SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
zvažuji pořízení TIGa. Pracuji s MAG a na TIG slýchám hodně dobré reference. Věnuji se převážně karosařině, ale chci se pustit do jiných materiálů než jen ocelový plech. I u karosérie jsem ale slyšel, že TIG je lepší než MAG. Třeba že sváry jsou měkké a jdou rozklepat atd. Prosím o rady odborníků, jsem jen amatér a dělám to jako koníček.
Offline
Dnes ma skoro kazdy stroj Tig nemas na svojej multifunkciu ? Az hej staci ti len horak, plyn a material. Pocitaj aj s tym ze vyvarat auto tigom bude podstatne drahsie a mal by si mat cisty material.
Offline
Pokud mas natrenovano a v ruce karosarinu s migem, urcite bych tig na karoserie nepreferoval.
Pouzivam tig na motorky, ale jen z duvodu hliniku a jeho slitin a nerezu. Plus vetsina svaru je pohledovych a neni tlak na produkci a cenu, to u aut je presne naopak, plus jak psal kolega, tig je svine a potrebuje cisty material, to je u aut spis scifi.
Kvalitni mig s bodovanim udela vzdycky nesrovnatelne vic prace s mensimi nervy nez tig. A pokud to mas v ruce neni potreba ani to bodovani.
Offline
Mě šlo o to, že jsem slyšel, že tig má měkký svár a chová se jako plech. Že u mig je svár tvrdý. To je. Nejde jen o karoserii. Jde i o třeba svařování výfuku. Pohledové sváry jdou i s migem. To už jsem vykomal.
Offline
Ano ale pred zvaranim musis material vypucovat do lesku a tak mozes zvarat. To znamena pristup k obom stranam plechu.
Offline
Tig s oblubou vyuzivam napr na plechove podlozky pod karburaciu... Su dost casto popraskane.
Je to tenucke ale ide to krasne zvarit bez pridania drotu a nieje nutne ani ziadne brusenie.
Zvar TIGom je co do dobrusovania plochy velka parada.
Akurat to chce uplne inu pripravu a hodne inu cenu za pracu a material.
Offline
bunny napsal(a):
Dobrý den,
zvažuji pořízení TIGa. Pracuji s MAG a na TIG slýchám hodně dobré reference. Věnuji se převážně karosařině, ale chci se pustit do jiných materiálů než jen ocelový plech. I u karosérie jsem ale slyšel, že TIG je lepší než MAG. Třeba že sváry jsou měkké a jdou rozklepat atd. Prosím o rady odborníků, jsem jen amatér a dělám to jako koníček.
chalani, co u nas brusia a lestia zvary (nerez) hovoria to iste - ovela lepsie (rychlejsie) sa im brusia tigove zvary, migove sa im uz moc nepacia. ale nejalepsie sa udajne brusia zvary po elektrode.
Asi na tom nieco bude...
Offline
Můj osobní dojem, hodně dávno jsem měl od souseda zapůjčený MAG a vše okolo domu bylo svařováno ochr. plynem CO2.
Po 10 letech jsem pořídil invertor a kupuji si směsný plyn 82 - 18 (snad)
Prostě mně připadá, že při rozebírání zavařených dílů je velký rozdíl mezi CO2 a směsí, sváry s CO2 jsou křehčí, je to možné ??
Offline
RCP...... hele nedělej si tady z kluků srandu na Vánoční svátky
Offline
to myslim uplne vazne !!!
bolo obdobie, ked sme sa snazili zvarat plaste nadrzi migovym automatom (niekde som tu uz daval fotky toho automatu od BOKI) - vtedy chalani neskutocne picovali, ako sa ten zvar brusi
obcas opravujeme "hrnce" na miesanie cesta - tie uz tradicne vyvara kolega elektrodou - z "historickych" dovodov - lepsie sa udajne vybrusuju zvary
ja ti neviem povedat, preco to tak je, pripadne ci to nie je len ich subjektivny nazor, ze je ten material najtvrdsi po migu a najmaksi po elektrode
ani som tieto "postupy" nevymyslel - proste to tak je, ako som uz napisal z "historickych" dovodov
Editoval rcp (27-12-2018 20:54:06)
Offline
Já jeden čas sledoval Orange county choppers. Nejsem vůbec fanda do motorek, spíš mě bavilo sledovat US způsob práce a oni tam používali MAG snad na všechno. Někdy jsem nechápal co se stalo, když začal frajer vařit nádrž MAGem a o minutu později jí v dalším střihu svářel TIGem. Ale obecně mi přijde MAG, jako nejpraktičtější metoda sváření, ikdyž mě tu profíci sežerou.
Editoval dede (27-12-2018 20:54:28)
Offline
No mi jsme to také vařili také tigem at se to nemusí vůbec brousit .Ten svar po tigu vypadá trochu jinak . Ale hodně pochybuji že to má něco společného s tvrdostí. Je tam toho více nakypaného. To je samá kulička .
Offline
vnutorne povrchy nadrzi sa tu brusia a lestia kompletne - je jedno, cim by to bolo zvarene - takmer vsetky nadrze maju cely vnutorny povrch minimalne Ra<0,8
niektore nadrze dokonca posielame do rakuska na elektrochemicke lestenie - nadrz kompletne napustia nejakym elektrolytom ....
https://henkel-epol.com/leistungen/elektropolieren/
niekedy sa "lepsie" upravuje aj vonkajsok nadrze:
vrchne viko lestene, zvytok nadrze balotina (pieskovane sklenenymi mikrogulockami)
komplet balotina:
lestene:
pripadne len ramceky
pre zaujimavost:
https://ulozto.sk/live/!ZoQkbJ0MEJAz/mov-0001-mp4
https://ulozto.sk/live/!Nn1nV9aNZoZC/mov-0002-mp4
Editoval rcp (27-12-2018 22:38:19)
Offline
RCP ale jsi stejně frajer.
Offline
to nejde len za mnou - ja s dvoma kolegami skladam a zvaram
to pekne, co vidis - povrchy (brusenie, lestenie, morenie, balotina, ...) - to uz su dalsi chalani
ja sa musim priznat, ze na toto nemam cit a trpezlivost
a preto im musim verit, ze tie migove zvary su tvrdsie ......
Editoval rcp (28-12-2018 00:12:24)
Offline
Tak je pozdravuj a že skládám poklonu.
Offline