SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den přátelé,
Mám na Vás dotaz ohledně ošetření jaklů zevnitř.
Chci si postavit vyvážečku do lesa za traktor. Rám by byl s úček dvoustovek a příčníky s jaklů 100*100 silných 5 mm.
Nevím jak jakle ošetřit proti korozi zevnitř (nemohu celí rám poslat do zinkovny) a tak mně napadlo že bych udělal s plocháčů
čílka a jakle zavařil . Zajímá mně jestli s tím má někdo zkušenosti a zda to pomůže proti korozi uvnitř jaklu.
Předem díky za rady.
Offline
Cau použil bych přípravek na dutiny aut. sám sem ho použil na dilce plotu které jsou z jaklů.
Offline
Zinkovna v ZITTAU , pozinkuji v pohode i tuto velikost, ceny misty i lepsi nez v CR.
Offline
Pokud chceš mít vše v zinku tak čela jeklů zavařit nemůžeš. Jekl by v horké lázni explodoval. Ty čela je tam třeba navařit tak (s nějakým výřezem, navrtáním otvorů) aby zinek natekl i dovnitř a zase ven. Konstrukce bude vevnitř pozinkovaná ale otevřená.
Offline
Pouzi farbu 3v1 a hotovo.... Hlavne aby sa to potom vetralo a netvorila vlhkost.
Offline
Krupp napsal(a):
Pokud chceš mít vše v zinku tak čela jeklů zavařit nemůžeš. Jekl by v horké lázni explodoval. Ty čela je tam třeba navařit tak (s nějakým výřezem, navrtáním otvorů) aby zinek natekl i dovnitř a zase ven. Konstrukce bude vevnitř pozinkovaná ale otevřená.
Zinkovna vetsinou da pokyny kde to vyvrtat aby zinek vytekl.
A pro jistotu jedeme vzdycky s aku vrtackou a na miste doplnime diry. pokud by douctovali nevytekly zinek je to docela draha sranda.
Vazi hmotnost pred a po zinkovani a pokud je to mimo toleranci douctuji Ti zinek i s pokutou.
Offline
Omlouvám se asi jsem se špatné vyjádřil, jedná se mi o to, co bude dělat jackel pokud ho u vnitř nenatřu protože se tam nedostanu s barvou ale zavařím čela tak že tam voda nebude mít přístup. Myslím jak moc to bude podléhat korozi. Zinkování by bylo náročné na přepravu a poměrně drahý.
Offline
Psal jsi ze to bude jackel se stenou 5mm.
Pokud budou dobre svary a konstrukce se nebude namahat zkrutem tak aby to popraskalo, tak se na vnitrni korozi vyser.
Spolehlive to odrezne v miste prasklin z unavy a zkrutu nez zevnitr.
Pokud to tedy nema prezit 50 let provozu.
Na druhou stranu na dlouhou zivotnost do lesa na vyvazeni dreva jsou ty jackely trochu slabe. Myslena tl. steny.
Videl a opravoval jsem uz sasko vyvazecky a to jsou kurva jiny profily a beztak to praskne namahou ve zkrutu.
Offline
Nevím jak dlouhé jekly chcete použít, ale co to nechat pozinkovat ještě před svařením celého rámu? Jestli do bude přivařené jen po stranách, tak to potom nějak obrousíte.
Offline
6six6 napsal(a):
na vnitrni korozi vyser.
Podepisuju! Je radost číst tady příspěvek od zkušeného profíka.
Chápu že když už to děláš chceš to mít 1* ale v tomto případě vnitřní koroze vůbec nemá vliv v poměru s vnější korozí, naložíš dvě fůry a už to bude podrápaný z venku.
Zavařovat jakékoliv jackly které budou venku a na dešti je nebezpečné - vlivem střídání teplot a vlhkosti vzduchu se dovnitř natáhne vlhkost i minimální spárou, nebo pórem od nedokonalého svaření.
I minimální spárou se dovnitř dostane voda z deště, vylít nejde, v zimě zmrzne a jackel zdeformuje nebo roztrhne. Zas nechat konce otevřené vypadá strašidelně - zavíčkoval bych, ale vyvrtat díry cca 10mm vespod ať může případná voda vytéct. Nastříkat nějakým svinstvem na ochranu dutin karoserií a mělo by to být OK.
Offline
Ako sa tam nedostanes s farbou nalejem posmatram hore dole a vylejem. Diery tam musia aj tak byt...
Offline
Konce zaslepky alebo zavarit.
Upozornujem, navrtat diery ako keby to islo na zinok.
Vplyvom teplot a zrazaniu by si tam mal vody ako v nadrzi kompresora- keby si to zvaril vzduchotesne.
Osobne som tak urobil kedysi konstrukciu na plote, aby to zvnutra nehrdzavelo.
Tymto vplyvom tam bolo vody cca za pol roka ( jokel 60x40x3 2,5m) pol litra a zvnutra to bol hnus.
Je lepsie aby tam bolo nejake prudenie vzduchu. Pri takomto postupe je vnutorna korozia zanedbatelna.
Offline
Vazelína A00, petrolej, resistin na dutiny, vše ve stejném poměru. Ohřát na 60 stupňů minimálně a aplikovat dovnitř. Nejlépe v létě na sluníčku. Počítej ale do budoucna s tím, že na tom nic pak nezavaříš, protože ti to bude hořet.
Nejlépe, jak bylo uvedeno výše, nezavírat, maximalně kus plechu s uřízlými rohy, aby to mohlo větrat a nepadal do toho bordel. Ať to luftuje a nedrží se v tom vlhkost, v nejnižším místě díry, aby mohla voda vytékat.
Offline
No, já bych řekl zavařit, protože když už jsme v té korozi, tak pokud to bude otevřené, se do vnitřku nafouká prach a pokud se s tím bude jezdit v zimě, i nějaká sůl. A to korozi zevnitř rozjede. Díry na odvětrání potom vyvrtat tak, aby se přes ně nakonzervovala jednak místa, kde se předpokládá, že se konstrukce namáháním bude ohýbat a mohly by tam vzniknout praskliny a potom tam, kde se zevnitř nakonzervují svary.
Podstatnější by ale měla být povrchovka zvenku. Otryskat a očistit pečlivě všechny svary, odstranit všechny okuje a použít kvalitní nátěrový systém, zvláště kvalitní základní barvu.
Offline
Rámy běžných přípojných vozidel jsou z profilů I, popř. U, ty bych použil, bude to lehčí, když se to dobře spočítá a odpadne problém s vnitřní korozí
Offline
Proč nepoužít C profil? Klidně se dá pozinkovat a nejsou ani problémy s údržbou vnitřku.
Offline
Jakl je oproti C profilu neporovnatelne pevnejší v krutu.
Konce jaklu zavariť, ale zospodu vyvrtať malé dieky na odvetrávanie. Je to tak ako píše bourač Za letného dažďa sa jakl prudko ochladí, klesne v ňom tlak a cez špáru v zvare nasaje vodu.
Mám s tým nepríjemnú skúsenosť. Zvaril som bránu z jaklu. Odvetranie som urobil len na samotný rám, jaklové výplne už nie. V práškovej lakovni ju najprv ostriekali fosfátom a pri vypalovaní farby v peci začala fučať para zo zvarov. Mal som to magom pekne dookola zavarené a myslel som si žo to mám dobre, no drobné špáry sa našli...
Offline
Robi G napsal(a):
cez špáru v zvare nasaje vodu.
ano - díky za doplnění, takto přesně to je. Nasaje se jen nepatrné množství - ALE každý den (ráno) a obráceně to nefunguje.
Offline
No, ono to obráceně funguje taky. Ale až potom, když je vnitřek mokrý, případně tam dokonce šplouchá nějaká decinka vody. Když se potom troška vody procpe nějakou malou netěsností zase ven, je to z hlediska koroze té dutiny už úplně jedno.
Offline