SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
moje verze je lehčí a výrobně jednodušší, mnohem méně svárů, ten žebřík samozřejmě můžeš udělat šikmo + třeba podpěra. U mojí verze si můžeš bloky nandat na plošinu a nabírat odsud Sloup je otočný 360°. A když už to stavíš tak ať to jde použít i na jiné operace - nejen ty bloky.
Offline
jen bych byl hodně opatrný na rozkývání břemena třeba díky šikmé ose při nerovnosti terénu a náhlém otočení v otoči, tedy aby to celé sebou nepraštilo. Nebo třeba když začne zapadat kolečko.
Editoval bn (26-01-2019 14:19:17)
Offline
V stavebníctve sa pohybujem nejakú chvíľu a osobne nechápem využitie takýchto výťahov. Podľa mňa sú všetky na <>, keďže existujú žeriavy a antlageri. Všetko čo treba sa mi za 25eur na deň vynosí samo. Na 150kg preklady si zavolám dvoch chlapov a hlavne si pomôžem kozami a paletami. Škrídlu, v mojom prípade 12ks paliet po 900kg, mi vydvihol žeriav a traja týpkovia strechári mi ju za dve hodiny preložili na laty. 80€/dve hodiny žeriavu + 15€ cesta..
Vážne nevidím dôvod, prečo si sťažovať život nejakým výťahom...
Offline
bn napsal(a):
jen bych byl hodně opatrný na rozkývání břemena .
to je pravda! Jde o dvě věci - postavit to a potom to správně používat.
Rozhodně bych s tím nepopojížděl po stavbě s vysoko zavěšeným břemenem. Když už tak ho musí pomocník přidržovat!
Rozebíral jsem lokomotivu, vezl jsem ještěrkou jedno kolo (300kg) na metr dlouhém lanku, kousek nad zemí. Kolo se rozkývalo a položilo 3tunovou Destu na bok jako nic.
Offline
Jaro to ti akurat uverime ,ze dvaja chlapi ti 12paliet -kazda po 900kg prelozili na laty za 2hodinky Tiez pouzivam lacnu pracovnu silu ale niekdy je mechanizacia lepsia-rychlejsia a niekedy aj lacnejsia ale nie vzdy
Offline
Offline
Joe66 napsal(a):
Jaro to ti akurat uverime ,ze dvaja chlapi ti 12paliet -kazda po 900kg prelozili na laty za 2hodinky
jako prd 10minut na jednu paletu: Nabrat paletu na vidle -1minuta, zdvihnout ji a podat jeřábem na místo 1 minuta. další minuta sundat paletu dolů.
Na vyložení palety měli borci 7minut 900kg : 7 = 130kg za minutu. Byli na to tři tak by to stihli. Ale muselo z nich trochu lejt a musely na ně koukat pěkný baby - když na makáče koukaj pěkný baby jedou na 200%
Offline
No tak snad to před vylozenim na strese zamichal ze 3 palet jinak tam budou pekne mapy.....Ty dve hodiny na 12 tun tašek se muselo hooodne spechat + na foto vidim chlapy 3.
Offline
Však píšem, že mi to vykladali traja strechári. Balíky, kde v jednom je 5ks tašiek z váhou 18,5kg, si pekne podávali medzi sebou a vyloženie bolo veľmi rýchle.
Je mi jedno, či mi veríte alebo nie.... Ale v každom prípade - z výťahom by to trvalo X krát dlhšie....
Čo sa týka ich tempa - platili polovicu z ceny za žeriav ;-)
Offline
jako prd - mám tam smajlík
ale znám pár kteří by to jednorázově dokázali, daj si pořádnýho džonta a už to lítá.
Offline
Buraci to aj ja ked slubim makacom,ze na koniec sichty im vystrojim chlastacku -chlast,zradlo+ cigy tak mi to daju ale na druhy den budu zrychtovany pod obraz bozi
Offline
Goro pozri sem tiez nieco take budeme potrebovat https://affordablewheelchairlifts.com/gallery/
ak niekto vidi lepsie nevie nakreslit ako je vyriesene klzanie kabinky?
Edit: ok nasiel som manual je to tam cele rozobrate
mozno by niekto napr senior mohol prekuknut ze preco isly na 2 kladky mozno by stacila jedna alebo ziadna.
ze preco ked motor to urcite utiahne ak by tahal priamo kabinku.
Editoval ihlan (21-04-2020 21:07:33)
Offline
Add #38 Pozrel som manuál a podľa mňa riešenie s dvomi kladkami má svoju logiku. Mohlo by sa požiť aj ťahanie priamo lanom pomocou navijaku a bez kladiek a nároky na výkon motora by to nezvyšovalo, len by to muselo byť sprevodované viacej do pomalá. Nevýhody by boli zrejme. Lano by muselo byť dimenzované na 3x väčšiu nosnosť, navijak taktiež, priemer bubna navijaka by musel byť väčší kvôli dovolenému ohybu hrubšieho lana a aj závesné elementy by boli robustnejšie. Stavajúce riešenie využíva prednosti kladkostroja a už pri prvom pohľade je zrejme, že plošina je zavesená na troch prierezoch lana, to znamená , že lano môže byť dimenzované na 3x nižšiu záťaž.
Offline
ihlan na aku dopravnu vysku to chces...ma to byt v exteriery ?
Offline
Exterier vietor sneh prach a 2xs eniori teraz idu 2minuty 6 schodov poslem ti to emailom ze asi ako to vyzera
zvysene prizemie co ja viem 1.6m keby to bolo menej tak by tam isiel noznicak alebo piest ale lano zvladnem
piestom a noznicami by som sa natrapil tam su take veci ktore neviem odsimulovat a prebat a laborovat sa tam neda.
inak ta plosina ma aj backup keby sa to pretrhlo je tam spomalovak akurat to v exterieri (cinsky) ... neviem ako dlho by to zilo.
inak ked si pozrete video je to hrozne rigidne... ako tam clovek stoji sa to kyve... jedna tycka kolajnica mu nestaci.
senior - dik... takze 3x kladka.... ja som pozeral a vozik ide cez jednu kladku a neslo mi to do palice pozrem znova.
Offline
asi budeš prvý komu ukážu video vlastnoručně vyrobeného výtahu. Dopravní výška 320cm. Trapéz 40mm. Jeden (1) vertikální sloup z profilu I220. Nosnost 200kg.
Postavený na druhou dobrou. První verze s lanem a kladkami se neosvědčila.
Trapéz délky 3600mm se netočí, je napevno. pod podlahou plošiny je el. motor s převodovkou a Tr40maticí, pohybuje se spolu s plošinou.
Naprosto bezporuchový a bezproblémový provoz už několik let. Jen cca 2-3 měsíce namáznout sloup vazelinou.
Offline
ihlan napsal(a):
senior - dik... takze 3x kladka.... ja som pozeral a vozik ide cez jednu kladku a neslo mi to do palice pozrem znova.
Ihlan. Podstatné je spočítať na koľkých prierezoch lana visí bremeno. V tomto prípade sú to 3 prierezy. Ak by malo lano dovolené zaťaženie 1000 kg a keďže ťahová sila je v celel dĺžke rovnaká, tak v tom prípade by ten kladkostroj mal dovolenú nosnosť 3 x 1000 kg, čiže 3 tony. Neber to však doslovne, že to môžeš zaťažiť tromi tonami. U zdvíhacích zariadení sa musí počítať aj s dynamickou záťažou a pri zariadeniach určených na prepravu osôb aj s vysokým stupňom bezpečnosti. Tiež sa musí rátať s opotrebením kľúčových dielov, najmä lana, takže z výpočtových ton môžu byť stovky kg.
Offline
bourač napsal(a):
asi budeš prvý komu ukážu video vlastnoručně vyrobeného výtahu. Dopravní výška 320cm. Trapéz 40mm. Jeden (1) vertikální sloup z profilu I220. Nosnost 200kg.
Postavený na druhou dobrou. První verze s lanem a kladkami se neosvědčila.
Trapéz délky 3600mm se netočí, je napevno. pod podlahou plošiny je el. motor s převodovkou a Tr40maticí, pohybuje se spolu s plošinou.
Naprosto bezporuchový a bezproblémový provoz už několik let. Jen cca 2-3 měsíce namáznout sloup vazelinou.
viem otom ze to mas a tam otacas tusim maticou ci ako si to spominal... pred asi rokom
lenze ty mas na to suroviny.. ja som uvazoval kupit "spadnuty" zdvihak na auto jedno rameno pouzit ako vytah
problem je ten ze to do exterieru nevhodne ten srob je mastny a bordel by tam nafukalo do mesiaca
tym ze tam beha rameno neda sa to uzavriet. a zatial ho este "nevyradili" aj ked uz mame novy zdvihak
Ten srob je bezpecny tam nepadne nic problem bol este retazovy prevod ale to sa da zadeklovat.
Update:
Ako ja som nasiel toto https://www.ag-autolift.sk/produkt/profimaster-3000/
ale zial ma to kratky zdvih potrebujem viac inak by to bolo super je tam vsetko a cena akceptovatelna.
Editoval ihlan (25-04-2020 14:24:41)
Offline
Taky jsem plánoval domácí výtah, ale pak z toho sešlo.
Chtěl jsem použít přední část vyřazeného elektrického vysokozdvižného paletového vozíku, nejlépe i s baterií a origo čerpadlem. Výtah by jezdil i při výpadku proudu a dobíjel bych jen malou nabíječkou nonstop.
Offline