SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobry den,
Omlouvam se, ze nemam asi uplne standartni dotaz ale bohuzel se namam na koho jineho obratit.
Koupil jsem veterana s puvodnim motorem a prevodovkou a atd, ale bohuzel jsem nasledne zjistil ze mam vylomeny blok od zamrznuti.
Mohl bych koupit jiny blok ale tento je patri k autu a nechce se mi to vzdat.
O svareni litiny jsem si toho uz precetl asi dost ale nemam s tim vubec zadne zkusenosti a ani se do toho nechci poustet.
Chtel bych Vas tedy poprosit o radu zda neznate nejakou odbornou firmu co se s podobnym zabyva a bude vedet co dela a nepokazi to...
Zkousel jsem hledat po netu ale nejak se mi nezadarilo.
A taky Vy s podobnym mate vetsi zkusenosti...
Motor je benzinovy, vylomena chladici cast, 50let stara litina.
Zde prikladam foto:
https://tomas7878.rajce.idnes.cz/Praskly_blok/
Jeste jednou se omlouvam, pokud to sem uplne nepatri, ale tonouci se stebla chyta...
Velmi Vam predem dekuji za jakekoli doporuceni.
Dekuju.
Tomas
Offline
Pokud by nevadilo že to nebude zrovna svařený a nejsou tam jine problemy idealni by to bylo zaletovat mosazí pevná je dost neměl by byt problem s prasklinama a trhlinama na krete je litina dost nachylná jen to bude vidět a nebude tam barevna shoda.
Editoval Honza007 (27-10-2019 18:16:02)
Offline
Ked to neprasklo aj niekde inde, a blok zvykol byt striekany farbou tak by m9sadz nebolo vidno....
Offline
Velmi dekuji za info..
Kamarad ma Buicka a uz koupeneho s prasklinou a zaletovane prave mosazi...
Uz 30let mu to slouzi bez problemu.
Moje prasklina je z vnitrni strany V a neni tam videt.
Kryje to saci klin a atd...
Takze, pokud to splni ucel, uvital bych to vsema 10...
Jen zas opet stejne dilema kdo mi to udela...
Kdyby Vas nekdo napadl, rad si necham poradit opravdu.
Znam asi 3 topenare s autogenem ale tohle jeste nikdy urcite nedelali.
Opravdu, kdyby Vas cokoliv napadlo, moc mi to pomuze.
Jeste jednou opravdu moc dekuju.
Tomas
Editoval Tomas78 (27-10-2019 18:49:01)
Offline
opravdu ti pomůže když napíšeš kde ten blok máš, nemyslím adresu, jen lokalitu cca.
Na tomto foru je hodně lidí kteří toto mosazí dokáží.
Offline
Omlouvam se, zapomnel jsem napsat lokalitu, protoze jsem si myslel ze to odvezu nekam, kamkoliv...
Blok je na otocnym stojanu ( dobra manipulace ) a opravdu ho kamkoliv odvezu ocistenej, vyndam, odnesu, pripravim dle pozadavku pripadneho odbornika...
Jinak jsem z Pribrami, ale rad prijedu s blokem na druhou stranu republiky...
To.as
Offline
hmm, je to taky možnost ale na posledním místé, co to vybrousit a zašvajcovat pomalu zastudena eldama, plamenem a mosazí si můžete nadělát problém,zdravím, nemusí to chytat.
Offline
Kez bych mohl na to odpovedet...
Opravdu jsem v tomto uplny novacek a mimo vseobecneho infa odsud a z netu o svarovani litiny nevym vubec nic.
Proto hledam nekoho kdo s tim ma alespon nejakou osobni zkusenost.
Dyt prece v republice musi byt nekdo, nebo firma, kdo se v tom vyzna nebo to uz delal...
Moc dekuju za jakekoliv info...
Tomas
Offline
stačí do gůglu zadat "opravy prasklého bloku" a vyletí několik firem stačí si vybrat
https://www.google.com/search?q=opravy+ … p;ie=UTF-8
já osobně bych to ale mosazí ani nezkoušel respektive udělal jsem to jednou a motor se musel málem vyhodit z důvodu že ne na každou litinu mosaz chytá a prasklinu a okolí sem tou mosazí tak znečistil že očištění se muselo provést do hloubky, pak taky sem nedodržel tento postup že oprava mosazí je oprava za tepla kdy litina se musí uvést do téměř tekutého stavu což místně není vhodné kvůli deformaci, při svařování za tepla se musí ohřát celý odlitek a to už pak je jednoduší to tím autogenem zavařit pomocí litinových tyčinek (v nouzi se používají staré pístní kroužky)
někde jsem měl uloženou firmu co opravuje motory bylo to někde na moravě to kvůli tomu abych to já nemusel vozit někam daleko ale nemůžu to najít
prostě blok motoru by bylo jednoduší zavařit zastudena nikelitovými elektrodami pokud to teda půjde
Offline
věc komplikuje to že blok nemá vložky, jestli dobře vidím.
Offline
Velmi dekuji za obsahlou odpoved.
Na googlu jsem samozrejme hledal a mam ulozenych cca 10 firem co opravuji bloky. Jenze to je samej Zetor, diesel a tak pod. Specializuji se na motory kde asi maji uz odzkousene slozeni a postup. Ze bych nekde nasel zavarenej blok ze stare V8 s tim ze to normalne provadeji, to se mi bohuzel nepodarilo.
Proto me napadlo obratit se na Vas protoze uz mate neco za sebou a treba by jste o nekom vedeli.
Samozrejme ze tech 10 co uz neco zavarili obvolam a poptam se.
Spis jem myslel ze treba budete nekoho znat a bude to treba : " zavolej Frantovi z Berouna, ten uz toho zavaril, ten ti rekne..."
Jinak hledam taky...
Kdyby jste si nahodou vzpomnel na tu firmu z moravy budu moc rad.
Dekuju.
Tomas
Offline
Evita by to zmákla levou zadní - napsal bych jí na mail
Kdo sem chodí, ví že ona "dělá svářeče"
Offline
Jednou jsem pájel blok tvrdou pájkou cusi3 drží to perfektně i to pájet šlo bez problémů, pak chtěl kolega zapájet blok také z nějakého veterána stejným způsobem a vůbec jsem se nechytal, prostě není litina jako litina, třeba svěráky strojní jdou dobře, ale jak je litina vyhřátá, svody, rošty atd... tak to stojí za ho..., tady navíc bude problém s mastnotu v té prasklině... pokus s nejasným výsledkem.
Offline
Zbytkova mastnota jde vcelku slušně vypalit kyslikoacetylenovym plamenem s prebytkem kysliku a neni to problem vyzkouset nekde na nejakem jinem miste jestli se pajka chyta samozrejme predtim nekolikrat důkladne odmastit chemicky.
Editoval Honza007 (28-10-2019 16:53:28)
Offline
tady naštěstí je prasklina v místě voda/atmosféra, což je mnohem lepší než kdyby byla v místě kde je olejová náplň (nebo jen olejová mlha)
Offline