SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Dobrý deň,
potreboval by som medzi drevený strop v rodinnom dome vložiť výstuhu, mám doma koľajnicu o dĺžke cca 4m a na jej čelá potrebujem privariť oceľovú platňu hrúbky 1cm. Na tých platniach budú diery cez ktoré to potom budem môcť uchytiť do stien medzi drevený strop. Ide mi o to, či môžem zvárať koľajnicu s čiernym materiálom klasickou elektródou ESAB OK48, alebo mám na to zabudnúť a kúpiť si radšej I-profil. Bude to zaťažené zhora zásobníkom na vodu o objeme 300l. Je vhodná koľajnica na takéto použitie? Koľajnica má výšku 10cm.
Ďakujem za Vaše odpovede.
Offline
Není kolejnice nějaký speciální materiál? Co je 300L vody? To udrží i nějaký silnější jekl.
Offline
meno napsal(a):
Dobrý deň,
potreboval by som medzi drevený strop v rodinnom dome vložiť výstuhu, mám doma koľajnicu o dĺžke cca 4m .......
Kolejnice je sama o sobě zbytečně těžká; kup si normální íčko podle výšky stropu (100 mm se dělá, pak 120, 150, ...)
Klidně tam dej dvě vedle sebe s mezerou na ten zásobník. Elektroda je v pořádku.
Offline
No kolejnice vzhledem ke svoji male vysce a velke vlastni vaze je vhodna spise na kratsi preklady (cca 2m) Jde dat 2 vedle sebe, roxory, beton a je to v klidu ale proc kdyz IPE 180 je lehci a lze sehnat asi za minutu s cenou nijak zavratnou.
Offline
Išlo mi len o to, že koľajnicu mám doma a nemusel by som nič kupovať. Mne to je jasné, že s I-čkom by to bolo lepšie. Len potrebujem vedieť, či je táto kombinácia vhodná spolu na zváranie koľajnica + čierny materiál. Samozrejme miesto, kede bude ten zásobník je obytná plocha a je tam aj nejaký nábytok+ tam teraz príde ten zásobník a ja potrebujem zabezpečiť tuhosť podlahy...
Offline
Samotná kolejnice bude mít 200 kilo, proč jí tam furt cpeš? Nota bene do dřevěnýho stropu.
Kolejnice se ti bude hodit třeba jako kovadlina, je to houževnatej materiál.
Kolejnice se svařujou třeba i termitem, zkus ho sehnat. Do dřevěnýho stropu to bude dokonalý
Offline
Drevený strop nie je priznaný, zo spodu je sadrokartón a z hora je plávajúca podlaha, takže to nie je vidno.
Offline
Kolejnice bourám často. Existuje jich asi 300 druhů - jen co se týče velikosti a provedení. Pokud jde o materiál tak je to alchymie, jak který výrobce.
Často potkávám kolejnice ke kterým je cosi navařené, pokud je svár provedený dobře tak to drží, při demolici se to ohýbá ale nepraskne.
Kdyby to nebyly 4 metry vzal bych kolejnici do sběrny a tam ji vyměnil za nějaký nosný profil.
Ve sběrně 4m použitelnýho železa asi nebudou.
Kdybys jel 3.11.2019 (neděle) do česka po českej D1 tak u sjezdu Velká Bíteš bourám bilbord zhotovený z nosných profilu U140. Dva kusy dlouhé 4m bych ti věnoval za odvoz.
Inspirace: než rozmrdávat strop v bytě - nešlo by to zatížené místo, případně jen samotný bojler pověsit na 4 roxory ukotvené nahoře? Na podval?
Editoval bourač (28-10-2019 14:52:50)
Offline
Co se svaru tyka tak je to spis o rukach. Jak uvadis cerny material je uplne to samy jako stary zrezly tam v povrchove uprave rozdil neni a v materialu koleje je to jak pise bourac. Dobry svar drzet bude. Jeste me ale napadlo do dreveneho proc tam nedat kvh?
Offline
protože má kolejnici a nechce shánět nic jinýho, eště by bylo řešení: místo svárů tu kolejnici k platlím upevnit šroubovým spojem. Řešení je k vidění na jakékoliv železniční trati.
Offline
Nechcel by som vŕtať tú koľajnicu na skrutkové spoje
Offline
Jestli je 300 druhů kolejnic, tak minimálně ty dva, co mám doma, jsou normálně vařitelné. Pokud to jde řezat pilkou na železo, tak by to mělo jít vařit. Vrtat taky půjde lehce, ale ve spodní vrstvě, ne v té vrchní, napěchované, nebavím se o kolejnicích z dolů nebo lomů, kde jezdily malé vagónky nebo vozíky.
Offline
Nojo varitelne je lecos ale s jakym pevnostnim vysledkem. Znovu ovsem pripominam zakladni vec - 4 m na kolej je moc to se prohyba. Sroubovy spoj je taky skvele reseni ovsem vrtani je na tom ta jednodussi cast teda zase za predpokladu nejake rozumne nosnosti.
Nakonec udelat jde vsechno treba staci 3 pasoviny, hodne svarecky a hned tu mame I
Offline
Ty chceš tu kolej vešroubovat mezi zdi? Lepší je vysekat kapsy a normálně vložit na zdivo.
Měl jsem v baráku strop z kolejnic. Na 5 metrů délky co metr ty důlní, nizoučké. Uprostřed to bylo podepřeno napříč kolejnicí normální. Dolů jsem ji dostával celý den, padly na to tři kotouče flexy a ty polovční kusy jsem jakž takž odtáhl.
U stropu není problém nosnost ale průhyb. Měl by ses dostat do 1/250 dělky (rozpony)
Kup si IPE
Offline
jao napsal(a):
Nechcel by som vŕtať tú koľajnicu na skrutkové spoje
Ani já ne, jao jel jsi už někdy vlakem? Podíval jsi se jak jsou kolejnice upevněné k podkladnicím?
kolega to chce uchytit na zeď - budiž:
tak ta platle nemůže být plocháč, ale tvar L, jedno rameno L má díry - do zdi. druhé rameno má díry pro šrouby + podložky pro kolejnici.
Proces svařování se vůbec nepoužije.
Offline
Páni ďakujem za Vaše odpovede a možné riešenia. Šróbovať by som to chcel do betónového venca, tam mi to akurát vychádza...aj ten drevený strop je tak kotvený... Bourač ďakujem za veľmi štedrú ponuku, ale mám to od ruky, zároveň ďakujem aj za poznatky z búrania. Nechám si to ešte prejsť hlavou a aj riešenia, čo ste napísali a uvidím. Kolajnice som už pár krát zváral s čiernym materiálom, ale boli to vždy drobnosti panty, uzemnenie a pod..., išlo to celkom dobre, ale nikdy to nebola nosná časť, tak som sem radšej hodil otázku. Ešte raz vďaka páni za Vaše odpovede...
Offline
bourač napsal(a):
jel jsi už někdy vlakem? Podíval jsi se jak jsou kolejnice upevněné k podkladnicím?
Je to už dávnejšie, dokonca ako puberťák som sa ešte vozil pod parou , ale myslím si, že koľajnice sa nevŕtajú, ale pripevňujú pomocným balastom, poprípade sa zvárajú aluminotermicky.
Editoval jao (28-10-2019 23:57:50)
Offline
Stránky: 1