SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Zdravím mohl by mi prosím někdo vysvětlit rozdíl mezi pojmem Mig a Mag potřeboval bych totiž vyvařit auto a chci si koupit levnou svařečku od Gude nemám láhev tak chci vařit jen s plněným drátem pokud je to možné.Nemáte někdo láhev navíc jsem z Vyškova. Děkuji Pouza David
Svářečka Güde EASY MIG125F
Svářečka Güde MIG155/4/A
Svářečka VP MIG 150 CO2
nalezenete na http://www.eva.cz/oddeleni/dilna-svarecky/
Offline
MIG - je Inert Gas
MAG - je Active Gas
tak si vyber je rozdil v pouzivanem plynu
Offline
Tak předně si přečtěte toto: http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2006120501
A k tomu Vašemu výběru:
Güde EASY MIG125F nebrat. Neumí plyn malý výkon, malá cívka, dva stupně proudu .... Cena sice nízká, ale taky s tím moc nesvaříte.
Svářečka Güde MIG155/4/A. Ta je docela v pohodě, i za tu cenu. Nedávno se to tady na fóru rozebíralo. sice výkon taky nic moc, ale na plechy dostačující.
VP MIG 150 CO2 taky nebrat. Sice umí plyn, ale ... malá cívka, mechanicky na první pohled vypadá dost nevábně.
MIG = metal inert gas (svařování v ochranné atmosféře inertního plynu - argon)
MAG = metal active gas (svařování v ochranné atmosféře aktivního plynu - CO2)
Prostě je to v plynu.
A jen taková malá poznámka na konec - už jste něco vařil céóčkem? Pokud ne, tak než se to naučíte, tak zjistíte, že kdybyste dal to auto na opravu autoklempířovi, tak za cenu té svářečky by vám to udělal taky, rychleji, lépe a navíc si ušetříte spoustu času a nezdarů. Pokud chcete ale časem svářet něco víc, tak raději zainvestujte těch 10 - 12 tisíc a kupte si TELMIG 150.
PS: než jsem to dopsal, tak mě předběhl patas :-)
Offline
svařuji občas skoro vše si svařím ale popravdě pokud někde záleží na pevnosti a kvalitě sváru jdu k sousedovi řešil jsem také problém výměny prahu.Asi opravdu mi to někdo udělá za cenu možná méně než dám za tu svářečku.Rozdíl ale je poděkuji mu a tím to končí v druhém případě mi zustane ta svářečka doma což je podstatnej rozdíl sice opravdu jen pokud je člověk trochu zručnej a má to kde dělat.
Offline
To aumirek:
S tím naprosto souhlasím, ale pokud bych chtěl, aby mi ta svářečka pak mohla zůstat doma, tak bych raději zainvestoval trochu víc, ať mi pak nestojí v garáži klumprd k ničemu.
A navíc ještě můžu někde pohledat fotku zuhelnatělého škvarku, který byl původně auto, které si taky chtěl vyvařit člověk bez zkušeností a ono mu to blaflo.
Offline
To samozřejmě souhlasím nějaké minimální znalosti a zručnost musí bejt znám auto co shořelo při opravě pojistky.Stačí ale i levné CO na občasné práce samozřejmě ne nějaké takové to na tu malinkou cívku bez možnosti regulace a pod.Jinak větší součástky stejně vemu trafem ale na plex a pod zase to CO.Ps k tomu požáru kdysi dávno u nás v práci fungovala při svazarmu celkem výborně vybavená svépomocná dílna fungovala několik 10 tek let bez problému.Jednou lehla popelem i s auty shodou okolnost tam vařil kastli náš podnikovej bezpečnostní technik.
Editoval aumirek (18-09-2007 12:00:22)
Offline
Hoši prosím o radu nejsem žádný blb jsem opravář aut a némám sice zkušenosti s klempířinou ale s motory a autoelektriku znám docela dobře
Offline
Jak jem psal už jednou ten problém jsem také řešil názor asi znáš souhlasím s kolegou nade mnou že není dobré šetřit za každou cenu ty CO některá jsou poměrně dostupná ale opravdu bych zavrhl nemožnost používat to CO to znamená ten plněnej drát případně stroj na malou cívku na tu kastli ti výkonově bude stačit i slabší.No a než se dáš do svařování tak zajisté nacvičíš na něčem jiném ale zvládneš to jistě.Kdysi jsem měnil prahy s použitím kyslík vodík vysledek nebyl vzhledem skušenosti opravdo 100 procent ale ušlo to nyní jsem se snad již něco naučil navíc to CO je o něčem jiném
Editoval aumirek (18-09-2007 12:09:23)
Offline
Z těchto tří mašin:
Svářečka Güde EASY MIG125F
Svářečka Güde MIG155/4/A
Svářečka VP MIG 150 CO2
bych volil tu Güde MIG155/4/A. To je ještě skutečná klasická svářečka MIG/MAG. Tamto ostatní jsou jen nepovedené hračky.
Jinak MAG jak je uvedeno výše je svařování v aktivním plynu (obsahuje CO2 nebo O2) a používá se pro svařování ocelí (vč. nerezů). Klasický případ je svařování v čistém CO2.
MIG je svařování v netečném plynu (hlavně Argon) a používá se pro svařování hliníkových slitin.
Mašina je stejná MIG/MAG. Prostě podle toho jaký se použije drát a plyn je to buď MAG (ty oceli) nebo MIG (hliník). Ale pozor! Ta Güde MIG155 má jen 120A a to je na hliník málo, tam to chce min. těch 150A.
Svařování trubičkovým drátem bez plynu není ani MIG ani MAG. Je to FCAW. Jenže to v supermarketech nikdo netuší. A jen pro představu 3 kg cívka trubičkového drátu 0,9 mm s vlastní ochranou stojí 1650,- kč (+DPH). 5 kg cívka značkového klasického drátu ESAB 0,8 mm stojí 370,- kč (+DPH) a náplň 6 kg CO2 (vydrží i několik cívek) stojí 250,- kč (+DPH). Klasický drát má obvykle větší pevnost, nesmrdí, nekouří a nedělá strusku na rozdíl od trubičky.
Takže úspora na FCAW svářečce se časem pěkně prodraží.
Offline
Pokud jsi už někdy něco dělal na autě, tak samozřejmě beru moji připomínku zpět. Jen jsem vycházel z mojí zkušenosti, kdy si kamarád koupil céóčko za 15tisíc, že si vyvaří auto, protože mu někdo řekl, že se jen mačká knoflík a jde to samo.
Asi 14dní si s tím po odpolednách hrál, aby přišel na to, že o svařování nic neví a už jenom nastavit proud a rychlost posuvu je nad jeho síly. Pak svářečku stejně prodal, protože pro ni neměl využití.
Offline
Dávám za pravdu že svařovat s co2 není asi žádná legrace mám zkoušky akorát na plyn a elektriku čekám obdobu svařování
Offline
osobně nedám dopustit na tento stroječek:
http://eichhorn.cz/index.php?page=detai … ll-sga-170
Podle mých zkušeností na občasnou autoklempířinu naprosto ideální.
Offline
Stránky: 1