SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO  | 
    
    
 
     | 
    
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Zdar,
pánové, čím by jste natřeli nebo ošetřili pásovinu (150x5mm), která půjde do země jako neviditelný obrubník.Musí to být hlavně tmavá barva.
Prý to není nutné, ale proč neprodloužit životnost o pár let.
Offline
Vyprdnul bych se na to. Bylo by to opravdu jen o pár let (možná jen půl páru) 
. Zinkování by bylo trvanlivější, ale černej zinek se dělá jen chemickej. Žárovej jen přírodní.
Offline
Asfaltem.
Offline
presne tak - základná, potom vrchná farba a potom asfalt - ale ozajstný, nie nejaké Body na autá.
Offline
Ten asfalt byl dobrý nápad. Prodává se Asfaltový hydroizolační nátěr na izolaci jímek na vodu, takže to není ani tak jedovatý.
Offline
Ja bych to spis ochranil aby se tam nedrzela moc voda, takze aby byl pod nim trochu sterk a i ze strany travy trochu nasypat at neni hlina primo na nem.
Editoval Krupp (13-03-2020 20:33:54)
Offline
Asfaltový  lak,  silnější  vrstva a pořádně zaschnout a potom  na tom  kusu  ještě ten asfalt hořákem  roztavit. A pokud by to  mělo  co  nejdéle vydržet,  tak předtím  odstranit případné okuje a aspoň  chemicky stabilizovat odrezovačem . Když  ne přímo  pozinkovat. 
Jinak kdysi  se prodával  izolační  asfalt v sudech,  určený  k  nanášení  v roztaveném  stavu,  ten  se už  ale zřejmě neprodává.
Offline
Já chci dělat něco podobného a mám v plánu žárový zinek, případně na něj potom nátěr barvou kvůli vzhledu, snad Zinorex
Offline
Radim napsal(a):
ten se už ale zřejmě neprodává.
Okolo silnic se téměř vždy válí nějaké přebytky asfaltu. U cestářů ti taky nějaké úlomky dají.
Offline
jees napsal(a):
Já chci dělat něco podobného a mám v plánu žárový zinek, případně na něj potom nátěr barvou kvůli vzhledu, snad Zinorex
Nechráněný zinek do  země není moc dobrý,  zinek  je hodně reaktivní  kov a v zemi  je téměř pořád vlhko  Zinek  tak  koroduje rovnoměrně rychlostí  pár desítek  mikronů  za rok a za pár let tak  bude i  žárový  zinek pryč. Zinková  barva na něho  taky ne, protože to  je jen  náhrada žárového  zinku a bude korodovat  zhruba stejně. 
Když  zinek  na něco,  co  jde do  země,  tak  by se to  mělo  ošetřit barvou,  co  má  bariérový  účinek.  Třeba ten  asfalt nebo z  druhé  strany prášek.  Co  má  jít do  země a není  vystaveno  slunečnímu  svitu,  tak  tam  by byl  nejlepší  epoxidový  prášek,  něco  jako  byl  kdysi  za socialismu  Komaxit. Nebo  epoxiesterový  prášek. Ty by měly mít z  klasických  prášků  nejlepší  chemickou  odolnost -  bariérový  účinek a i mechanickou  odolnost.
Offline
Welda napsal(a):
Radim napsal(a):
ten se už ale zřejmě neprodává.
Okolo silnic se téměř vždy válí nějaké přebytky asfaltu. U cestářů ti taky nějaké úlomky dají.
Cestářský asfalt se pořád prodává, i když možná jen ve velkém balení. To už je ale dnes spíš mix asfaltu a dalších aditiv, je to něco trochu jiného než byl izolační asfalt. Na druhé straně bude určitě lepší toto než nic.
Offline
Radim- dík za info, možná zkusím kombinaci nad zemí železo, do země jen betonové minipiloty a na ty uchytím ten plech
Offline
Zinkový pás žarozinek se dával kdysi jako uzemění před 10 lety jsme s tátou předělávali kanalizaci a narazili na pás na uzemění cca 50 let to bylo co se stavělo , pouze orezlý je ale fakt ten že byl cca 1M v zemi
Offline
Nedá se to paušalizovat. Má na to vliv konkrétní místo, složení půdy, její salinita, vlhkost, klimatické pásmo, bludné proudy a spousta dalších vlivů...
Offline
Ono, při ceně 130kč/m už se mi moc nechce sypat peníze do povrchové úpravy. Zvlášť, když když jsem tu pásovinu viděl před dvěma lety na myslím že na zámku Kozel a podle kastelána byla 18let stará a jenom lehce ožraná rezem. Prý jí tenkrát něčím přetřeli, ale už si nepamatoval čím.
Offline
Carls napsal(a):
Zinkový pás žarozinek se dával kdysi jako uzemění před 10 lety jsme s tátou předělávali kanalizaci a narazili na pás na uzemění cca 50 let to bylo co se stavělo , pouze orezlý je ale fakt ten že byl cca 1M v zemi
Zemnící FeZn pásek 30x4, pokud je v zemi vydrží dost. Tam není vzduch. Problém je přechod země vzduch a proto se natírá cca 0,5m nad i pod terénem asfaltem/gumoasfaltem
Offline
Stránky: 1