SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
skuste niekto napisat o akych materialoch, hrubkach materialov a povrchovych upravach sa bavime... dakujem.
Offline
A co tak varit primo oholenym CYKY 1,5 - slo by to na pozink?
Offline
Tak znas to - nechci byt prukopnikem slepych ulicek.. :-)
Offline
Zdravím, rád bych otevřel znovu toto téma, ať nevytvářím zbytečně nové vlákno...
Mohl by tedy být TIG se „Silicone Bronze“ či uváděnými pájkami (CuSn6 atd) adekvátní alternativou k tvrdému pájení s autogenem (propanbutan+kyslík)? ...jde mi primárně o to, zda bude ta pájka zatékat a půjde tak např. zasunout do sebe a spájet dvě trubky a nebo např. kovový plátek vyfrézovaný do tvaru loga na rám kola, aniž by se deformovaly hrany toho loga. nebo u TIGU nehledě na použitou pájku vždy vznikne jen housenka podél spoje jako při klasickém TIG svařování a hrana se tak deformuje?
Offline
PavelKa napsal(a):
....
Mohl by tedy být TIG se „Silicone Bronze“ či uváděnými pájkami (CuSn6 atd) adekvátní alternativou k tvrdému pájení s autogenem (propanbutan+kyslík)? ...jde mi primárně o to, zda bude ta pájka zatékat a půjde tak např. zasunout do sebe a spájet dvě trubky a nebo např. kovový plátek vyfrézovaný do tvaru loga na rám kola, aniž by se deformovaly hrany toho loga. nebo u TIGU nehledě na použitou pájku vždy vznikne jen housenka podél spoje jako při klasickém TIG svařování a hrana se tak deformuje?
Není to ekvivalent, pájka nezatéká.
Je to v podstatě náhrada za vaření, když se ty materiály vařit nedaj (špatně svařitelné oceli, nestejnorodé materiály, nedostatečný výkon svářečky, která neroztaví základní materiál, .... )
Co jsem zapomněl?
Offline
pafik1605 napsal(a):
Není to ekvivalent, pájka nezatéká.
Je to v podstatě náhrada za vaření, když se ty materiály vařit nedaj (špatně svařitelné oceli, nestejnorodé materiály, nedostatečný výkon svářečky, která neroztaví základní materiál, .... )
Co jsem zapomněl?
díky moc za ujistění! asi teda tuším správně, že neexistuje cesta, jak by šlo s TIGEM pájet stylem, kdy bude pájka zatékat jako u standardního pájení plamenem, že? přimělo mě k téhle úvaze to, že opačně s autogenem vařit jakžtakž jde, co mi bylo řečeno (samozřejmě zdaleka ne kvalitativně jako na úrovni TIGU!)
Offline
Je zde řeč o alternativě k MIG pájení pozinkovaných a pohliníkovaných plechů bronzovými přídavnými materiály, funguje to ale i pro nepovlakované materiály.
Přídavný materiál je nejčastěji CuSi3, pro náročnější aplikace CuAl8, případně i CuAl8Ni2.
CuSi3 má teplotu tavení 965-1035°C.
CuAl8 má teplotu tavení 1030-1040°C.
Teplota tavení přídavného materiálu je tedy ca. 500°C pod teplotou tavení oceli. Spoj tedy není tavný, ale pájený, vzniká difuzí. A jde to i TIGem.
Lázeň zatéká, samozřejmě nemá takovou kapilaritu, jak mosazné nebo stříbrné pájky, ale zatéká. Lépe CuAl8. Čím užší rozsah tavení, tím lepší tekutost, naopak čím širší, tím lepší pro vyplnění mezery.
Tak to klidně zkuste, není to slepá ulička, jen ten TIG hořák používáte spíš jako nahřívací a ne pro natavení základního materiálu. Když budete mít nahřátý základní materiál přes těch 1000°C, ale pod teplotou jeho tavení, odtavíte přídavný materiál a držíte lázeň tekutou. Difuze jde s časem, ale samozřejmě ne do nekonečna.
Pokud jde o použití elektrikářských drátů pro svařování, tak ty nepoužívat na nic. Těžko budou z dezoxidované mědi a kyslíkatá měď bude vždy pórovat. To, že se někdy, někde, někomu, něco povedlo není důvod dávat to jako radu, že to funguje.
Online
děkuji moc za radu. k tomu zatékání - měl jsem na mysli např. něco takového viz https://www.bikehugger.com/wp-content/u … 60x504.jpg nebo viz https://bishopbikes.com/site/wp-content … 4c5c_k.jpg - to logo nebo ozdobný rukáv na rámu kola jsou napájené na základním rámu - dělává se to stříbrnou pájkou. pájka tu zatekla na výbornou, hrany jsou nedotčené. to tedy TIG-pájením asi nepůjde, i kdyby se použila stříbrná pájka, nebo by to fungovalo? - jde mi prakticky jen o to, zda investovat do autogenu a řešit plno věcí kolem toho. je mi ale jasné, že celý materiál se u autogenu prohřeje líp jak u TIGU, kde to bude hřát jen lokálně
Offline
Kamarád stavěl cyklistické rámy, klasicky do mufen. To, že pájka zatéká, to pro mě znamená, že když tu mufnu ohřeje a přiloží pájku na jedné straně, tak mu na druhé straně vyleze. To pájení TIGem neudělá.
Taky jsem testoval jeho stříbrnou pájku s TIGem. Nejde to, chvíli nic a pak se to odpaří. Stříbrná pájka není čisté stříbro, ale stříbro s mosazí, v mosazi je zinek a ten dělá neplechu.
Offline