SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
Potřebuji poradit se svařením ložiska, respektive potřebuji navařit na ložisko jiný druh oceli a bojím se že mi při svařování praskne. Na ložisku je nápis: SKF 32320 GERMANY S H. Svařovat budu COčkem. Nějaké rady? předehřát? jsem amatér díky
Jakub
Offline
Máte pravdu. Moje vize je že navařím na každý díl ocelový kříž- potřebuji vyrobit točnu
Offline
Zkus se zamyslet jestli nejdou použít levná domečková ložiska https://www.korbel-loziska.cz/sortiment … omplety-10
Offline
díky za odkaz, ale točnu řeším už nějaký pátek přes kolečka,kuličky,valečky apod. Toto ložisko jsem našel na šroťáku a mám trochu obavy že mi praskne, tak se předem, než ho zprasím, se chci zeptat jestli má někdo zkušenosti vařit podobnou ocel?
Offline
Ja bych to nesvařoval jednak to praskne ta ocel je nejakym spusobem kalená jednak ikdyby jste to svařil tak už to ložisko nebude mit ty vlastnosti jaké ma mit..
Offline
Tak to prisrubuj, varit to nejde. Zdeformuje sa to, nebude sa to tocit,praskne to hned alebo pri zatazeni.
Offline
Na čo potrebuješ tú točňu ?
Offline
svařit to půjde, ale svár se brzy vytrhne, možná ihned, možná po pár minutách provozu. Vyhrab z kovošrotu kus nápravy z nějakýho auta a točnu udělej z náboje kola.
Ložisko + svár využívám pouze k demontáži vysypaného ložiska, vnější kroužek. Když je utopený a nelze jej seriozně vytáhnout navařím do drážky po kuličkách housenku. Po vystydnutí se kroužek smrskne a vypadne sám.
Offline
bourač napsal(a):
svařit to půjde, ale svár se brzy vytrhne, možná ihned, možná po pár minutách provozu. Vyhrab z kovošrotu kus nápravy z nějakýho auta a točnu udělej z náboje kola.
Ložisko + svár využívám pouze k demontáži vysypaného ložiska, vnější kroužek. Když je utopený a nelze jej seriozně vytáhnout navařím do drážky po kuličkách housenku. Po vystydnutí se kroužek smrskne a vypadne sám.
Tak svařit to půjde, záleží na namáhání. Statické namáhání to může vydržet dlouho, to dynamické, to si netroufnu tipovat . No a když svařovat, tak elektrodou E-312, nebo niklovou E-Ni1 ap. S velmi malým vneseným teplem. Jinak samozřejmě ten trik s odstaněním ložiskového kroužku znám. Tady na to mnozí neuvěřitelně zírali.
Offline
Ložisko bych nesvařoval dá se to sice svařit z hlediska spojení materiálů,ovšem z hlediska funkce a vnitřní struktury materiálu to vyhovovat nebude-potřeboval jsem spojit 2 ložiska k sobě,tak jsem je na styku plášťů tigem jen do kříže stehnul,povrch začistil-chodilo to ztuha a při pokusu o protočení přes vrchol nerovnosti jeden plášť puknul vedle heftu.¨Na točnu kluzné ložisko a na kulato broušený čep.(nevím přesně k čemu to bude sloužit pod jakým zatížením,ale je to lepší než měnit přesnou kruhovou dráhu valivého ložika vneseným teplem....
Offline
Ládes napsal(a):
Na točnu kluzné ložisko a na kulato broušený čep.
a klidně kuželový, stačí jen soustružený (zaběhne se) + pár podložek a poběží to s tolerancí 0,0001mm
Offline
bourač napsal(a):
Ládes napsal(a):
Na točnu kluzné ložisko a na kulato broušený čep.
a klidně kuželový, stačí jen soustružený (zaběhne se) + pár podložek a poběží to s tolerancí 0,0001mm
a este bude predopnute :-)))
Offline