SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Proč je tu najednou tolik hysterek? Materiály na opravy se vyrábějí,tak jen se je naučit používat.
Pro mě má pravdu Evita. Jen nespěchat a nevyhřát. Dělal jsem větší opravu zubů,ale s mezivrstvou.
Do jádra E-B415 a potom návar. Je to časově náročné-max 2cm a nechat vychladnout.
Offline
Vrátím se na začátek.
1.než se někdo pustí do opravy tak jsou důležité informace
-jak často bude převod využívat
-kolik peněz chce do opravy obětovat
-jak je náročné demontovat díl na další opravu
-jestli po opravě chce traktor prodat
2.Podle informaci se rozhodnout způsob opravy
-vyžíhat
-osoustružit ozubené kolo na nejmenší možný průměr
-nadvařit kroužek z materiálu který má stejné nebo lepší vlastnosti původního kola
- následné obrobení
-tepelné zpracování za použití vakuové pece
-nebezpečí deformace hřídele při svařování
3.vyrobit nový díl.
Návrhy nadvaření tig nebo tvrdonávar je v tomto případě hodně špatná volba a použití welco 1660 je nemyslitelné.
- brousit zuby ručně ? Určitěne v topto případě ne.
-další věci kolem ozubení jako namáhání čelního zubu,osová vzdálenost,modul zubu, tvrdost drsnost povrchu zubu hraje velkou roli na životnost.
Za mě:Pokud tady někdo píše rady jak na to a nemá dostatečné znalosti o ozubených převodech a zkušenosti s těmito opravami ,tak bych tak bych doporučil aby někdy navštívil konstruktéra zabývajícího se touto problematikou.
Každý z vás se může rozhodnout jak chce.
Nakonec nejlevnější by to šlo na 3 D tiskárně a taky by se to točilo .
Offline
Ptal jsi se jak na to tak jsem to napsal penízky neřeším. Jestli to máš na prodej (a to hodně daleko) tak svařuj.
Offline
emanuel1200 napsal(a):
Za mě:Pokud tady někdo píše rady jak na to a nemá dostatečné znalosti o ozubených převodech a zkušenosti s těmito opravami ,tak bych tak bych doporučil aby někdy navštívil konstruktéra zabývajícího se touto problematikou.
To je samozřejmě ideální řešení. Ovšem jen MIZIVÉ PROMILE konstruktérů schopných navrhnout a spočítat jakékoliv ozubení, materiál a jeho tepelné zpracování, přenášený výkon, trvanlivost soukolí apod. MÁ NĚJAKÉ POVĚDOMÍ, JAK TO VYROBIT...
Tady jde ale o to, zachránit v polodomácích podmínkách traktor.
Možností výroby/opravy je několik. Jak už jsem psal v #2, tady je kompromis mezi cenou a rychlostí/náročností opravy vs. dlouhodobou trvanlivostí. V praxi to ale funguje dobře. Zrovna dnes jsem takto opravoval řetězku na drážkové hřídeli. Taky nějaký traktor...
Jo a bourač, starý praktik, vhodně dodal: Jak asi vypadá protikus?
Editoval davor (11-09-2018 21:35:00)
Offline
Samozřejmě ,že konstruktérů SCHOPNÝCH je jak šafránu,ale dnes mají programy kde to lehne navrhnou od zatížení přez materiál a program to spočítá.
Řetězová kola nechávám i vypalovat laserem ,samozšejmě podle účelu použití.Nakresleno programem.
Souhlas s bouračem ,samozřejmě nebude to druhé kolo o moc lepší.
Ještě jsem zapoměl ,že je potřeba zjistit proč se to stalo.Jestli kola jsou ve stálém záběru ,nebo se kola řadí a nebo kola jsou špatně seřízena a běží jen v místě toho opotřebení.
Offline
Vakuu se to rozjelo a začíná se to zamotávat , takže doplním Info
samozrejmě se jedna o do vaření každého zubů nabehove strany.
traktor táta používá na chatě párkrát za sezónu jenom v létě .
soukolí pohání traktor směr dopředu , samozrejmě druhe kolo vypadá podobně . Prodávat se nebude jen je potřeba ho udržet trochu v kondici . Kdysi jsme koupily torzo druhého traktoru na náhradní dily a vyměnily soukolí které bylo o trošku lepším stavu ... Nic méně nějaký čas uběhl a historie se opakuje a pohon směru vpřed začíná vypadávat teze je na čase začít vymyslet nějaký postup a strategii jak opravit soukolí z první převodovky , z toho důvodu jsem nadhodil téma .
každopádně dekuju všem za příspěvky abych věděl jakym směrem se vydat.
Editoval alienblue (11-09-2018 23:43:19)
Offline
O jaký traktor se jedná a kolik koní má motor.
Zetor 25 Škodovka Zetor 30
Offline
emanuel1200 napsal(a):
O jaký traktor se jedná a kolik koní má motor.
Zetor 25 Škodovka Zetor 30
Německej RS-09 . Píšou asi 16 k výkon
Offline
https://www.ebay.de/itm/Hohlwelle-RS09- … Sw6DtYVwO~ co som kukal tak cena v inzeratoch je rovnaka
Editoval pavol.sk (13-09-2018 00:51:22)
Offline
Tyhle opravy dělám běžně, předehřát a navařit tvrdokovem (používám elektrody E-B 519 a ještě asi tři typy, označení si nepamatuji, na navařování zubů na bagrech, mlýnech atd.), po navaření dohřev, třeba PB hořákem. Hůř se to opracovává, já používám diamantové kotouče v kombinaci s těma na broušení řetězů mot. pil. Běžným kotoučem do flexi to nejde.
Návary zvládají i hodně silné rázy a namáhání. Některé moje opravy chodí bez problému už desítky let. Diferenciály, převodovky, drážkování hřídelí atd.
Určitě se dělá i drát do CO nebo pro TIG, ale elektrody mám doma už 30 let tak s nima prostě dělám.
Offline
Lepší ako diamant by bol kotúč CBN, ale je drahý. Diamant totiž na brúsenie ocele nie je veľmi vhodný, lebo v mieste kontaktu zrna s oceľou vznikajú teploty, ktoré spôsobujú rozpúšťanie diamantu (uhlíku) v oceli.
Offline
Nikdo se nezmínil zda ozubené kolo náhodou není zubová spojka, kde všechny zuby se společně podílejí na přenosu síly. Podívejte se na poměr mohutností hřídele k subtilním zoubkům, ty by v záběru s jiným kolem pořádnou sílu nepřenesly.
Vůbec nevadí, že zuby změknou (Tím se jen přizpůsobí protikusu, aby jeden křivý zub nepřenášel veškerou kroutící sílu).
Důležitější bude opravit spojku, aby opravdu vypínala a zároveň se naučit řadit (synchronizovat otáčky).
Jak oprava dopadla?
Životnost dalších 50 let nepotřebuje.
S odstupem doby tvrdím, že domácí zemědělské samozásobování brzy EU zakáže. To by jim nikdo nejedl grilované cvrčky. Výběrové řízení zahájeno.
Offline
To lancar - je dobře, že reaguješ na řadu příspěvků. Ještě si předem ověř, zda jsou ještě aktuální. Na příspěvky starší než 2 roky je reakce zbytečná, protože původní autoři jsou už jinde. Ušetříš si zklamání z nulové odezvy.
Offline