SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
omlouvam se jestli to pisi nekam jinam a zakladam nove vlakno.....(prosim po zodpovezeni dotazu moderatora o snazani vlakna)
pri svem konicku..modelarine...jsem narazil na vec co ne teptve ted podkala s postupem casu...jde oto,ze potrebuji posvarovat(nejlepe pripajet natvrdo zelezne draty o prumeru 5mm. konstrukce neni nijak silou poc namahana..pocitam na tlat a krouceno do 5kg
potrboval bych teda poradit co nejlepe poridit za plynouvou pajku nebo neco takoveho a cim to dobre pripajet a to v domacich podminkach
predem dekuji za jakoukoliv odpoved
Honza
Offline
Kdysi jsem jako kluk stál před podobným problémem, protože autogen byl pro mne nedostupným přepychem. Stačí Ti na to běžná benzínová letlampa s objemem nádržky asi 0,5 až 0,75 L (má hořák odpovídajícího výkonu). Po rozehřátí letlampy je třeba pájet někde v šeru (třeba v garáži s přivřenými vraty), aby bylo dobře vidět barvu a tvar plamene, který je třeba seřídit tak, aby kromě vnitřní modré složky obsahoval na její špičce zelený okraj! Tam je nejvyšší teplota a tímto zeleným místem je třeba pečlivě ohřívat místo drátu, který chceš připájet mosazí. Samozřejmě před tím musíš mít dráty dobře očištěné a po mírném ohřátí na ně nanést borax, který se po dalším ohřátí rozteče a pokryje pájené místo antioxidační vrstvičkou. Až se dráty ohřejí do červena, trochu nahřeješ konec mosazného drátu a smočíš jej v práškovém boraxu. Pak již stačí mosazný drát s přilepenou boraxovou kuličkou přidat k pájenému spoji a mosaz se Ti krásně rozlije i vpije do místa pájeného spoje.
Offline