránky: 1 2