SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Kohout u hasičáku netěsnil kolem osičky a tak jsem ho rozebral. Až nechám hasičák naplnit tak bych nerad aby někde ucházel. Zarazilo mě, že tam možná chybí těsnění, co vy na to?
Zvažuji, zda nechybí těsnění pod spodní okraj matice tak, aby byl utěsněný vnější závit matice. Nebo tam matice těsní kov na kov a pro to je spodek tak lesklý? Je mi divné, že by tam nebylo nějaké těsnění aby plyn neucházel kolem závitu v době kdy je hasičák otevřený. I když při hašení by to nevadilo a po sestavení jsem do bomby lehce pustil trochu plynu a kolem závitu nic neucházelo (tlak byl ale mnohem menší než provozní). Ucházení by mi ale vadilo při svařování.
Na fotce jsou díly z kohoutu poskládané, tak jak v kohoutu jdou za sebou. Dole je sedlo, spojka, osička, na osičku je nasazená plastová podložka, pak mosazná podložka a gumové těsnění vnějším okrajem zamáčknuté do matice, skrz kterou prochází osička.
Celá sestava je vložena a matice zašroubována do uzavěru na další fotce. Horní pohled na hasičák.
Pokud tam chybí těsnění tak z jakého materiálu a jak vypadá?
Ještě jsem vyměnil gumový O kroužek (druhý díl seshora) za O kroužek na vodovodní baterie co jsem našel doma. Předpokládám, že CO2 není agresivní ke gumě.
Offline
Těch kohoutů na hasicích přístrojích a potažmo na lahvích pro sváření je více druhů, záleží na stáří.
Staré se čtverhrannou podstavou byly osazeny ventily se dvěma pertinaxovými těsněními, jedno těsnilo závit převlečné matky a bylo stažené touto matkou proti hraně v těle kohoutu a druhé se otáčelo spolu s hřídelkou při otevírání či zavírání. Podmínkou bylo, že mezi převlečnou matku zvenku a ovládací olivu muselo být vložené dost silné péro, aby bylo těšnění dobře přitlačováno, plochy musely být čisté, hladké a vzájemně rovnoběžné. Vlastně něco podobného jako hřídelové těsnění u vodní pumpy auta.
Tenhle kohout zrovna detailně neznám, ale myslím si, že by převlečná matice měla mít na hraně proti osazení spodní části kohoutu také těsnění, nějaký silon či teflon. A mosazná podložka na hřídelce by měla mít miskovitý tvar, aby gumový O-kroužek přitlačovala nejen do vybrání matice, ale i na hřídelku. Je nahoře pod olivou též pérko?
Offline
Jedná se o starý hasičák, čtverhranná podstava.
Žádné pérko tam není. Z funkčního hlediska předpokládám, že by se pérko opíralo o kroužek v bodě C. Ale ani původní O kroužek není vymačkaný, jak by se o něj něco opíralo a tlačilo ho. (Na fotce je O kroužek skovaný v matce). Pružinka by tam tam snad nemusela být, při zavřeném kohoutu kolem závitu není žádný tlak a po otevření tlačí na O kroužek podložka díky tlaky na hřídelku která má snahu se vysunout nahoru.
Těsnění závitu by mělo být opřený v bodě A nebo B?
Editoval Charon (17-08-2017 08:48:21)
Offline
Únik plynu pri hriadelke som riešil aj ja ,ale na tesnenie pod maticou si nepamätám. Je to tam vyrobené na presno aby sa O kružok tak akurát stlačil. Ak by si dal tesnenie do bodu A či B nebolo by to už ono. Podla mňa tesní kuželová plocha bodu C kov na kov. http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=5249
Editoval Robi G (17-08-2017 10:57:06)
Offline
co si tak pamatuju tak od pohledu tam chybí součástky, asi to netěsnilo, nebo možná jen to skřípalo oni ty těsnící kroužky tlačené na sebe tou pružinou skřípaly a někdo si myslel že to je závada, tak to někdo rozvrtal a pokoušel se to opravit jakýmsi Ó kroužečkem který ale tam ale bez funkčních ploch které jsou tvarem uzpůsobeny pro jiný druh ucpávky tak to gumové kolečičko nemá šanci těsnit, no nejlepší by bylo aby se to do plnírny odvezlo tak jak to je s tím aby tam namontovali nový kohout a je pokoj na věky než se kašlat z něčím co bez původních součástek ztěžka bude fungovat nebo aspoň ne dostatečně dlouho nebo spolehlivě
Offline
Staré ventily byly těsněny břitem, který byl vytvořen na osazení špindle. Ten byl přitlačován na fíbrový plochý kroužek. To bych se také nepokoušel opravit a dal nový ventil
Offline
Má to tesniť tak jak to je. Dôležité je, aby nebolo plochy na ktorých to má tesniť poškodené. Vysvetlím princíp. To vreteno je delené a to z toho dôvodu, aby tá horná časť plnila funkciu aká je u spätných ventilov. Po otvorení sa plný tlak cca 50 bar oprie do vretena a pritláča ho na fibrové tesnenie a to sa oprie o čelo hornej matice. Keby to vreteno nebolo delené, tak by to nefungovalo. Horná matica musí byť dotiahnutá a musí mať tiež tesnenie pod šesťhranom, aby plyn neunikal okolo závitu.
Offline
Aby to těsnilo, je na tom osazení vrchní plocha "podpíchnutá", čímž je vytvořen ten břit, o kterém jsem psal. Pokud je to moc ochozené, tak to těsnit nebude.
Offline
Nechýba tam nič. Jedna fľaša mi fučala pri hriadelke a na ďalších troch som o krúžok tiež preventívne vymenil a ani v jednej nič viac nebolo. Časť C má obojstranný kužeľ ktorý sa silno pritiahne , tým sa utesní telo ventilu o šesťhran. O krúžok tesní hriadelku o šesťhran.
Edit: Zrejme popisujete iný starší ventil. Mám jednu 10kg co2 flašu a tam bol starý 1/2 ventil s pružinou. Pri plnení fučal , v plničke mi tvrdili že ten sa už nedá opraviť tak som ho dal rovno vymeniť.
Editoval Robi G (17-08-2017 17:08:03)
Offline
Já popisuji staré provedení ventilu, kterých jsem měl mnoho rozebráno. Vidím, že o kroužky skutečně dobyly svět.
Offline
Díky všem za rychlou a kvalitní radu.
Offline
Famater napsal(a):
Vidím, že o kroužky skutečně dobyly svět.
Ten o-krúžok by už nemal mať žiadnu prácu. Je to len duplicitné tesnenie.
Offline
Plocha B vrchní matice by měla být utěsněna fíbrovým (pertinaxovým) kroužkem proti vnitřnímu výstupku v těle ventilu. Pružina by měla být nasazena na hřídelku zvenku nad maticí a přitahuje hřídelku vzhůru i s těsněním (v tomto případě O-kroužek a tvarovaná podložka) do vysoustružené části matice. Pružina je nahoře opřena o spodní část ovládací olivy a přitažena zárověň s olivou na hřídelku maticí M6.
Offline