SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím pánové,potřebujeme v týmu svařit poloosy na závoďák (původní jsou ze seatu ibiza), v podstatě se zkrátily a teď se přetáhnou trubkou,ale potřebujeme tyhle dva díly svařit k sobě. Svár si spočítám,ale nedokážu v týmu přesvědčit lidi,že svářet to ručně MMA nebo TIGem je podle mě dost mimo mísu (podle všeho ten svářeč nemá ani polohovadlo), já jsem pevně přesvědčen že ideální je nechat to svařit na MIG automatu. Co myslíte vy? Díky za rady
Offline
Zdravim, ja som uz nieco takeho zvaral, poloos a aj predlohovu hriadel - vystup z prevodovky na lamelu (vystupnu hriadel ) poloos som dal sustruznikovi a ten do odrezaneho konca navrtal dieru a protikus osustruzil na potrebny priemer a dlzku vyvrtanej diery, obe casti potom zalisoval do seba , vybral potrebny ukos na zvar a zavaril som to jednoducho MIG-om, nasledne pre kontrolu do sustruhu ohladne rovnosti poloosi, poloos a aj predlohovka fonguje na terennom voze dodnes, vyskusaj a spokojnost bude na Tvojej strane.
Offline
myslím že ten automat není nutny takové veci běžně vařím ručně .
Offline
Zdravím chalani, mám pdoobný problém s poloosami z Feldy, myslel som že to bude len železo ale ako som sa k tomu dostal vidím že je to hrozne tvrdé, z akého to je materiálu ? či je to kalené železo ? dá sa to zvariť MMA nejakou špeci elektrodou ? lebo k inej zváračke sa asi nedostanem
Offline
Na tupo X svar-pozor na vnesene teplo-elektroda OK 67,45-dříve EB 415 . (Ja ji znám i
jako MVS 10)
Offline
Ok67.45 bacha na teplotu. A nechat pomaly chladnut. Zvarat naproti sebe. Kazdy zvar (kedze budes robit bobky cca 8mm dlhe a na noch bude tuska) prejst dratenym kotucom v flexe, a ak tam ostane troska liznut brusnym kotucom. Chce to cvik. Dufam ze to nechces na auto.
Na sustruhu jednu cast vyvrtat 8mm dieru cca min 10mm hlboko. Na druhej casti nechat trcat trn (o 1az2mm kratsi ako diera)
Hrany zrazene na oboch kusoch pod 45st uhlom.
Dobre mat zvaracku s hotstartom, a pridat prud hotstartu. Tie elktrody sa tazsie zapaluju.
Material je tvrdy v hrubke cca 3 az 4mm botom je to uz mekke.
Editoval Atlan (25-12-2017 20:11:29)
Offline
Proboha proč svařet kalitelne materialy když se daji v poho koupit origo díly! Jo pokud to ma nekdo na nejaky samodomo trakturek tak ještě ok ale do provozu nesmysl!!!!
Jinak jak píše kemppin to je nejspolehlivější zadne navrtavani ani jine nesmysly(jinak zustane ve svaru vrub odkud se bude šířit prasklina) nejsou třeba stačí heftovat v pripravku který zaručí souosost .Samozřejmě předehřev a chladnutí v zábalu.
Editoval Honza007 (25-12-2017 21:33:05)
Offline
Nie nie nieeee preboha, nejde to do auta, ide to do samodomotrakturku len potrebujem aby mal max 120cm širku... no neičo som čítal tu na fore o tom predohreve ale dočítal som sa raz 150*C potom 350 a dokonca aj 500.... tak kolko teda ? No a ten zábal je ako najlepšie ?
vďaka za radyy
Offline
vela majstrov co sklada traktorceky toto ani neriesi proste to zavaria myslim ze niektori ani nerobia ukos a drzi im to
ked sa spravi ukos a dobre sa to zavari musi to byt na 100 rokov urcite na to staci klasicke "co"
Offline
Klasicke CO nestaci, ani ta 6745 nieje zazrak ale urcite lepsie ako obycajne drat pre coko.
Polos je tepelne upravena do hlbky 3 az 4mm cize toto je dolezite zvarit v nutri je to blato, a tych 10% ked to nieje v strede zvarene to nexachrani.
Diera a kolik je nutna aby to mal v strede a nehadzalo to.
Man to prakticky vyskusane takze neteoretizujte.
Offline
Ta dira je tam zbytečna krom toho eventuelni zdroj prasklin.Poloos jem uz par svaril takze neteoretizuji!Opravoval jsem i jednu ktera praskla od te centráže.V pripravku nabodovanou a predehratou poloosu z v3s (kazdou vrstvu prubezne prokovavam) pomale chladnutí v slide vate nebo popelu no a nakonec vyrovnani pod lisem.
Offline
No vidis ked urobi ten cap moze si lis odpustit. Navyse nieco take podnlis nepatri.
Offline
ta poloosa dokonce přece ani nijak extra vycentrovaná nemusí být viz: homokinetický kloub a navíc ty otáčky!!
Offline
No CO čko nemám, mám len elektrodu. Rozmýšlal som či je velká blbosť spraviť na jednej strane v strede zárez a na druhej taký zub aby to do nej zapadlo, obvariť to, zbrusiť na rovnak uhrubku, natiahnuť kusok trubky a tu zas obvariť k tomu nebolo by to istejšie ? ***Len sa pýtam
No a stačilo by ju nechať chladnuť v obyčajnom polole ? resp ak to dám do rury a tam necham pomaly znižovať teplotu ?
Ešte jedna otázka, vlastne ja mám prednu napravu z feldy a z nej chcem spraviť zadnu aby bol v zadu náhon, takže ramená si k tomu dorobím no ide mi o to či mi pôjde zvárať ten materiál z ktorého je samotný otoč, tvári sa to ako liatina ale neviem, čo je to zač ? Ak je problém so zvarením toho materiálu radšej si to uchytím tak ako to bolo original kde bol tlmič.
Offline
To uz mozes tu polos vlozit do Lka bude ti drzat rovinu (to je relativne lebo ked to bodnes ohne sa to) po bodnuti pootocis o 180 st dobre stiahnes svorkami a bodnes znova. Ten ukos tam je ziaduci tak ci tak. Lko aspon 4-5mm hrube.
Alebo daj trubku ako chces smajdat to bude tak ci tak.
Ta otoc sa teoreticky bez zaruky zvarovat da. Len ze tym prehrejes loziska a simering. Vecsinou sa namiesto tlmica da gulatina a na tu sa privari co treba. Inak na www.nasetraktory.eu si uz bol?
Lebo zatial mi to pride ze to budes mat velmi rychle ako auto. Neviem cim to chces pohanat.
Editoval Atlan (26-12-2017 20:22:50)
Offline
To je jasné, zvárať to cchem vo vinkli, ten zub a zárez som myslel spraviť kôli tomu aby nebol tak namáhaný ten zvar, zvar to bude len držať pokope prakticky. Ukos tam samozrejme urobím.
Inak to ma nenapadlo tie ložiská... Práe to som myslel že tam kde bol tlmič dám trubku alebo gulatinu a bude to aj rozoberatelne Niee, rýchle to nebude, bude to poháňané motorom z rotavátora ktorý bude mať jednu pevnu a jednu 5 rýchlostnu prevodovku.
Offline
Zase se zde vymyšleji blbiny misto pouziti ověřených postupů.Čepy ozuby a jine nesmysly nic neřeší.Prostý X svar s predehrevem a chladnutim v zabalu(dle materialu) nabodovani v pripravku ověřene mnohokrat vyzkoušené! Po svaření a vychladnutí i přes ruzne čepy a ozuby se poloosa nebo jakakoli jina kulatina vždy vice či méně prohne.Neni ji problem(dle povrchu ) srovnat na hazivost 0,1-0,05mm.Běžně rovnám hřídele jak svařovane tak i kalene nebo zihane před obráběním v tom není žadny problém to by jsme museli 80-90% hřídelu čepu a os po kaleni vyhazet do šrotu.(krom toho je to duvod proč se třeba haky nebo oka na jeřáby nedělaji z žadnych pevnych materialu ale relativniho blata proste je lepsi kdyz varui svou deformaci než aby nečekaně ulitly)
Třebas poloosy z V3S vydrží hodně ale pokud na napravu z vejtry da 30" šípaky zatizi napravu da uzaverku a parkrat ostrejc cukne ukrouti i nesvařovanou poloosu a v jinych trakturkach vydrží i naprazy z 1202 (což je vcelku hrachovina)
Problém je nedodržení postupu a vruby (oboji je zdrojem naslednych vad nebo prasklin).
Jinak těhlice na feldě je odlitek nebo vykovek každopadně je to dost pevny ja z nich mam uřezaný ty konce s kuželovými otvory pro čepy řízení a s předehřevem a chladnutim v zabalu jsou navařene na rejdovych pakach napravy.
Editoval Honza007 (27-12-2017 01:10:47)
Offline
Honza007 napsal(a):
Proboha proč svařet kalitelne materialy když se daji v poho koupit origo díly! Jo pokud to ma nekdo na nejaky samodomo trakturek tak ještě ok ale do provozu nesmysl!!!!
Omlouvám se za dotaz zcela mimo téma ale mohu vědět, kde se dneska ještě dají - a dokonce "v poho" - koupit originální poloosy (nemusí být komplety, stačí po částech) na Felicii? Vzhledem k tomu, že díly na Felicie pro vlastní potřebu dlouhodobě vykupuji po celé republice a originální díly poloos zmizely už před více jak pěti lety mě to doopravdy zajímá a královsky za tyto zaplatím.........
Offline
Seruste chalani, tak poloosi by boli vyriešené, teraz ma trápi ďalšia vec, k prevodovke chcem dať ešte remeňový prevod, moja otázka je ako najlepšie uchytiť remenicu na os prevodovky... napadlo ma prevŕtať remenicu aj osku na 4-5 miestach a dať tam presne tesné tyčky no tá oska je dosť tenká, asi by ju oslabilo.... bolo by vhodné zvárať to ? redukcia na ten tisíchran pre remenicu asi nieje realna..... Prípadne kombinácia kajle + zvar aby nebol zvar tak namáhaný krútením.
Offline
Není možné sehnat spojkovou lamelu a upravt ji?
Offline
A inak vieš že aj nad tým som uvažoval... to by nemal byť problém len ako ju upraviť ? :X teda ako ju prirobiť k remenici, či len osustružiť a dať kajlíky ? no aj tak to celé bude treba upevniť k hiradelu aby to nebehalo hore dolu :X
Offline
Když jsem dělal naviják, tak jsem použil lamelu, sundal obložení a na soustruhu vypíchl , řemenici jsem přišroubovall. Pozor, ale musíš konec hřídele uložit, protože uložení v převodovce nepočítá se zachycením radiálních sil.
Offline
Popísal by si mi bližšie ako si ju prišruboval ? Aa nešlo by do stredu narezať zavit a šrubom to uchytiť proti rad. Silam ?
Offline
Offline
Ake sily ides prenasat. Nestaci tam remenica s taper puzdrom, kupit mensie puzdro tych par drazok jemne liznut pilnikom (ale asi ano to nieje nutne) a musi to drzat. Aj bez drazok.
Offline