SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Ještě bych měl jeden dotaz.
Kdybych potřeboval svařit něco v polních podmínkách, příklad. utrhne se něco na řízení, praskne držák navijáku , nemám sebou svářečku na 180 ampér a 6kW centrálu a auto se odtáhnout taky nedá. Plechy které bych vařil cca 2-5 mm a řízení auta asi znáte.
Zatím jsem nezjišťoval mezi odborníky, ale kolega mi poradil toto ařízení http://www.diamondtools.cz/scripts/podr … p?IDZ=775.
Co byste poradili? Jak na to.
Díky za rady.
Offline
No vím, že někdo měl upravenou rotační svářečku triodyn tak, že k pohonu nepoužíval vnitřní elektromotor, ale měl z ní vyvedenej kardan, kterej se vždycky připojil na náhon za traktor a tradá.....už se vařilo. Nebo pokud by nevadil větší objem, tak lze přeci použít autogen (pokud ho máte tedy k dispozici)
Offline
Řešením by možná byla vestavba svářecího alternátoru. Je to v podstatě druhý alternátor, který se používá jen na svařování. Dá se použít běžný alternátor s velkým výkonem (100 - 140A), nebo speciální svářecí alternátor. Tyto svářecí alternátory se prodávají hlavně v USA. Ten odkaz vede na anglicky psané stránky s popisem vestavby alternátoru z Chevroletu Camaro '94 do auta jako "palubní svářečky". Asi by v praxi vyhověl jakýkoliv alternátor z velkého amerického auta. Je to celkem slušně popsané, jen je to v angličtině. Pokud to někdo taky zkusí, ať se ozve. Rádi to zveřejníme na Svarinfu.
Offline
Kúp si malý invertor ktorý sa dá použiť ku generátoru, určite sa dá kúpiť za 6000-7000.
Offline
Jenže samotný inver nepomůže a centrála 6kW stojí minimálně 18 tisíc.
Ta moje centrála 2,5 kW je zase slabá a autogen z dílny je pro takovýhle případ nemobilní zařízení.Chtělo by to funkčnost i při vypnutém motoru, když se vaří např. blok motoru, anebo něco okolo něj.
Co říkáte na tohle zařízení.
http://www.diamondtools.cz/scripts/zbozi.php?KID=111
Sada pro letování OX2550K
Editoval Zdenda.Gaz66 (19-10-2007 16:04:16)
Offline
To už je lepší dvoukilovka kyslíku + dvokilovka propanu a drát od www.chobola.cz
Offline
ta sada je tak na dvě věci ale určitě ne na svařováni natož páleni píšou upálí kulatinu 15 tku ale při vrozené skromnosti nedodaj že max tak jeden kousek a pak dojde kyslík asi jediné řešení ten alternátor pokud na tom trváš ale nejlépe pokud to potřebuješ jednou za rok tak nic a dojet tam v případě nutnosti s vybavenou dílnou
Offline
kdyby stačil generátor 2,5-2,8kW /který mám/ a 80 - 100 ampér svářečka na nějakou tu drobnost, /pár centimetrový svár/, tak mám vyřešeno, koupím za necelé 2 tisíce svářečku ze supermarketu a mám pokoj
Offline
Zdenda.Gaz66 napsal(a):
kdyby stačil generátor 2,5-2,8kW /který mám/ a 80 - 100 ampér svářečka na nějakou tu drobnost, /pár centimetrový svár/, tak mám vyřešeno, koupím za necelé 2 tisíce svářečku ze supermarketu a mám pokoj
určitě bude stačit a paradoxsně čím jednoduší /levnější bez zbytečné el regulace jen mechanická/tak tím lepší
Offline
Máte k doporučení nějaký model max za 2.000,- /nový přístroj/
Doma disponuji elektrosvářečkou do 250 ampér, takže se mi jedná opravdu jen o nouzovku v terénu. Něco "lehčího", levného a když to utopím, nebo pomylem přejedu , tak nebudu dalšího půlroku naříkat jaká to byla ztráta.
Offline
admin napsal(a):
Řešením by možná byla vestavba svářecího alternátoru. ...
Pekny odkaz. Nevsiml jsem si vsak v textu vyreseni nekolika problemu.
1. problem ktery vidim je polarita pri svareni, kdy s karoserii je spojen zaporny pol alternatoru.
2. problem je napeti na usmernovaci. Bez zatizeni je na vystupu usmernovace znacne vysoke napeti a ve spojeni s absenci regulace v buzeni poroste napeti nad hranici prurazu diod.
3. pri svareni na aute neni vhodne nechavat bezet motor a vubec mit pripojenou elektroinstalaci. Svarovaci proud se uzavira celou karoserii a muze tak poskodit vybaveni vozu.
Reseni problemu 1. a 3. je uplne oddeleni a vyvedeni vinuti mimo alternator a usmerneni samostatnym usmernovacem. Jako nutnost vidim alespon zakladni napetovou regulaci spojenou s omezenim budiciho proudu - tim i vystupniho proudu. Detailem pak uz je jenom udrzet otacky motoru v oblasti kdy je vykon alternatoru dostatecny .
Offline
Pkod: tak jsem si ten článek o palubní alternátorové svářečce konečně přečetl celej a zamyslel se nad tím. Je to opravdu nedotažený. Amíci jsou takoví kutilové-diletanti. Ferda mravenec hadr... Ale jako tip to není špatný. Jen to domyslet... Zajímavé jsou také ty odkazy na poslední stránce...
Offline
pkod:
úvaha:ber to s rezervou.
1. pre rutilku to je jedno.
2.ti diódy možu byť trošku nad dimenzované, a otáčky motora necháš na voľnobehu
3.na traktoroch albo V3-skách to je asi jedno, nemá to žiadnu elektroniku, a keď to náhodou zvarý jedni dvere tak nastúpíš cez druhé .
Alebo mínus si privedieš od alternátora priamo ku zváranie, a vieme že prúd si vzberá vždy tú ľahšiu cestu.
Alternátor je cudzobudené dynamo alebo paralerné?
Offline
Vař přímo z baterek.Pro tebe asi ideální. Jestli máš palubní napětí 24V, tak uz ti stačí jen jedna a pár drobností
Editoval KMU1 (11-11-2009 20:39:49)
Offline
řešil by to nějaký malý benzínový motor a alternátor dělal sem si to taky použil sem motor z fychtla a na vrakaci sem sehnal altík z náklaďáku a sváří to pěkně
Offline
...něco podobného jako je svářecí alternátor,jsem viděl kdysi při nějakých šílených závodech v USA...jezdí se tam na upravených autech, u nás by se to dalo nazvat autotrial...když tam někdo utrhl zavěšení kol,tak k němu přijelo jiné auto,vytáhli kabely od motoru a svařili to...svár a zapalování oblouku nic moc,ale asi to stačilo...teď tak koukám,nevím jestli by motor z fichtla ten alternáor utáhl,ale budiž...
Offline
no má s tim občas problém ale zatim to tahá dobře
Offline
Stránky: 1