SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Potrebujem poradit pri vybere zvaracky. Rad by som si zakupil zvaracku na domace obcasne pouzitie - dialna, garaz, zahrada... Nie som ziadny profik a preto aj moj vyber vychadza zo spodnej cenovej kategorie. Po prestudovani roznych internetovych stranok som dospel k zaveru, ze potrebujem transformatorovu zvaracku. COcka su pre mna ako zaciatocnika dost komplikovane a invertory zasa prilis drahe. Kupit starsiu zvaracku nemam odvahu lebo neviem preverit v akom je stave a mam strach zo servisu. Preto by som rad kupil novu zvaracku v specializovanom obchode, kde mi budu vediet zabezpecit aj zarucny a hlavne pozarucny servis. Po zmapovani dostupnych zvaraciek v obchodoch za prijatelne ceny som vytypoval dve, medzi ktorymi sa neviem rozhodnut a preto vas prosim o radu - poradte mi, ktoru si mam kupit. Jedna je GUDE GE 185 F a druha PRIMEX Weldy 190. Obe maju aj zabudovany ventilator. Na znacke GUDE sa mi paci, ze maju svoje zastupenie na Slovensku, maju svoju predajnu aj servisnu siet a maju poriadnu web stranku. Na znacke PRIMEX sa mi nepaci, ze ani neviem zistit aky je to vyrobca, odkial pochadza, nenasiel som web stranku a zvaracku predavaju len prostrednictvom nejakych vseobecnych obchodov.
Tak a babo rad - budem vdacny za kazdy nazor. Dakujem.
Offline
Tak nevím, ale podle mého názoru jste si již vybral Z textu příspěvku jasně vyplývá, že vaším favoritem je GUDE. Přesto bych doporučil to ještě promyslet. Budeme-li vycházet jen z údajů na uvedených webovkách, a budeme-li předpokládat, že tyto údaje jsou pravdivé, vyhraje PRIMEX. Protože: má vyšší napětí naprázdno (48V) oproti 40-44V u GUDE. Čím je napětí naprázdno vyšší, tím lépe se zapaluje oblouk, a to je pro začátečníka důležité. Dále má Primex vyšší maximum svářecího proudu 180A proti 170A u Gude. Primex je také těžší o 5 kg a to je dobře. Tyto svářečky tvoří jen plechová karoserie, ventilátor, přepínač a hlavně svářecí transformátor. Dá se předpokládat, že těžší stroj má větší trafo a dá se tak více zatížit. Pozor je to jen předpoklad. Není to dogma! Primex má taky odnímatelné kabely, takže usnadňuje jejich eventuální výměnu (třeba za silnější nebo za delší). Na druhou stranu je důležitá podpora v blízkosti vašeho bydliště (možnost vyzkoušení, servis). A to má (jak píšete) zase Gude. Tedy ne že by tyto svářečky byly nějak poruchové. Kromě toho trafa a větráku uvnitř opravdu nic není.
S výrobcem si hlavu nelamte. Existuje jen pár původních výrobců, kteří pak vyrábějí pro jiné obchodní firmy prodávající pod svou značkou. Primex mi nápadně připomíná Telwina, ale tyhle stroje vypadají všechny stejně.
A jsme tam kde jsme byli: Babo raď
Offline
Dakujem velmi pekne za prispevok. Medzicasom som sa rozhodol (prehovorili ma), ze investujem do zvaracky trosku viac penazi (10.000-15.000,-Sk), aby som o rok nemusel zhanat dalsiu zvaracku. A tak som zacal poskulovat po invertoroch. Velmi ma zaujali GAMA 165 a GAMA 1550. Len by som potreboval vysvetlit nejake drobnosti - co znamena zvaranie metodou TIG, ako sa to pouziva, na co sa to pouziva a co k tomu potrebujem. Na to treba ine kable ako na zvaranie s normalnou elektrodou? Invertor sa mi paci lebo vie zvarat obalovanou bazickou elektrodou (nie len ruthilkou) a vraj je to jednoduchsie, lepsie a hlavne zvar je pevnejsi. Toto nemam overene - to mi len poradili. Cize na zvaranie zeleza by to bolo celkom fajn - aj tenkeho aj hrubeho. Ale co plechy? Dokazem invertorom zavarit nejaky plech? Vraj sa s tym neda ani bodovat. Nebude nakoniec najlepsie kupit do autodielne COcko? Skuste mi prosim poradit, lebo ja som uz v koncoch....
Vianoce sa blizia a ja stale nemam darcek pod stromcek
Offline
Prave som dostal ponuku na starsiu (rok pouzivanu v domacnosti) COckovu zvaracku TELMIG 150 za 7.000,-Sk vo vybornom stave. Tak a teraz som uplne v haji lebo si od samej radosti neviem vybrat. Chlapi, skuste sa na to mrknut a poradit mi co si mam kupit. Ako som uz pisal, potreboval by som to do domacej dielne a garaze na obcasne zvaranie joklov, vinklov a v buducnosti aj nejakych plechov (keby som sa pustil do vyvarania...). Dakujem za kazdy nazor.
Offline
TELMIG 150 je v této kategorii výborná svářečka. Je levná, jednoduchá, spolehlivá a léty prověřená. Dají se na ni sehnat veškeré náhradní díly, třeba i sada ozubených koleček do převodovky podavače. Je ideální pro autokarosářské práce, ale dají se s ní svařovat materiály do cca 4 mm. Nejeden profesionální autoservis začínal s TELMIG 150 (nebo jeho dvojčetem EINHELL SGA 145 - obojí dělá Telwin) a mnozí jej používají dodnes.
GAMA 165 a GAMA 1550 jsou téměř identické, co se týká svářecích vlastností. Typ 1550 má větší zatěžovatel a modernější konstrukci. Typ 165 je levnější a pro amatéra více než dostatečný. Ovšem obecně nejsou elektrodové svářečky vhodné na tenké plechy. Nejmenší běžně dostupná elektroda má průměr 1,6 mm a zhruba tuto tloušťku plechu s ní lze ještě svařovat. Tenčí už moc ne. Řešením je TIG, ale je to pomalé, pracné a jsou problémy se sháněním Argonu (pro domácí použití, když nechcete platit nájem za flašku). O TIGu by to bylo na dlouhé povídání, zkuste něco vygooglit. Pokud vám nevadí angličtina, tak je pěkný článek na Wikipedii.
Abych to uzavřel: GAMA (jedno která) je vhodná na veškeré svářečské práce na materiálech tl. cca 2,0 až 10 mm. Zvláště je ideální na práce venku (kolem baráku). TELMIG je ideální na tenké plechy a na práce v dílně. Ať se na to dívám tak či tak, chtělo by to obě (telmig i gamu)
Offline
Pro Jardo 75.Jestli mohu poradit Vyber si například svářečku inzerovanou na těchto stránkách Esab 180.Jen pro porovnání.1.Napájecí napětí pro motor posuvu není odebírán ze zdroje svařovacího proudu.Samotný motor podavače a kladky jsou několikanásobně výkonnější a motor je řízen pulzněšířkovou modulací tak že i při malých otáčkách má velký točivý moment to vše znamená kvalitní a plynulý posuv drátu.Motor a převodovku bych u svářečky kerou jsi si vybral přirovnal spíše k dětskému pohonu pikovláčku.2.Svařovací trafo je třífázové,pokud se jedná o LKA180 a mnohem výkonnější.3.Trafo je zpínáno patřičně dimenzovaným stykačem a né relátkem které toho moc nevydrží.4.Plyn CO2 je ovládán elektromagnetickým ventilem a né mechanickým v rukojeti.Ná závěr pro nezasvěcené ESAB=Mercedes-TEL MIG150=TRABANT
Offline
Kamil napsal(a):
pro nezasvěcené ESAB=Mercedes-TEL MIG150=TRABANT
Kamil má sice pravdu, ale pokud by ji měl absolutně, pak všichni jezdíme v mercedesech. Toho bude potřebovat však jen ten, kdo "jezdí denně daleko" a potřebuje "reperezentovat". Kdo potřebuje je občas zajet do sousední obce na návštěvu, či na nákup, postačí mu bohatě i trabant, nebo třeba škodovka, když už jsme u té obraznosti...
Offline
Honza má sice také pravdu ale proč si kupovat dražší trabant než levnější zajetý mercedes.
Offline
Protože mají-li být za stejné peníze, bude ten mercedes hodně ojetej a Jardo75 píše, že ten trabant je zánovní.
Protože mercedes má setsakra drahý náhradní díly a hodinovou práci v servisu.
Protože složitej mercedes má větší pravděpodobnost závady na složitý konstrukci.
Protože než se naučím všechny ty nepotřebný hejblátka v mercedesu, stihnu to s tím trabantem všechno objezdit.
A protože s trabantem může být spousta legrace
Mercedes prostě nemusí být zrovna ideální auto pro SPORADICKÉ ZÁJMOVÉ POPOJÍŽĎKY PO VSI, navíc není-li k němu ani pořádná garáž a musí-li stát venku.
Jiná bude situace pokud opravdu potřebuju jezdit často, daleko, apod. Ale i tak zvážím jiné značky. Ne vždy využiju komfort mercedesu. Ale proti gustu ... Ať si koupí kdo chce co chce. Třeba Rolls-Royce.
Offline
Tak nakoniec som kupil Telmig 150/1. Nie je az taka pekna ako som si ju predstavoval (je znacne spinava a obuchana ), ale dufam, ze splni svoj ucel. Este som ju nemohol odskusat lebo az doma som zistil co vsetko k nej este potrebujem, aby som ju zprevadzkoval . Ako prve som zhanal flasu CO2. V predajni mi povedali, ze si ju treba za 3.000,- prenajat no nakoniec som za 8 kil zohnal stary hasicak - aj naplneny. Este mi chyba redukcny ventil s prietokomerom do 10-12l/min. To je uz tvrdsi oriesok. Zatial som zohnal len v obchode za dalsie 3.000,- no to sa mi zda prilis vela a ten mal prietokomer az do 30l/min. a manometer do 300bar co ja nepotrebujem.... Ak by niekto vedel vedel o niecom takom co potrebujem za rozumnu cenu, dajte vediet Vianocny darcek mam, ale zatial nepojazdny
Offline
Redukční ventil se dá přece koupit již kolem 7-8 stovek, je bez budíku, ale na svářečku tohoto typu, myslím, postačí...
Offline
Honza má pravdu. Existují redukční ventily typu MICRO se žádným, jedním, nebo dvěma manometry. Ty bez manometru začínají už asi na 600 kč. A největší výběr bude mezi těmi 7 až 8 stovkami.
Ještě bacha na ten hasičák. Pokud je to opravdu hasičák a je bez úpravy (je červený), tak má v sobě stoupací trubku, která saje kapalný plyn. Výsledkem je, že to nevaří a zamrzá. Jako nouzovka platí jediná rada: otočit ho vzhůru nohama. Jinak se dají sehnat hasičáky už upravené s vytaženou stoupačkou. Jsou přestříkané černou barvou a obvykle vám je naplní tam co plní klasické hasičáky.
Offline
Ahoj odborníci,potreboval bych poradit pri vyberu CO2. Rad bych si zakupil nové CO2 do dílny (sváření výfuků,drobné karosářské práce,přivaření matičky)a domací obcasne pouzití zahrada... Nejsem žádný profík a proto se ptám Vás zasvěcených.Cenová kategorie pro mě je s příslušenstvím bez ventilu a lahve do 18000 kč.Už jsem se tak nějak poohlížel co koupit ale nejsem z toho nějak moudrý a ještě když narazíte na prodavače kteří chválí i svářečky o kterých vím i ja že jsou na h...o.Svářet budu v průměru 3-5 výfuků do týdne a jednou do měsíce prahy,zatím v budocnu maličko víc.Váhám mezi svářečkou CO2 MIG MAG TELMIG 170/1 a svářečkou CO2 MIG MAG TELMIG 150/1 teda spíš jsem dostal typ že to jsou dobré svářečky(avšak jsou-li nevím).Mohu Vás poprosit o radu popřípadně i jiné značky, kterým dáváte přednost před těmíto.Jsem z Pardubic (je zde nějaký dobrý prodejce?)Předem děkuji
Offline
Stránky: 1