SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 … 14 15 16 17 18 19
varok, riesim preto, ze som si naivne myslel, ze by sa ten TIG dal aj pouzit ked ho maju uvedeny v popise vsetky multi masiny.
A ono ako som zistil je dost vyrazny rozdiel v tom ci ma alebo nema ten stroj el.ventil na plyn. Ak by ten horak bol v cene mig horaku tak neva. Ale kupovat len tak horak s ventilom v cene cca 250 euro, aby si to clovek skusi, ktory je v buducnosti v pripade plnohodnotnej masiny na TIG nevyuzitelny je slusna blbost. TAK som zistoval, ze na co je ten Tig no a zistil som, ze v podstate v tomto prevedeni na nic. Mozno na tom pegase este by sa to dalo, ak to je na zapojenie plnohodnotneho horaku.
Offline
Pokud se jedná o "multifunkční" stroje, tak ty jsou vybaveny elektromagnetickým ventilem pro tig. Mnoho z nich nemá HF zapalování oblouku, jen LA. Podle mě to má důvod, že hlavním posláním těchto strojů je MIG/MAG. Tak trochu na vedlejší koleji bývá MMA a TIG. I když pro běžné použití vyhovují i pro obě tyto metody. Zapalování LA není až tak velký "hendykep" jak se zdá. Zabudování HF samo o sobě není velký náklad, ale jistým problémem je ochrana ostatních elektronických obvodů. Myslím si, že to je hlavním důvodem, proč není osazováno.
Jinou kategoriií jsou MMA invertory, které umožňují použití na TIG vypnutím některých obvodů. Potom se zapalujie oblouk "náškrabem" což je něco jiného než LA. Nemají elektromagnetický ventil a plyn je nutné zavírat ventilkem na hořáku. Hořák s ventilkem se dá doplnit spínačem a používat i na strojích s HF zapalováním.
O tom, co se dá svářet s pobyčejnou gamou TIGem, by ti mohl sdělit Rellik.
K volbě svářečky. Je velmi těžké doporučit někomu, co si má koupit. To záleží na oblasti použití a představách o jejich dalším ev. rozšíření a převládající metodě sváření. K tomu je potřeba se dobře seznámit s jednotlivými metodami, jejich možnostmi, přednostmi a nevýhodami jejich limity. Podle toho všeho potom vybírat stroj, který bude z tohoto pohledu vyhovovat a pak to zkorigovat podle finančních možností.
Offline
leko napsal(a):
varok, riesim preto, ze som si naivne myslel, ze by sa ten TIG dal aj pouzit ked ho maju uvedeny v popise vsetky multi masiny.
A ono ako som zistil je dost vyrazny rozdiel v tom ci ma alebo nema ten stroj el.ventil na plyn. Ak by ten horak bol v cene mig horaku tak neva. Ale kupovat len tak horak s ventilom v cene cca 250 euro, aby si to clovek skusi, ktory je v buducnosti v pripade plnohodnotnej masiny na TIG nevyuzitelny je slusna blbost. TAK som zistoval, ze na co je ten Tig no a zistil som, ze v podstate v tomto prevedeni na nic. Mozno na tom pegase este by sa to dalo, ak to je na zapojenie plnohodnotneho horaku.
Horák z ventilom kúpiš zo zahraničia za 35€. Prípadne - čo ti bráni si el ventil za 10€ dorobiť? Kúpiš fitingy a hadičky používané na pneumatiku, ventil, konektor a 30cm kábel. Nájdeš si 24V výstup z trafa, ktorý tieto multifunkcie používajú na napájanie posuvu drôtu a naň ten ventil napojíš.
Lift TIG (bez HF) je normálne použiteľná vec. Chvíľu som ho používal u kamaráta, kde som nemal samostmievacu kuklu, multifunkcia nemala ani nastaviteľný nábehový prúd a ja som mal problém v danej polohe ostať z horákom na jednom mieste.. tak som si ho mohol oprieť
Offline
Famater, ale já psal u multifunkcí o funkci TIG. El. ventil plynu mají multifunkce asi jen pro MIG/MAG, ale pro TIG ne. Nebo kde tedy mají rychlospojku nebo šroubení pro připojení klasického TIG hořáku na předním panelu? Nebo je na zadním? To by se mi zdálo dost nepraktické. Co mám třeba doma gamu 1900 a i jiné mašinky co jsem viděl MMA/TIG mají vzadu šroubení pro přívod plynu do el. ventilu z tl. láhve a na předním panelu opět šroubení pro připojení výstupu plynu z el. ventilu do hořáku. Tohle má málokterá multifunce, třeba ten Pegas to má, ale.....?
Jsem názoru, že prostě ty multifunkce nemohou mít všechno za tyhle ceny. Ano, jsou, ale ty jsou řekěme od 20 tisíc nahoru.
Offline
To se musíš podívat na skutečnou multifunkci a ne jen na toho Lincolna- ten skutečně není opravdová multifunkce. U něj je opravdu TIG jen pro hořák s ventilkem, jen oproti obyč. MMA invertoru asi zapaluje LA. Ty mašinky co píšeš MMA,TIG jsou mašinky TIG,MMA, to je i ta tvoje Gama 1900. To je např. i můj Partner Pegas 200TIG Pulse. Multifunkce je např. tu probíraná 3v1 Pulsemig a mnoho dalších.
Offline
No já nemyslel konkrétně tu moji Gamu, jen jsem ji zmínil, že má el. ventil plynu. Co jsem ale právě koukal v obchodech se svářecí technikou, tak ten ventil PRAVÉ multifunkce asi moc nemívají. Koukal jsem na Gamastar 195, a na netu více druhů a to připojení plynu jsem tam neviděl. Třeba Gamastar 176/196 a jiné.
Offline
Tak já se koulám po jiných multifunkcích, které toho umí víc. Na TIG bez el. ventilu na argon, je to jen taková nouzovka.
Offline
Akých 250eur ?Stačí kludne za 80 https://www.zvaracky-obchod.sk/prisluse … ntilom.htm Použité sú aj lacnejšie.
Offline
huat /jaroWD - AHA dik, ja som len pozrel jeden nejaky cesky web a tam mali same drahe, tak som myslel ze to je v takej cene bezne. Tig som nikdy nepouzival, a nemam ani vybavenie, tak neviem zatial. Ale laka ma to.
Famater - varok ma pravdu. Ani to nezalezi od ceny ako si napisal, ze od 20 hore. Vacsina tych MIG/MAG/MMA/TIG co sa tu aj na fore preberaju, a su uz niekde pri 30 000 CZk ako napr. ten Lincoln nemaju pre Tig vobec privod plynu vyvedeny na prednej strane, teda vyvod ktory by bol ovladany cez el.ventil. Ja som Tig nikdy nepouzival, ale v poslednej dobe som si tu na fore o tom dost precital a tak ma to zaujalo, a ked clovek bude kupovat nieco co stoji daleko cez 20 tisic, tak mi prislo normalne, aby to malo aspon vybavenie pre pripojenie TIG horaku, pozeral som na YT video o rozdieloch HF,LA a naskrab a bolo vidno, ze LA je uplne v pohode. Prilozis a ked jemne oddialis nakopne sa obluk. Vyzeralo to na amaterske zvaranie viacej ako len pouzitelne. A LA ma dnes uz asi kazda trosku lepsia multi masina len to pripojenie pokulhava.
A samozrejme ako pisal JaroWD nie je problem si to dobastilt, ALE KOKOS zaplatit za stroj 1000 euro a potom tam dobastlovat ovladanie plynu z tig horaku ?
Ja chapem, ze kovani zvaraci tu nad mojim prispevkom budu krutit nosom.
Takze este raz, mne islo len o to zistit ako sa pripaja TIg horak k masinam, ktore si do popisu hrdo uvedu ze maju TIG a pritom sa vyrobcom nechcelo investovat ani 15 euro do predpripravy na pripojenie a obsluhu plynu z horaku.
Nasralo ma to hlavne pri tom LINCOLne, je to uz cez tisic euro draha a velmi na pohlad podarena masina a vybavenie konektorov ma ako cinska gama za plovicnu cenu. Asi som naivny, ale mne sa to nepaci.
Editoval leko (27-01-2019 10:50:28)
Offline
leko: Jak už bylo psáno výše, je to klasický bajonetový konektor. Kousek před ním je vývod z hadičky hořáku, na který se připojí rovnou hadička z redukčáku láhve. V tom případě musí být ten hořák s ventilkem.
Offline
https://www.aliexpress.com/item/Welding … 57941eced7 Tu to máš lacnejšie bez adapteru plynovú hadičku zapojíš na redučák. A tu máš ten adapter. https://www.aliexpress.com/item/WP-17-T … 57941eced7 Z číny je to lacnejšie len to dlhšie trvá alebo niekedy vôbes nedojde. Zánovný z bazošu https://stroje.bazos.sk/inzerat/9382175 … na-TIG.php
Editoval huat (27-01-2019 11:20:00)
Offline
Hmm, no tyhle multifunkce už mají většinou 1 solenoid, používá se na na Mig-mag a stejnou koncovkou na Tig, třeba picomig, vše v programu, předfuk, dofuk, puls, jen přehazujete plyn a hořák s eurokoncovkou, nebo dva solenoidy, viz froník pro argon k Tigu zvlášť.Výhoda druhý koncepce je že zřejmě můžete mít připojený oba hořáky, jen nevím jak je tam oddělen ten proud.LA zapálení je po zácviku bez problému, a opravdu je zřejmě problém to na HF odstínit....
Editoval Evita (27-01-2019 12:15:43)
Offline
Leko zase LA a LA. Záleží na tom, co ta svářečka skutečně ve funkci TIG umí. U TIG nejde jen o zapálení, ale také o ukončení. U toho Lincolna se v návodu o TIGu skoro nic nepíše, jen ža je potřeba hořák, který je dodáván jako příslušenství (s ventilkem) a kam se připojí kabely. O ukončování oblouku se nic nepíše. Musí se oblouk "utrhnout", nebo se ukončuje krátkým zvednutím hořáku a opětovným přiblížením, jak to někdy bývá. Takže je jeho poslání především MIG/MAG, (jako všechny multifunkce), možnost použít na MMA asi plnohodnotně a TIG je jen tak aby se neřeklo, že to není multifunkce. Dodělat jen ventilek na argon nemusí být vůbec jednoduché, protože nevíme, co všechno svářečka udělá při přepnutí na TIG, asi by nebylo na co ten elektromag. ventil připojit. Já za sebe, bych s TIGem, kde není ovládán plyn vůbec neuvažoval.
Offline
Famater - no budes mat pravdu, to len moja naivita a neskusenost. Nenapadlo, ma ze si nejaka znacka uvedie nejaku metodu k vyrobku a pritom sa to vlastne ani realne neda.
Ako keby ti predali zjazdove lyze s tym, ze sa na nich da aj behat staci ked si namontujes bezecke viazanie, ze je lyza siroka, tazka a tym padom je to cele naprd uz nie je dolezite.
Offline
Leko: Proč to pořád řešíte? Jestli chcete kvalitní TIG, kupte si COčko samostatné za pár kaček. Potom zvlášť mašinu MMA/TIG, kde budete mít i HF zapalování když vyberete dobře. Nevím co by jste chtěl. Vždyť multifunkce o kterých se tady píše v několika tématech současně jsou prostě kompromis mezi 3mi druhy svařování a to za těch pár korun jinak nejde. Navíc to vámi opovrhované TIG s LA zapalováním oblouku používá spoustu lidí, mají to tak i některé levnější invertory třeba Kuhtreiber 150 LA nebo některé Gamy od Omicronu.
Kupte COčko za 10 tisíc a invertor mma/tig za 12 tisíc a budete spokojený.
Offline
varok - netusim o com to tu pisete ? Ja opovrhujem LA tigom ??
To si ma tu s niekym fakt pletiete. Ja som naopak pisal, ze sa mi to zda prudko pouzitelne a dostatocne.
Lincoln sa mi nezda za par korun, tak som si dovolil poznamenat, ze ten Tig je tam osideny. Tak som vyzvedal ako sa to da zapojit. Rovnako ine podobne stroje s tigom bez tiga. a ANO teraz uz mi je jasne, ze je rozumnejsie kupit zvlast mig/mag a zvlast tig. TO ale nemeni nic na veci, ze ten tig je na vacsine mig/mag masinach cista reklamna habadura na zakaznikov co o tom prd vedia.
Dozvedel som sa vsetko co som potreboval a dakujem vsetkym za trpezlivost a informacie.
Offline
ak niekto nechce ventilcek na horaku
https://stroje.bazos.sk/inzerat/9463371 … varani.php
Offline
Pegas 200 Mig, man má zapalování TIG pomocí LA. Nemusí k tomu mít hořák s ventilkem, ale plnohodnotný hořák s tlačítkem. Má v sobě dva elektroventily. Jeden jede v režimu MIG/MAG, druhý v režimu TIG https://rellik.rajce.idnes.cz/Alfin_Peg … 162444.jpg - tady jsou vidět. U toho LA se navíc proud spustí až po zmáčknutí tlačítka hořáku, takže dřívější "škrtání" nemá smysl - je bez proudu. Tzn, že pokud chci "plnohodnotně" svařovat v metodě tig, chce to pasující hořák ke svářečce, a kokud se s tím člověk naučí, tak bez HF z 90% obejde...
Offline
ja viem, ze pegas/perun maju ventil + srobenie na argon a konektor na "tlacidlo" na prednom panely
myslim, ze s tym tlacidlom ukoncis aj "normalne inteligentne" zvar - aspon tak som to mal kedysi davno na KiTin 1900LT-V a myslim, ze aj dalsie masiny z okolia tree-beach, ci ako sa ta plaz na zapade moravy vola , to budu mat takto osetrene ...
niekto tu ale vyssie pisal, ze k zvaracke, ktora nema ventil na argon by siel ten ventil dorobit - takto netreba nic robit
(tusim to bolo k tomu cervenemu americanovi, co nema ani elm. ventil/srobenie na argon, ani konektor na tlacidlovy horak - vlastne na tiga nema nic ....)
podla fotiek na bazosi ten ventil vyzera byt dost historicky kusok - mozno k triodyne - bolo by to take symbolicke spojenie stareho a moderneho, vychodneho a zapadneho, komunistickeho a kapitalistickeho, cerveneho a cierneho ....
Editoval rcp (01-02-2019 19:19:23)
Offline
Famater napsal(a):
....... Já za sebe, bych s TIGem, kde není ovládán plyn vůbec neuvažoval.
s tym sa da len suhlasit - ak ti nevadi cina, tak za cenu toho lincolna uz das dohromady dve plnohodnotne zvaracky aj s komplet vybavenim - jednu na mig/mag a druhu na tiga aj s HF - staci citat prispevky od discoveru, atd....
Editoval rcp (01-02-2019 19:35:00)
Offline
Tak soudruzi. Koho by zajímalo jak vypadá JET TIG II vevnitř, dnes sem řešil snížení hlučnosti ventilátoru a při té příležitosti jsem udělal pár fotek... https://rellik.rajce.idnes.cz/JET_TIG_I … 154252.jpg ++
no nicméně ventilátor bude trošku oříšek. Je rovnou na 230V a to ještě střídavých. Takže pokus neseženu stejně velký ventilátor na menší napětí (12 nebo 48V a stejnosměrných), tak asi bud stále poslouchat fukot naplno...
Offline
Prave som dopozeral video o lild plazme ( https://www.youtube.com/watch?v=JbWbsW5-rvE&t=6s ) a ked to mam porovnat s tymto JT2 tak to vnutro je teda nic moc...
Offline
Oba jsou celkem kvalitní Čínský kousky.Jde to dopředu ale ne až tak moc když se tlačí na cenu. Až na to šílený prodrátování ze všech stran
Offline
Problem nastane az to bude treba opravit, opravar dostane koprivku ked uvidi co vsetko treba odpojit a potom zapojit spat.
Offline
Tak jsem dneska vyvezl JET II na vyjížďku, kde jsme spolu svařovali veterána...
https://rellik.rajce.idnes.cz/JET_TIG_I … 090400.jpg Sváry mohly být i lepší, ale jelikož přímo pod místy sváření byla výdřeva (dřevěná kostra), tak plyny z "pálení" dřeva to trochu komplikovaly... Nicméně sváry stejně pak půjdou vybrousit, tak tento "design" ničemu nevadí.. Snad to bude dobré i po vybroušení... Pokud ne pojedu znovu...
Offline
Stránky: 1 … 14 15 16 17 18 19