SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím,
láme mně kámoš na svaření listové pružiny. Je to křuply na kraji u oka. Prej už to nejde nikde koupit tak to chce mermomocí opravit. Předpokládám, že pevnost nebude nic moc a hlavně svařitelnost naprd kvůli obsahu uhlíku (nejspíš to bude nějaká 12 xxx a uhlík kolem 0,8%)
Je nějakej matroš kterým by to aspoň trochu šlo?
Předesílám, že to je na vlek kterej nejezdí po silnici, vozí s tím řepu z pole.
Díkec V.
Offline
Podívej se na elektrodu OK 83.28. Já bych ale pružinu nikdy nesvařoval, je to skutečně zbytečná práce. To bych radši celý povozek předělal na jiné listové pružiny, třeba z náklaďáku.
Offline
Antihero napsal(a):
Zdravím,
láme mně kámoš na svaření listové pružiny.
Tak svařit to půjde bez větších problémů určitě. Ale listové pružiny jsou tepelně zpracovány a svařením porušíte pevnost a pružnost. Nedoporučuje se, kde je potřeba zachovat původní vlastnosti. Svařoval jsem listové pružiny tady jednomu sběrateli antických automobilů, elektrodou E 312-16, ale tam se jednalo pouze o zachování originálního tvaru a vzhledu. Jen pro výstavu.
Offline
Svařit to 100% půjde ale funkčnost je skutečně diskutabilní(nejspíš to praskne v TO).Ve hře je buď předělání uchycení k podvozku,nebo najít obdobnou na šroťáku klidně i poškozenou a seskládat ze 2 zničených jednu funkční(pokud to umožní konstrukce).Kdybych se rozhodl zkusit svařit tak asi tímhle:
https://www.welco.cz/cs/welco-1660s
Offline
Nevim jaka je to vahova kategorie ale pokud je to 1-2 tuny nosnost urcite se vyplati tam vrazit napravu treba sport yacht nebo neco podobnyho levnyho ono to hveze dost a stoji minimum. Pokud je to za traktor na vetsi tonaze pak se asi financne vyplati zavarit. Vysledek odhaduju tak jak ostatni.
Offline
vozejk na řepu? To bude těžkotonáž. Já bych to vyfotil a poptal tady: http://www.nasetraktory.eu/forum/ tam se čile obchoduje s těmito komponenty.
Offline
Pánové, díky za reakce.
Potvrdilo se co jsem si myslel, ale halt komu není rady...
Bourač-není to nic velkýho, prostě starej vozejk s ložnou 2,5x1,5
Offline
Nojo tak to by mela stacit naprava http://www.sportjacht.cz/vyrobky/autopr … hp?disk=16
No jeste me napadlo ze v perovne vyrobi pero jakykoliv. U veteranu to cenu ma ale j tak bych to zkusil.
Offline
Antihero napsal(a):
Zdravím,
láme mně kámoš na svaření listové pružiny. Je to křuply na kraji u oka. Prej už to nejde nikde koupit tak to chce mermomocí opravit. Předpokládám, že pevnost nebude nic moc a hlavně svařitelnost naprd kvůli obsahu uhlíku (nejspíš to bude nějaká 12 xxx a uhlík kolem 0,8%)
Je nějakej matroš kterým by to aspoň trochu šlo?
Předesílám, že to je na vlek kterej nejezdí po silnici, vozí s tím řepu z pole.
Díkec V.
,
Omlouvám se. ale náš kovář v JZD (před revolucí) razil jedno heslo: všechno jde, akorát malý děti se musí nosit...., proč to říkám? kamarád měl v tý době veterána Warťáka 312 a taky mu prasklo zadní péro - bohužel teh hlavní list s okem. ke koupení bylo (stálo tenkrát skoro 2k Kč) Tak ten PAN kovář se na podíval a řekl: hele klucí, běžte na půdu, tam je regál s pérama z bryček.... světě div se jedno péro mělo stejné míry, co jsme sháněli.....
Závěr? jestli to nechce předělat, tak chodit po veteránských burzách, a sledovat traktorforum....
edit: ted je na traktorforu jedna náprava s nosností 2000 kg i s dokladama za 15k Kč
Editoval sutneosv (23-01-2020 17:12:00)
Offline
Sice to neco bude stat ale jsou firmy co to dokazou vyrobit.
Offline
jestli to je uhlíkovka, múžeš oblast sváru popustit na cca 270 st. C, zbavíš se místních zakalení, pokud se tomu chceš vyhnout, pak po svaření to nech co nejpomaleji zchladnout asi v nějakém zábalu. Pokud je u toho oka místo, můžeš spoj přeplátovat.
Editoval bn (24-01-2020 22:37:14)
Offline
další možností je celé pero po svaření znovu zakalit a popustit
Editoval bn (24-01-2020 22:24:32)
Offline
jinak pokud to pero má po celé délce zhruba stejný průřez, pak můžeš koupit plocháč péroviny a zručnější kovář to musí zvládnout jako prd. Jen potom musí následovat kalírna, kde umí dlouhé věci, pokud znáš nějakého mečíře, ti ty kalírny znají.
Offline