SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
tarzan. Ak pera nie sú prasknuté iba hrdzavé, tak nič na nich nezváraj. Tak hrdzavé asi nebudú, aby boli nejak zvlášť oslabené. Záleží, na tom, kde tá korózia je, ako ovplyvňuje profil, teda prierezový modul, najmä v kritických miestach. Rozober ten zväzok, vyčistí, obrús pozdĺžnom smere, najmä dbaj, aby nevzniklo stenčenie uprostred listu oproti koncu. Dobre to namaž molykom, (v minulosti sa to robilo grafitom) a namontuj naspäť do stroja. V prípade, že by niektoré listy boli tak poškodené, že sú obavy o životnosť, tak nedávaj tam žiadne drevo, ale v kovošrote si "zazmluvní" že ak sa objaví podvozok z dopravného prostriedku z vhodným perom, že ho nepošlú na roztavenie do hutí, ale ti ho odložia.
Offline
Ty 2 luby nebrat jako dogma, jde spíš o to aby zůstaly aspoň trochu zachovány mechanické vlastnosti a charakteristiky .V každém případě pečlivě očistit a namazat. Využít by se daly použité široké pásy z katrů na dřevo(coby podložky na nemocné pera-zbavit zubů).Posichrovat čepy, šrouby nebo kolíky pouze v případě že to bude mimo oblast ohýbání. Tedy leda zhruba uprostřed. Kor u "anorektického frenetika" jako je Ajax1,nebo Prako 1/Kap 40-umí i kolem 250-300 ran za minutu bych nějaká provizoria nepraktikoval. Hlavně nezapomeň mazat-štauferky pořád plné, vedení beranu s citem přitažené a hojně promazané
Offline
ano, všetko som mal rozobrate do šrobka.
len su tam neake divne zavity asi witvortove. Nahoda-štastie že sused 93 ročny strýko je syslik a tak som tam našiel všetky predvojnove šrobky čo mi chybali.
mam už približne na 80% v kope, ešte urobit potrebujem konzolu na motor a mohol by fachčit.
kukam na ten molykom , asi bude biely to by som rad lebo ta grafitka sa mi zda že by to bolo cele zababrane hed mi dal tolko roboty ho vyčistit, vykartačovat popieskovat a ponatierat. všetko namažem .
už sa nemožem dočkat kedy sa rozbehne.
ale už musim prestat lebo ide zima a musim makat na stavbe, takže bude asi pauza do jari s reparaciou
natial to na provizornom stojane vypada takto.
stojan spravim novy poriadne masivnejši. je to neaky divny ajax s trecou spojkou na klinove remene, a ma trocho dlhšie pera, posunuty stredovy čap, prerobeny baran, vraj je silnejši:
Editoval tarzan (10-10-2017 20:28:08)
Offline
Molyka je sírnik molybdénu a vizuálne sa podoba grafitu, len má o niečo lepšie mazacie schopnosti. Medzi listy pera by som to rozhodne dal. Tie listy pri pružení musia po sebe kĺzať.
Offline
Ládes napsal(a):
Ty 2 luby nebrat jako dogma, jde spíš o to aby zůstaly aspoň trochu zachovány mechanické vlastnosti a charakteristiky .V každém případě pečlivě očistit a namazat. Využít by se daly použité široké pásy z katrů na dřevo(coby podložky na nemocné pera-zbavit zubů).Posichrovat čepy, šrouby nebo kolíky pouze v případě že to bude mimo oblast ohýbání. Tedy leda zhruba uprostřed. Kor u "anorektického frenetika" jako je Ajax1,nebo Prako 1/Kap 40-umí i kolem 250-300 ran za minutu bych nějaká provizoria nepraktikoval. Hlavně nezapomeň mazat-štauferky pořád plné, vedení beranu s citem přitažené a hojně promazané
Ja ted renovuju a davam dohromady liberecky buchar(plecháč) chybi mi pero jeho uložení a taky klíny do beranu i šaboty přemýšlím že je udělám z vyžíhané péroviny.A aspoň prozatímně pero z katrových listu protože jich mám dostatek.
Offline
Na klíny se pérovina hodí-běžně se dává 12 050(klínovina).K tomu peru dělaly se i buchary tzv,"traverzáky"kde to horní rameno vůbec nepružilo(obdobnou konstrukci měl třeba Ideal).Katry bývají zušlechtěné mezi 40-50HRC aby v případě problému nedošlo k nepředloženostem typu letící kalená střepina.Stejně byho ale pro sichr nakombinoval s materiálem kaleným na pružinovou bainitickou strukturu.Proto jsem doporučoval kombinovat se starým pásem na dřevo.Ta pilová páska se musí ohýbat značně.
Hlavně aby klíny nebyly "měkké bláto"
Editoval Ládes (10-10-2017 23:39:48)
Offline
bolo konečne trochu času/po troch rokoch/ tak som ten buchar dal do pojazdneho stavu, do takej mobilnej verzie....
.....samozrejme časom dostane dalšie kozmeticke vylepšenia atd, stale je na nom čo zlepšovat
povodny stav očisteny od hliny, bola to už skutočna vykopavka zo zeme...
Editoval tarzan (21-02-2020 16:51:05)
Offline
Stránky: 1 2