SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Mašina zvára krásne, tiež rozmýšľam že ju kúpim. U nás ju predávajú aj s CO2 fľašou + ostatná výbava asi za 380 euro. Dobrá cena aj výkon. Len aby v pohode slúžila.
Offline
su to jedny z najlacnejsich strojov na trhu to vravy za vsetko,kupu takeho "stroja" treba velmi dobre zvazit,pokial viem tak u nas nemaju tieto "zvaracky" servis
Offline
Fiha, pokiaľ nie je servis tak to je horšie. To by som určite nekúpil bez servisu. Mám jednu zlú skúsenosť. Ďakujem za upozornenie Pavol.
Offline
Mě sliboval prodavač že servis není problém. Tak buď mají servis nějaký svůj, nebo nevím.
Offline
Včera jsem poprvé zkoušel svařovat tenké autoplechy, tedy odhadem 0,8mm. Zatím jen tak nanečisto. Ale chtěl bych poprosit o radu. Na větší proudy to svařuje moc pěkně, ale na ty menší jsou sváry takové jakoby studené, málo prohřáté. Zvuk to má pěkný pravidelný jako máme v práci na profi mašinách, ale.....
Mám bohužel zatím jen čisté CO2, tak nevím jestli by pomohlo použít směs. A i tak mám proud na asi 75A a ještě by chtělo trošičku ubrat. To se mašince moc nechce. Pomohl by 0,6mm drát?
Offline
Všichni co znám, CO2, a valí 0,8. A těch servisů co obíhám je docela dost. V několika městech. Ve firmách, kde mají ,,multíky,, na semtam nějaké to přilepení, rovněž. Poladí parametry a pak už se šahá jen na vypínač.
Offline
Powermat PM-IMG 220t jsem naživo neviděl, ale domnívám se, že by mohla mít na menší proudy poddimenzovanou výstupní tlumivku, poznalo by se to tak, že by se na kleště zařadila ještě externí přiměřená tlumivka, a nebo se kabel od kleští namotal do přiměřeného jádra se vzduchovou mezerou.
Offline
Ja bych se na ty autoplechy nebal 0,6 drat. Sice jsem videl varit auta i 1 ale klempir pouzival 0,6 kdyz menil na autech ctvrtky a pulky. Ted zas jiny borci maj 0,8 mozny je vse ale zalezi dost na motorku a vedeni nejen elektrickych vlastnostech.
Offline
No u staré svářečky Telwin Bimax jsem na auta používal raději tu 0,6ku. O,8ku jsem dával jen na tlustší materiály asi okolo 1,5mm a výše. Tady je jen kladka na 0,8 a 1mm drát. Sice psal p. Rellík, že zkoušel 0,6ku i s kladkou pro 0,8ku drát, ale to je jen nouzovka. Zkusím se zeptat, jestli mi dokáží v tom obchůdku kde jsem mašinku kupoval sehnat i kladku pro 0,6ku drát. Na vyšší proudy to svařuje docela pěkně. I na ty nižší proudy to má zvuk pěkný, ale sváry jsou takové jakoby studené. Od asi 80-85A podle displeje svářečky to už svařuje slušně, ale to je na plechz pod 1mm moc.
Nejvíce co se mi ná téhle svářečce ale líbí, že hned po zmáčknutí tlačítka na hořáku ihned zapálí oblouk a bodování není problém. Na karosařinu luxus. Né kopání drátu o materiál jako u té staré odbočky.
Offline
Koupil jsem kladku pro 0,6mm a je to lepší, ale stále se mašince moc nechce na ty nižší proudy. Ale jak mi psal p. Rellík, i na větší proudy se dá. Problém ale nebude ani tak ve svářečce, ale auta dělají s čím dál tenšího materiálu, takže trápení něco svařit.
Teď jsem vyvařoval kolegovi z práce Passat B6 a špatný vtip.
Offline
Stačí ubrat trochu drátu a pojede to i na ty menší A slušně... Hlavně teda u bodování... U svařování to bude pocitově "nevyladěná svářečka"
Offline
To jsem právě zkoušel, ale pod asi 70A už se ji prostě moc nechce, i když ubírám na drátu. Nevím jaký materiál teď používají na auta, ale vařil jsem řidičovy dveře a i těch asi 70A je občas moc. No nakonec se povedlo.
Problém nakonec nebude přímo ve svářečce, ale plechy na nových autech jsou už odhadem jenom 0,6mm plus mínus. Takže se oj...á kde co a na vyvařování opruz.
Editoval varok (30-06-2019 14:15:54)
Offline
Dobrý den, minulý týden jsem zkoušel u nás v práci přepnout mašinu se kterou svařuji(Lorch MicorMig400) přepnout do režimu drátu 0,8mm jinak normálně svařujeme drátem 1mm. Chtěl jsem získat alespoň trošku reálné hodnoty pro moji malou novou svářečku. A nestačil jsem se divit. I když už bylo několikrát psáno, že displeje u téhle svářečky Powermat PM-IMG- 220T neukazují dobře, parametry jsou nastaveny na: napětí od asi 14V do 22V přibližně. V práci jsem ale na mašině našel parametry pro drát 0,8mm asi takovéto:
50A- 18,5V 90A- 20,3V
60A- 18,8V 100A- 21,2V
70A- 19,3V 110A- 22V
80A- 19,7V 180A což je u téhle mašiny zhruba maximum podle Rellíka už by mělo být napětí kolem 29,8V.
Všechno to je jen přibližně, ta malá mašinka Powermat nemá displeje na desetiny, tak jedině celé hodnoty. Ale z principu je těch 14V i tak málo na nejnižší proudy, ne? Níže jak na 50A mě mašina v práci na tenhle drát nepustí, ale i kdyby ten powermat jel už od nějakých 35A nebo kolik má, tak těch 14V je i tak málo, ne? Odhaduji to tak na 16V. Takže...........? Sice je displej trošku mimo, ale i já vidím jak už jsem psal, že na karosařinu a nízké proudy je napětí opravdu hodně nízko a drát se pořádně nenataví, hází to jen takové studené bobky. Když už jakš takš svařuje je nějakých 75A a výše a to jsem už dal drát 0,6mm. Co na to odborníci?
Offline
Asi by si mal prestat to toho tahat prudy.... U mig mag.
Navyse vsetko pod 500E zvara na nizkych napatiach zle. Leno to ma len taku nahrazku tlmivky, tj elektronicku tlmivku.
Relik tu testoval zvaracku aj na nizkyvh prudoch s klasickou tlmivkou.
Offline
Aha. Nevím kterou přesně myslíte, ale tahle svařuje docela pěkně, ale až u vyšších proudů. A proč nemám do toho tahat proudy? V práci můžeme přepínat mašinu aby ukazovala buď posuv drátu, proud nebo tl. materiálu. To je u synergie. V manuálu ukazuje jen napětí a posuv drátu. Dnešní levné svářečky ale stejně mají taky na jednom displeji napětí a na druhém většinou né posuv drátu ale proud. Takže? I když je u potenciometru napsané posuv drátu, tak stejně displej ukazuje proud.
Offline
Tak, tak. Já jsem měl na test svářečku IMG 220T. Tam je i malá výstupní tlumivka https://rellik.rajce.idnes.cz/Powermat_ … 170743.jpg Nicméně ty proudy nelze brát moc vážně, jelikož je na výstupu 180A pojistka. Ono to tu hodnotu může překročit, ale v omezeném čase. Vtipné, je že stejná pojistka je i ve vyšší řadě (IMG 230..), kde má být proud až 230A... Je to celkem nesmysl...
Jinak pokud bych měl vycházet z hodnot napětí z jiné (profi) svářečky, tak by vycházelo, že ten PWM dá max ~150A...
https://rellik.rajce.idnes.cz/Alfin_Peg … 130808.jpg + další fota...
Editoval Rellik (30-06-2019 17:19:01)
Offline
Rellik: Moc děkuji za obrázky. Jak už jsem psal na začátku tohohle tématu, mám svářečku spíše na karosařinu, tudíž potřebuji dobrý provoz i na hodně nízké proudy. Proto jsem se ptal. Iluze o nějakých rekordních proudech třeba těch předepsaných 220A si nedělám a jak jste už předtím dával u testování, tak je displej uteklý nejméně o 30-40A. Na větší věci si v nejhorším vezmu Gamu a elektrody. Ta dá podle mě poctivých 190A, což s přehledem zvládne i 4mm s rezervou. Ale je podle mě škoda, že takhle ojebávají zákazníky. Jinak je to pěkná a slušná mašinka. kdyby to ukazovalo tak nějak dobře(beru že je to hoby, tak alespoň přibližně), ale tohle. Teď tam tedy ty displeje jsou opravdu jenom na oko. Od nějakých 75A když si člověk pohraje s nastavení už svařuje slušně.
Offline
Ta součástka s vyraženým číslem 180A/U není přímo pojistka ale bočník typu U, jmenovitý proud 180A.
Offline
Nakonec jsem se vrátil ku drátu 0,8mm. Ten teňoučký drát 0,6mm svářečka sice zkousne, ale je to takové nemastné neslané. Při nižších hodnotách napětí to není o moc lepší než u 0,8ky a u vyšších napětí už nestíhá podavač dodávat drát. Laicky řečeno.
Rellík: nakonec jsem si uvědomil, že máte pravdu. Ale možná jste to myslel trošku jinak. Tím že displeje ukazují špatné hodnoty, tak je opravdu potřeba přičítat mnoho Ampér vůči ukázaným. Tedy i na karosařinu je potřeba tomu trošku tzv. přihulit, aby byly sváry trošku rozlité. Jak jsem si myslel, že nastavím např. 60A, neuvědomil jsem si, že ve skutečnosti je to odhadem 30A, jestli né i méně. Při tomto proudu už asi nepojede asi běžný invertor MIG/MAG žádný. Takže když chci proud kolem 60A, plus mínus, musím nastavit podle displeje proud odhadem 90-100A. Je tomu tak?
Je obrovská škoda že ty displeje tak blbě ukazují. To tedy mohlo být bez nich jako mají třeba u Choboly Filex apod.
Kdyby ale budíky ukazovaly přibližně dobře, v tom případě by to nemohly prodávat jako mašinku 220A, ale jen třeba 180A, nebo možná i méně. Uvidím jak se osvědčí více v praxi. Teď mě čeká vyvářka pár aut, snad si na to časem zvyknu.
Offline
Tak si to daj skalibrovat aby ukazovalo realny stav.
Offline
To bych rád, ale nevím o někom kdo by to uměl.
Offline
Varok: zkusil bych někoho kdo má klešťový multimetr co umí měřit stejnosměrný proud a přímo při sváření na určitou hodnotu si to "zkalibrovat" dle sebe. Třeba u těch 60A to dá jen 40A, u 80 jen 60 atd... Tyto svářečky jsem testoval ještě když jsem neměl ten klešťák, takže tam jsem vycházel z vlastních zkušeností. Co se týká drátu, tak ano, ta 0.6 je taková celkem nanic i na ty plechy... Mám to vyzkoušené, protože jsem něco svařoval v práci a došel mi drát, zajeli mi koupit nový 0.8 (KOWAX) a v krabici byla 0.6... Opravdu super na sváry velikosti a4.... Nehledě na to, že na to nemám ani kladky, tak to mám přitahnuté na 0.8 kladce. Mám dovařovat ještě půlku cívky, tak snad se toho brzo zbavím... Co se týká těch 1mm plechů, tak je normálně vařívám 1mm drátem na cca 50-120A (podle polohy a dobrého slícování).
Offline
Já koupil i kladku na 0,6ku drát, průvlak jsem dal 0,6, ale i tak nic moc. Nechám tu 0,8ku. A jak myslíte si to sám zkalibrovat, když nevím kde se to nastavuje? Nebo to bylo myšleno tak, že si na papír napíšu kolik mám na displejích u svářečky a kolik je na měřáku?
To je pořád takové poloviční řešení. Že svářečka utíká o asi 20-30A na displejích, to je mi jasné. 0,6ku drát jsem používal i u staré svářečky, tam to bylo v pohodě, ale prostě svářečka při bodování skoro pořád kopala drátem o materiál- tahle to nedělá. Při delších svarech kolísala rychlost posuvu- u téhle možná taky, ale není to tak moc poznat.
Možná časem až něco našetřím koupím něco lepšího, třeba můj sen Gamastar 176/196.
Offline
Konečně se mi podařilo doladit svářečku a už konečně svařuje i na nižší proudy. Ale jak už bylo několikráte psáno, displeje ukazují špatně a i na autoplechy kolem 0,8mm plus mínus stačí i těch nejnižších asi 70- 80A. Ve skutečnosti je to stejně mnohem méně a teď jsem něco svařoval na jednom autě a super.
Offline
Svářečka otestována v režimu MAG i na prodlužováku a svařuje super. Není vůbec poznat jestli je nebo není na prodlužce. Sice né moc dlouhá, odhadem 30m, ale i tak. Starý Bimax co jsem měl už se začal vždycky na prodlužce nějak hádat a musel jsem vždy dávat o stupeň víš a i tak to nebylo ono.
Offline