SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
pochopitelně se jedná o nějakou slitinu hliníku a nějak si s tím nevím rady.Je to v podstatě takový rošt a je tam málo místa,takže TIGem se na sváry nedostanu a tak to zkouším MIGem.Mám pulsní invertor Kempomig 3500S a použil jsem drát AlMg 5.Měl jsem doma kus plechu (neznám složení) a tak jsem si ho vzal sebou,udělal pár svárů a seřídil si mašinu,podle mě optimálně,vlezl pod návěs a pokusil se svařovat.Bohužel to dopadlo blbě.Zkoušel jsem svislej kouťák,ale vyšla z toho mizerná nudle s neprotavenými okraji.Zkusil jsem to rozjet druhou vrstou,ale opět nešly natavit okraje a znovu to byl hnusnej hrb.Tak nevím co s tím...? Vím,že se tyhle rámy normálně vaří MIGem v Bystřici pod Hostýnem a žádný problém s tím nemají,tak chlapi prosím vás,kdo s tím máte nějakou zkušenost,poraďte. Jo,ten drát co jsem použil,ten tady někdo doporučoval jako vhodný na profily,tak proto jsem ho použil.Dík za každou dobrou radu.
Offline
NA rámy nákladních aut, kol apd. se opravdu má používat slitina hliníku AlMg 4,5Mn, nebo AlMg 5.Je to z důvodů vyšší pevnosti těchto slitin než slitin AlSi 5 nebo AlSi 12.Slitiny s obsahem křemíku se lépe roztékají a svar vypadá mnohem lépe.Válcované profily jdou svařovat obvykle lépe slitinou s křemíkem. Ve vašem případě bych se však držel přídavného materiálu s manganem. Svar a jeho okolí je třeba co nejlépe očistit, možná i předehřát a zkusit vyšší výkon. Pozor u hliníku s hořákem necouvat , ale vždy jet z prava do leva , velmi záleží i na sklonu hoř. - nutno skusit.Někdy se mi osvědčilo nastavit stroj na mnohem vyšší výkon než by odpovídalo síle materiálu a svařovat po malých kouscích. Další kapitola je mechanika posuvu , drát musí jít plynule necukat a nemuchlat se u podavače , používat co nejkratší hořák s uhlíkoteflonovým bovdenem , který však 10 cm před koncem u špičky musí být kovový. Nejlépe se osvědčily mig. hoř. f. BINZEL typu RD. Pak už jen trénovat a trénovat. Hodně zdaru , mnoho svárů metodou MIG na hliníku.
Offline
Zdravím,ja bych spíše viděl problém s tou přípravou ty nosníky byvají povlakovany nejakou vrstvickou a tu je treba obrousit jinak se to nespojí,nejde teplem narusit ani tigem ci plamenem netaví se vůbec,kartac s ní nic nedelá,jen obrousit a pak to musí jít dat víc proudu,ja vždy tyto věci vařím tigem
Offline
Já bych klidně použil AlSi5, např. Union AlSi5. Je pravda, že pevnost je nižší než u AlMg5 nebo AlMg4,5Mn, ale tady jde o koutový svara ten má vyšší pevnost sám o sobě. Dal bych tedy přednost lepší svařitelnosti.
Offline
V přípravě to není,svařuju i TIGem a tak tyhle základní věci znám.Ten oxidant jsem si ofrézoval fortunkou,to je jasný.Teď jsem marodil,a tak práce stála.Už je to trochu lepší a tak jedu ještě na zvědy do té Bystřice a budu zkoušet dál.Každopádně dík za každou radu.
Offline