SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Zdravím, potřebuji protáhnout kulatou trubku ocel cca 20mm stěna 1-1,5 mm nebo měďenou plechem max. 1,5 mm nerez nebo obyč. ocel DC1 a kolem dokola "utěsnit". Více kusů. Na svařování tigem se moc nikdo netvářil, že je to tenké, takže mě napadlo zapájení mosazí nebo něčím se stříbrem(?). Důležité je, aby to těsnilo a nepovolilo to na PB hořáku z vařiče, který na to bude svítit a to dlouhodobě (několik dnů).
Je možné, že ten klasický miniautogen by na to stačil? Popř. láhev kyslík z miniautogenu + láhev 2 kg PB propan butan + dokoupit jiný hořák. A nyní hlavní dotaz:
Klasický prodávaný Miniautogen má láhve na kyslík. Těch máme v regálu desítky prázdných. Zkoušel někdo znuvunaplnit kyslík do těchto malých lahví? Vedle máme oficiální flašku 20L s kyslíkem, která je z půlky prázdná/plná (cca 105 Atm). Někdy si technik pro drobné práce bere jen ty malé láhve, přece jenom je 20L flaška dost velké štrachadlo.
Pokud někdo přeplnění z 20L do této malé cca 70x300mm / 110 atm. zkusil, došel k nějakému kloudnému výsledku? Popř. jaké jsou problémy? Děkuji, mpcz, 21dec2019
Jedná se tyto láhve, orig. tlak 110 bar, existují v různém provedení, liší se především připojovacím závitem od M10 do M12x1.
https://www.super-naradi.cz/Mini-autoge … -d1951.htm
Editoval mpcz (22-12-2019 17:54:02)
Offline
Ty malé plechové lahve se plní max kolem 50 bar ! Znovu naplnit by asi šly, ale nejsou určeny pro opakované plnění, tedy mnohokrát asi ne. Nerozhoduje jen pevnost obalu ale i počet cyklů. A tlakovku 1,5 násobkem, pro jistotu, na tom asi nikdo dělat nebude.
Offline
plnit jednorazovu tlakovu flasu je podla mna dost velky risk...hlavne ked sa jedna o kyslik !
Offline
Já tedy nevím, jaký miniautogen se prodává v Česku, ale tady k tomu co prodávají zde v U.S. lze přepouštět kyslík bez problémů.
https://www.homedepot.com/p/Lincoln-Ele … /206959650
Offline
Jestli je to ten pidimidi co má kamarád, tak flašky asi jako větší sprej. Prodávají to třeba i v Hornbachu apod. Já bych plnění neriskoval. Když máte k dispozici originální láhev 20L s kyslíkem, proč nepoužijete přímo ji?
Online
mpcz napsal(a):
jaké jsou problémy? Děkuji, mpcz, 21dec2019
problém jsou ty kecy toho prodejce, popíše půl stránky sebechválou, ale to hlavní - že tyto bombičky nelze znovu plnit - nikde neuvádí.
Má v nabídce náhradní lahve originál naplněné.
Pokud jsi statečný naplň je z té 20kg ale jen a pouze tehdy až v té 20kg bude tlak jen 50Bar.
Offline
to Frank: Ten miniautogen USA je o něco dospělejší než ten evropský, láhve již nejsou jen typu "pevnější spray" a tuším, že tam je i acetylén místo propanu. Taky jsou na všem budíky. Ten zásadní rozdíl je ale asi v tom, že na ten miniEU Údajně nejsou potřeba papíry. Mimochodem: ten tvůj odkaz na foto nefunguje, alespoň ne u nás.
No, že ty lahve nelze znovu naplnit prodejce nikde nevystrkuje, ale řekl bych, že to je obecně známá věc, protože už při koupi nové flašky O2 musí téměř každého obcházet mrákoty a určitě si to dobře zapamatuje. A také se o tuto zkušenost podělí. Ta cena je dost vysoká pravděpodobně pro každého a i tady na stránkách je tomu věnována patřičná pozornost.
Všem: proč tady všichni uvádí natlakování malých lahviček s O2 kyslíkem 50 Bar, když prodejce uvádí 110 Bar? Měl to někdo připojené v novotě na budíky? A? mpcz, 2dec2019
Offline
Občas plním mým kamarádům chlaďařům jejich 1kg lahvičky. Pouze pájejí na tvrdo, stříbrnou pájkou, takže jim taková lahev stačí na několik zakázek. PB mají v 2kg lahvi. Je to autogééének který poberou do baťohu.
Tak to zkus, pokud jsi si jistý že v té 20kg je "jen" 110Bar vezmi měděnou trubičku průměr cca 8mm, konce osaď převlečnými maticemi, jeden konec klasika kyslíkový závit 21.8W, druhý konec dle závitu na ventilu té flaštičky. Provrtej díru do zdi. 20 lahev nech uvnitř, flaštičku nech venku za zdí. Propoj zhotovenou trubkou obě lahve. Otevři ventil na té malé. Nesmírně pomalu otevírej ventil na 20kg. Fakt pomalu. Nech to tak několik minut. 20kg lahev se trochu podchladí, ta malá se silně zahřeje. Až si budeš myslet že je přepuštěno (a nic neprdne) Zavři oba ventily, povol jeden převlečný spoj, dojde k odpuštění tlaku z trubičky. Zazdi díru ve zdi a můžeš letovat. Nebo stavět nový barák.
Editoval bourač (23-12-2019 09:30:56)
Offline
mpcz napsal(a):
to Frank: Ten miniautogen USA je o něco dospělejší než ten evropský, láhve již nejsou jen typu "pevnější spray" a tuším, že tam je i acetylén místo propanu. Taky jsou na všem budíky. Ten zásadní rozdíl je ale asi v tom, že na ten miniEU Údajně nejsou potřeba papíry. Mimochodem: ten tvůj odkaz na foto nefunguje, alespoň ne u nás.
No jo, taky mně to mohlo napadnout, že ten odkaz funguje jen tady. Tak sem dám rovnou obrázek. Jedná se o plně funkční autogen, je tam testovaná láhev O2 a testovaná acetylenová. Takže přepouštění kyslíku není problém.
Offline
Nějaké menší láhve s kyslíkem se dají občas sehnat pominzercích, třeba ty 2kg.
Online
neviem, ako vam, ale mne ten frankov odkaz z homedepot.com (miniautogen za $309,00) normalne funguje......
(opera, win10, DSL, t-com, slovensko)
Editoval rcp (23-12-2019 12:54:46)
Offline
Nejspíš to nefunguje proto, protože prodejce zobrazování svých webových stránek pro určité země nebo regiony blokuje. Bo tam prodávat z nějakých důvodů nechce anebo kvůli nutným certifikacím nemůže atd.
viz hlášení "You don't have permission to access "http://www.homedepot.com/" on this server."
K zobrazení by se musel webový prohlížeč nějak anonymizovat nebo spojení pouštět ne přes DNS server příslušný ČR, ale přes nějaký DNS server v USA.
Offline
bourač napsal(a):
Občas plním mým kamarádům chlaďařům jejich 1kg lahvičky. Pouze pájejí na tvrdo, stříbrnou pájkou, takže jim taková lahev stačí na několik zakázek. PB mají v 2kg lahvi. Je to autogééének který poberou do baťohu.
Tak to zkus, pokud jsi si jistý že v té 20kg je "jen" 110Bar vezmi měděnou trubičku průměr cca 8mm, konce osaď převlečnými maticemi, jeden konec klasika kyslíkový závit 21.8W, druhý konec dle závitu na ventilu té flaštičky. Provrtej díru do zdi. 20 lahev nech uvnitř, flaštičku nech venku za zdí. Propoj zhotovenou trubkou obě lahve. Otevři ventil na té malé. Nesmírně pomalu otevírej ventil na 20kg. Fakt pomalu. Nech to tak několik minut. 20kg lahev se trochu podchladí, ta malá se silně zahřeje. Až si budeš myslet že je přepuštěno (a nic neprdne) Zavři oba ventily, povol jeden převlečný spoj, dojde k odpuštění tlaku z trubičky. Zazdi díru ve zdi a můžeš letovat. Nebo stavět nový barák.
OK, návod dobrý i vtipný. Už jsem těch redukcí v minulosti vyrobil několik, vč. propan-butanu, ale na tuto flašku zatím ne. Návod je navíc pouze teoretický, protože nezohledňuje ten Vestavěný ventilek na těch flaškách od miniautogenu. A to je ten zásadní rozdíl, který to celé komplikuje, samozřejmě ne nepřekonatelně. Redukci jsem dnes vyrobil, přesněji několik, protože je několik výrobců a tím pádem i závitů od M10 - M12. To zase takový problém není.
Abych mohl přistoupit k akci, bylo by dobré spolehlivě vyjasnit, jaký tlak je v těch flaškách z výroby a tím i odhadnout zkušební tlak. Což je samozřejmě dost podstatné. Všichni tady varují ohledně max. 50 BAR, ale já vidím v datasheetech 110 BAR. Z čeho tedy čerpají autoři ( m.j. i kolega Bourač) toho údaje 50 BAR?
Jde možná o to, jestli mluvíme všichni o stejné láhvi z miniautogenu. Pro jistotu:
rozměr Ø70 x 300mm, foto a data (např.):
https://svareci-technika-breclav.cz/esh … bar-detail
Díky, mpcz, 23dec2019
Offline
A nebude prave problem plnenia tej 1litrovky PRAVE ventil ? ze nieje urceny na taku opakovanu zataz
pripadne je to tenkostenne a pri plneni sa to teplotne namaha a opakovane ci to nejako nevplyva na spolahlivost.
ja mam v okoli 2-3 potapacke centra tam naplnia vsetko ale zase - darwina nikto nechce dostat ze ano...
ja osobne by som bral ich flasku mala lahka a naplnia bez dohovarania...
PS: vtipne je ako pises datum na konci prispevku pritom kazdy prispevok ma datum lavom hormon rohu
( po 2 dnoch (dnes, vcera ) je tam format "21-12-2019 19:54:11"
Editoval ihlan (23-12-2019 18:37:07)
Offline
Škoda, že někteří se soustředí na všechno možné, jen ne na to, co je předloženo do fóra.
Ohledně ventilu. Vždyť to tam píši jasně, že ten ventil je odstranitelně problematický. Konstruktér láhve musí počítat s tím, že uživatel tu láhev OD HADICE několikrát za život odpojí a zase připojí. Pokud by to vadilo, asi by na to v návodu důrazně upozornil, což se neděje. Takže jedno odpojení a připojení navíc by nemuselo vadit. Kromě toho, stále tu máme možnost na připojovací závit připojit ventil svůj a původní ventilek ani nepoužívat.
Teplotní namáhání je přímo úměrné rychlosti přeplňování. Ze své dřívější zkušenosti vím, že na cílové flašce udržím bez problémů ruku, takže snížení mechanických vlastností flašky z tohoto důvodu je dle mého spíše zatím nepodložená teorie.
Možná to vychází z toho, že tu flašku někdo ani neviděl. Není to sprayovka, ale poctivá ocel. mpcz, 23dec2019
Offline
mpcz napsal(a):
Možná to vychází z toho, že tu flašku někdo ani neviděl.
Možná že bys měl objasnit nač potřebuješ tak miniaturní lahvičky. Plněná lahev se ohřeje na teplotu která na pevnost nemá vliv.
Já to uvedl jen aby jsi se nevyděsil Nenapsal jsi že nějaké zkušenosti máš.
Měl bys pak také vědět že tlak v lahvi se mění dle venkovní teploty klidně + nebo - cca 20%
Povalují se mi ve skladu 6l ocelové tlakové láhve, původem hasičské dýchací přístroje.
Mají připojovací závit W21.8 vnitřní, rozměr W21.8 bez záruky - nikdy jsem tam nepřipojoval nic jiného než hasičskej redukčák.
Ten můžu k láhvi přihodit když mi za ně někdo něco nabídne mám i komplet dýcháky i s maskou.
Trochu jsem si prohlédl ty odkazy, jsou tam k vidění dva typy redukčáků, s manometrem a bez manometru.
Obávám se, že tvůj záměr plnit, znamená cpát tam plnící tlak skrz nízkotlakou část RV. To nepůjde.
RV obsahuje ventilek cosi jako zpětnou klapku a větší tlak to opačným směrem nepustí.
Psal jsi o demontáži hadic.
Ale možná chceš sundat pro účel plnění i redukčák (slouží zároveň jako uzavírací ventil).
Pak je otázka co je mezi ním a lahví - je tam nějaký odtlačný ventilek jako u jiných (třeba Butan) kartuší?
Přesný obsah (a tlak) zjistíš vážením. Zvážit prázdný obal, zvážit original naplněný.
Poté jen učivo ZDŠ. Měrná hmotnost, objem ve vztahu k teplotě. Obsah.
V dospělé 50litrové lahvi je 9kg stlačeného kyslíku, při 20°C to dělá 200Bar.
Editoval bourač (23-12-2019 21:52:29)
Offline
Zdravím:
vím, že tlak se mění s teplotou
vím, na jakou teplotu se asi ohřeje flaška při přeplnění
vím, že někdo má něco na prodej, ale já nic kupovat nechci, flašek, jak píši mám plný regál a tyto mě vyhovují, až budu potřebovat jinou, napíši to jasně
vím, jak pracuje moje redukce i to, jak otevře ten ventilek v dotyčné flašce, o kterou jedinou zde jde
vím, jak se dá zjistit naplnění flašky plynem z výpočtu, nicméně to nepoužívám, nevěřím těm údajům na prázdné láhvi a na přepouštěcím systému mám vždy manometr
Co nevím, je to, udkud autoři berou klíčovou informaci, že tyto lahve se plní na 50 BAR a jestli je to pravda. A to jsem se nedozvěděl dodnes. Také ten problém s mosazí pájenými spoji nad vařičovým hořákem PB by mě zajímal, jak píši hned na začátku, především zkušenosti z Reálného světa, pokud je snad někdo již má. Děkuji, mpcz, 24dec2019
Offline
mpcz napsal(a):
...... Také ten problém s mosazí pájenými spoji nad vařičovým hořákem PB by mě zajímal, jak píši hned na začátku, především zkušenosti z Reálného světa, pokud je snad někdo již má. Děkuji, mpcz, 24dec2019
Zpět k vašemu původnímu dotazu. Teplota tání mosazi je 850–920 °C kde záleží na druhu slitiny. Teplota plamene propan / vzuduch 800-1600 °C. Záleží na typu spalování. Roztavení plynovým hořákem - to záleží na rychlosti odvodu tepla z místa ohřevu. To se nedá takto na dálku zjistit. Ale nedoporučoval bych pájení mosazí, ani stříbrem v místech, kde se teplota ohřevu spoje bude přibližovat teplotě tavení té které pájky. Ani když nemusí dojít přímo k roztavení, tak zcela určitě poklesne pevnost spoje v závislosti na teplotě blížící se bodu tání použité pájky... Takže pokud provedete průtah za použití ocelové trubičky nezez plechem tak TIG s přídavným materiálem ER 309, nebo podobným přechodovým mat. Ten spoj mezi mědí a nerezez ocelí lze provést TIG metodou s použitím příd. materiálu MONEL a teplotní problém by to dokonale vyřešilo.
Offline
Jsme u toho zase.
1. nemám zkušenosti s plněním jednorázových lahví kyslíkem,ale z reálného světa dále uvádím:
Vím, že hustota kyslíku při normálních podmínkách je 1,43kg/m3
Na fotce. kterou jsi přiložil je napsáno: 930ml a 130g kyslíku.
Z uvedeného se dá spočítat, že je naplněna na 101Bar, tedy 100Bar.
Myslím si, že armatura na lahvi musí být zkombinovaná s red. ventilem, který je pevně nastavený. To usuzuji podle toho, že tam není prvek pro nastavení tlaku a také by musel být manometr, kdyby se tlak nějak šteloval.
Na základě výše uvedeného usuzuji, že plnění nepůjde přes tuto armaturu, ale bude se muset udělat přípravek. Jeho konstrukce bude záviset podle toho jak je ta lahev uzavírána, asi nějaký odtlačovací ventil.
To je všechno, co jsem vyčerpal z veřejných zdrojů. Pokud ti tyto iformace k něčemu budou, pokud je nevíš, a rozhodneš se je nějak použít, tak nezapomeň na to jak pohlídat, aby ti tlak papřestoupil hodnotu 100Bar, nejlépe poj. ventilem.
S pozdravem.
Date: 24.dec2019, 14:12
Offline
Famater napsal(a):
armatura na lahvi musí být zkombinovaná s red. ventilem, který je pevně nastavený.
domnívám se že tento RV plní zároveň i funkci hlavního uzávěru, nějak sdružené zařízení: Povolením otevřu lahev a otáčením zároveň nastavuji tlak.
Výrobce nabízí dvě varianty - s manometrem a bez. U takové hračky není manometr nezbytně nutný, svařeč si tlak došteluje dle potřeby po zapálení plamene.
Tuto mojí doměnku by mohl pan mpcz laskavě vyvrátit nebo potvrdit, když už tedy má zhotovenou redukci k našroubování na lahev která při dotažení otevře ten odtlačný (nedemontovatelný) ventilek v lahvi.
Dále by mohl objasnit proč se trápí s letováním a následnými obavami z pevnosti spoje když oba komponenty může zhotovit z oceli (úvodní příspěvek) a svařit je vyzkoušenými metodami.
Předpokládám že diskuzi nečte jen zakladatel vlákna, to je důvod proč pro širokou veřejnost zmiňuji nabídku malých lahví, které nepotřebuji a někdo po nich touží.
Merry christmas PM07:23,24.12.2019
Offline
Zdravím, ano, rád.
Ohledně redukce na přepouštění. Není to nic jiného, než vnitřní závit M10-M12 s centrálním dutým trnem, který po zašroubování na láhev odtlačí vnitřní ventil. Na podobném principu jsou vyráběny téměř všechny láhve/kartuše na propan butan a funguje to dobře. U nich je to ještě vylepšeno těsnícím okroužkem, takže po dotažení závitu a tím i odtlačení ventilku minimum plynu uletí i ven. Což nevadí, tyto operace se většinou provádí venku. U kyslíku by to nemuselo vadit, ten nesmrdí tak, jak PB. A kdyby, už mám vymyšlenu i variantu redukce ze dvou dílů, kdy se první dotáhne/utěsní hlavní díl a pak se teprve vysune trn, který otevře tlačný ventil v láhvi.
Tu variantu manometr nebo bez vůbec neřeším. Proč: po naplnění se lahvička používá normálním způsobem, tak, jako doposud. A na přepouštěcí redukci manometr mám vždy. Kromě toho, nejlepší způsob je počkat, až v hlavní velké láhvi je kolem 100 BAR a naplnit všechny prázdné. Zdá se mi to i bezpečnější a nejpohodlnější. Pokud se plní z 50-ky, předpokládám, že se dá naplnit více kusů těch malých prcků a tlak zůstane i u té poslední kolem stovky. A také je zaručeno nepřekročení povolené hodnoty bez nějakého složitého měření a otravného sledování aktuálního stavu.
Je to určitě obecně známá věc, ale důrazně doporučuji pro tento účel udělat kontrolu manometru na velké láhvi. Zažil jsem hodiny, které ukazovaly tlak místo 200 BAR tlak 130 BAR. Na to je třeba dávat pozor a velký.
Proč tvrdé pájení: materiál stěny i trubky musí být co nejslabší, nejlépe okolo 1 mm. A na to se všichni oslovení svářeči moc netvářili, jeden už z dálky volal: "ani mi to sem nenos". Někteří to zkusili a výsledky nebyly nic moc. Asi by se nějaký profík CO nebo TIG našel, ale udělat 40 takových pohledných svarů bez jediné chyby by asi bylo složité. Kdežto udělat to mosazí dovedu i sám (nějaké menší zkušenosti mám z vlastní výroby + provozu svářečky Kyslík-vodík-propan před 30 lety) a tam nehrozí proděravění. S mosazí to byla paráda. Zaletovat šel i tenkostěnný hrnec. Možná taky najdeme ještě "mosazný" drát podobných vlastností, ale o trošku vyšší teplotou tání.
Proti vlastní inzerci samozřejmě nic proti, klidně je možné, že by se to mohlo někdy hodit i mě. Jedině snad to, že na to bývá určena vlastní sekce. A kromě toho těmito příspěvky mimo téma dochází k nafukování vlákna do nepřehledných rozměrů a přitom relevantnost informací vůči záměru tazatele je mnohdy v řádu jednotek procent. mpcz, 25dec2019
Offline
mpcz napsal(a):
Proč tvrdé pájení: materiál stěny i trubky musí být co nejslabší, nejlépe okolo 1 mm. A na to se všichni oslovení svářeči moc netvářili, jeden už z dálky volal: "ani mi to sem nenos". Někteří to zkusili a výsledky nebyly nic moc. Asi by se nějaký profík CO nebo TIG našel, ale udělat 40 takových pohledných svarů bez jediné chyby by asi bylo složité. Kdežto udělat to mosazí dovedu i sám (nějaké menší zkušenosti mám z vlastní výroby + provozu svářečky Kyslík-vodík-propan před 30 lety) a tam nehrozí proděravění. S mosazí to byla paráda. Zaletovat šel i tenkostěnný hrnec. Možná taky najdeme ještě "mosazný" drát podobných vlastností, ale o trošku vyšší teplotou tání.
Ano, to chápu, udělat na 1mm materiálu pohledově krásný svár je fuška. Nicméně vždy se budete potýkat s problémem pevnosti spoje při vysoké teplotě při použití tvrdého pájení. Díval jsem se na pájky, které by přicházely v úvahu a pokud tedy není jiné východisko, zkusil bych některou zde:
https://www.voestalpine.com/highperform … avidla.pdf
Fontargen A 101 Fontargen A 102 Fontargen AF 102
Vysoce pevná niklem a stříbrem legovaná pájka pro ocel, šedou a temperovanou litinu, nikl a slitiny niklu. Určena zejména pro tupé spoje, pájení nástrojů, ocelový nábytek, výrobu jízdních kol, výrobu různých aparátů, klempířské práce atd. Velmi dobrá ovladatelnost a smáčivost.
Offline
Dík, zajímavé, to rozhodně stojí za pokus. Co ty pasty, to by se nehodilo? Narážím na jejich teplotu tání přes 1000 st. C. S pastou mám zkušenosti pouze s cínovou, ta má ale teplotu úplně někde dole - 138 st. C.
S pevností problém asi nebude. Na tuto konstrukci žádné tlaky / síly nepůsobí, mimo gravitace nebo vlastního pnutí po zapájení. mpcz, 25dec2019
Offline
mpcz napsal(a):
Dík, zajímavé, to rozhodně stojí za pokus. Co ty pasty, to by se nehodilo? Narážím na jejich teplotu tání přes 1000 st. C. S pastou mám zkušenosti pouze s cínovou, ta má ale teplotu úplně někde dole - 138 st. C.
S pevností problém asi nebude. Na tuto konstrukci žádné tlaky / síly nepůsobí, mimo gravitace nebo vlastního pnutí po zapájení. mpcz, 25dec2019
Tak to by měly stačit ty pájky. Ty pasty jsou původně určeny pro pájení v peci, ale při troše zručnosti by to mělo jít i tím autogenem. Já vím, mají vyšší teplotu tavení....
Offline
mpcz napsal(a):
Na svařování tigem se moc nikdo netvářil, že je to tenké, takže mě napadlo zapájení mosazí nebo něčím se stříbrem(?). Důležité je, aby to těsnilo a nepovolilo to na PB hořáku z vařiče, který na to bude svítit a to dlouhodobě (několik dnů).
Mě by zajímalo, co to znamená, že na to "bude svítit" Jakou to asi bude mít teplotu?
Jinde v diskuzích se dá najít, že měkká pájka si drží mechanickou pevnost do 99 - 100 st C.
Mosaz, to odhaduji, do 300 - 400 st C? Frankem navrhované pájky A101 a A 102 asi budou mít tu teplotu příznivější.
V praxi potom, když to bude dlouhodobě vyhřáté, jestli nebude docházet k degradaci pájeného spoje tím, že reaktivnější kov ze složky, tady zinek bude selektivně oxidovat a tím z pájeného spoje mizet? Koukám, že v některých pájkách dále v katalogu jsou uváděny docela nízké provozní teploty, 150 st, 200 st C a tak. Viz třeba Fontargen A204
Jestli potom nebude lepší používat pájky, u kterých je uváděna odolnost proti přehřátí, i když tím je asi míněno přehřátí při pájení, ne při provozu. Například Fontargent A210 nebo Fontargent A303 a další pod v tabulce. ( ta bude asi dražší, obsahuje dost stříbra)
Editoval Radim (26-12-2019 11:13:13)
Offline
Stránky: 1 2