SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím, co za přídavný materiál by byl podle vás nejlepší ke svaření hliníku tohoto složení:
Ještě přidám info že jde o věci (plechy) staré cca 70 let...
Mě napadl klasický AlSI5 nebo ER5183. Co vy nato?
Offline
Jak jsem se na to díval, tak si myslím, že si se strefil. ten 5183 by měl dávat lepší výsledky.
Online
Famater: Dík byl to můj favorit..
Jinak to bude oprava kapoty na Jaguára z 50' let minulého století...
Konkrétně co odhaduju podle fotek když jsem chtěl vědět o co jde, tak tohle https://www.classic-trader.com/es/coche … 958/133019 V sobotu uvidím...
Kdyby měl ještě někdo jiný názor na výběr drátu, nebudu proti...
Offline
Rellik budeš ten Al aj nahrievať ?
Offline
Jájsem si nevšiml, že je máš uvedeny v příspěvku. Zaujalo mě složení a naprosto nezávisle jsem vybral stejné.
Myslím, že není potřeba nic nahřívat.
Online
5183 používám jako mig drát. Samotný drát je dost tvrdý.
Offline
Takže kolegové už je část hotová... Drát jsem použil tu ER5183 a "paráda". Respektive paráda by to byla, kdyby to nebylo opískované křemičitým pískem a ten písek nezanechal stopy v tom hliníku. Nicméně po domluvě, se to svařilo na "nevizuálku" - všechno půjde přebrousit (navíc ten původní materiál už má cca 60 let, takže se mu moc pěkně tavit nechtělo...) Takže je to svařené na pevnost a ne na vzhled... Dnes jsme udělali základní tvar. Ještě půjdou dovařit různé praskliny a trhliny a nějaké další nové díly. Drát sedl perfektně... Navíc ty nové plechy jsou z 90% stejného složení, takže žádná náhrada...
https://rellik.rajce.idnes.cz/Oprava_kapoty_Jaguar_1955
Editoval Rellik (16-06-2019 19:39:11)
Offline
Rellíku a jak to bylo s deformací u takových plechu ? Nevlnilo se to hodně?
Offline
Nedělalo to nic. Taky sem se toho trochu bál, ale zatím v pohodě... Uvidím co to bude dělat u těch větších (delších) svárů... Jinak je to celkem tlustý plech ~1.5mm...
Editoval Rellik (16-06-2019 19:40:41)
Offline
Takže poznatky ze svařování pokud by měl někdo něco podobného v plánu. Jak jsem psal, že to bylo víceméně bez tepelných deformací, tak tedy nebylo. Po zkoušce na auto to bylo víc prohlé, než jsme to sestavili a svařili. Další svařování tedy bylo s předehřevem na cca 150-200°C Pak se to hnulo minimálně a i svařování bylo lepší a rychlejší. Teď už je to na 98% hotové. Zbytek se dodělá až bude hotová hlavní "kastle"... Na to jak to někdo předtím někdo "zprasil" se to povedlo celkem suprově...
https://rellik.rajce.idnes.cz/Oprava_ka … 000002.jpg
Editoval Rellik (29-06-2019 18:22:55)
Offline
Pěkná práce.
Online
Paradna paracicka... hold toto nieje kovarina :-)
Offline
Trosku k teme oprava veteranov http://www.oldcarbrochures.com/
Offline