SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím, kamarát ma moprosil či by som mu nevyvaril prilbu, sú tam aj diery aj nejaká prasklina. MAG-om by to išlo pekne vyvariť? Alebo to je najká liatina?
Offline
Mám ji také, nejspíš to bude uhlíková ocel vyšší pevnosti. Jen se obávám, že tak tenký a starý materiál se MAG metodou bude pěkně propalovat.
Offline
Já bych řekl, že nikdo po staré přilbě nebude už požadovat pevnost. Takže bych doporučil obyčejnou cínovou pájku a praskliny zapájet, případně vyspravit nějakou plechovou záplatou. Nerovnosti potom tou pájkou vyplnit a vše vybrousit do správného tvaru. Přirozeně barva a rez se před pájením musí odstranit a po zapájení a vybroušení zase všechno znova nalakovat. "tmelení" pájkou mně připadá trvanlivější a kvalitnější než nějaký klasický tmel, mimochodem takhle se dělaly karosérie třeba tatrovek šestsettřináctek.
Jen se na lakování potom nesmí použít třeba prášková barva a cokoliv, při čem by se musela helma zahřát nad asi cca 150 stupňů C.
Editoval Radim (29-09-2009 13:16:09)
Offline
Radim, a chytí to tá pájka? Asi musím použiť nejakú kyselinu alebo niečo?
Offline
Musí se to každopádně pořádně očistit do holého kovu. Barvu odstraňovačem barvy, rez kyselinou, možná by stačil i ocet v kombinaci s otíráním a potom nějaká pořádná pájecí voda, nejspíš ta klasická. Pájka by asi nejlepší byla nějaká velká elektrická na takových 300 watt, ta by na kvalitní prohřátí pájeného místa měla stačit. Śmirglování nevím, jesli by materiál příliš nezeslabilo, zase by to bylo jednodušší ale zase pokud je ta rez už v pórech a prasklinách kovu, tak tam by zůstala a navíc by byla ještě před zalitím pájkou aktivována pájecí vodou, takže by to nejspíš pod pájkou rezlo poměrně rychle dále. Co se týká přilnavosti pájky, přiznám se, že nemám představu, jestli příliš uhlíku a dalších prvků v nějaké legované oceli přilby způsobí, že pájka nepřilne, předpokládám, že přilne.
Offline