SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Zdravím,
Chtěl jsem sehnat startovací kabely na 4.4l benzinový motor, ale všechny recenze a zkušenosti jiných mě přesvědčili o tom, že bych asi koupil jenom naprostý šmejd, pravděpodobně v poměděném hliníku. Zvažuju, že bych si je vyrobil sám. Uměl by mi někdo poradit, jaký průřez a proud by ty kabely měly zhruba mít ?
Popravdě, kdyby je ještě někdo za rozumný peníz vyrobil, vůbec bych se nezlobil
Díky!
Offline
Vhodný vodič (i s rezervou) do cca 5m by stačil H07V-K 25 (CYA 25), optimálně koupit červený+černý.
Svorky třeba něco takového: https://www.svarecky-nabijecky.cz/index … =60_83_262
Dají se koupit i kvalitní kabely hotové, cena je kolem 800 - 1300 Kč.
Editoval Zdenek11 (02-06-2017 15:01:15)
Offline
Zdenek11 napsal(a):
Vhodný vodič (i s rezervou) do cca 5m by stačil H07V-K 25 (CYA 25), optimálně koupit červený+černý.
Svorky třeba něco takového: https://www.svarecky-nabijecky.cz/index … =60_83_262
Dají se koupit i kvalitní kabely hotové, cena je kolem 800 - 1300 Kč.
Díky moc Zdeňku
a stačí pak jen normálně zapojit vodič na ty svorky, nebo je potřeba ještě něco dalšího ?
Offline
Ne, nic dalšího. U některých typů svorek bude potřeba zalisovat konec kabelu do oka, ale jde to i pečlivým zaletováním cínovou pájkou.
Edit.: asi se dají na netu najít i levnější kvalitní svorky, chce to chvilku hledat.
Celkem levné jsou tady: http://www.otos.cz/prislusenstvi-k-bate … ve-kleste/
Editoval Zdenek11 (02-06-2017 21:24:49)
Offline
4,4l - co je to za letadlo?
Offline
4,4 ma napada stara bmw x5 a potom este range rover starsi asi A zabudol som este na starsieho medveda 430 ked pamatam
Editoval Joe66 (02-06-2017 22:36:47)
Offline
Tak tak Joe66.... môj tip je Defender V8, ale môže to byť trebárz aj BMW Alpina B7 :-)
PS: 4,4l objem mali aj niektoré Volvo S80, XC90 a tiež BMW M5..
Editoval jarinox (03-06-2017 07:50:11)
Offline
jarinox to skoro trefil, je to ta XC90, rok 2007, motor je V8 od Yamahy, naprosto úžasná věc, s lepším jsem nejezdil. Být to v lehčím autě, tak by to snad jezdilo po zadních kolech jak motorka .
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B8444S_engine
Každýho hned zajímá spotřeba: 13 l/100km . Když jedu eco-rallye, jde to i za 12.
Offline
Pocul som chvali na ten motor ale nemal som stastie ho sedlat Ale mal som zase starsiu 4,2 v audi a8, 4,3 v mercedese, 5,8v mercedese-brabus uprave a 5,5 amg s kompresorom tiez v mercedese a teraz ked som pre zmenu bol skusat tu najnovsiu 500-vku v mercedese s dvoma rurbami tak tiez na mna urobila dojem este vydarena bola 4,8v bmw ked som porovnaval s kamosom a pekny dojem u mna zanechal 6valec 4liter v toyote landcruiseri-benzinovy-pekne zvezenie na to ze to len 6valec. Len nechapem naco su ti na to volvo startovacie kable? Na range roveroch ked dlhsie auto stalo tak zvyklo vycucat baterku a zablokovat riadiacku ale na volve? Hm? Napriklad co mam starsi patrol tam je 4,2benzinovy radovy 6valec a ten ked postoji tyzden tak odber prudu v kludnom stave ma ten motor vacsi a uz po tyzdni nenastartujem-preto tam mam aj odpojovac na baterku ale na volve by som netipoval,ze to tak stavi baterku ?
Offline
Tak s dlouhým stáním jsem zatím problém neměl, ale žena občas nechá v autě něco svítit, nebo nedovře dveře a o zábavu je postaráno. Zatím se jí to stalo 2x u jinýho auta a tam mě kabely zachránily. Nebo jednou mi komplet vybil baterii alarm, když byla na Vysočině asi dvoudenní sněhová bouře se silným nárazovým větrem a pohybový sensor se mohl zbláznit. No jsem prostě ten typ, co je na to radši připravený . A kolikrát jsem jiným řidičům pomoh svýma starýma kabelama bych už ani nespočítal. Akorát jsem je prodal i s minulým autem...
Offline
Stránky: 1