SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, Pánové . Řeším, jestli je pro moje účely vhodnější metoda ( svářečka která jí umí ) MIG, nebo TIG . Jedná se mi převážně o zámečnické práce do síly materiálu max 12mm . Hlavně píši, protože už několik měsíců řešíme v práci problematiku svařování nerez rámů oken na historická vozidla ( profily zhruba 1,5 mm plech ... upravují se a pak se leští . Přemýšlíme o nákupu TIG mašiny , která by byla vhodná jak pro "hrubší" zámečničinu ( konstrukce střech na kabriolety ( většinou pásovina 6-8-10 mm občas nějaký čep ) tak na "jemnější" nerez rámečky oken a různé pohledové doplňky ( dnes vaříme MIGem a bojím se aby TIG materiál moc nedeformoval - to by byl problém ) . Přesné složení materiálu nikdy vědět nebudeme . Jde nám hlavně o ty nerez materiály, musí to být dokonale zabroušené, nesmí to být zohýbané a leští se to . Máme radši zainvestovat do další MIG mašiny a použít na toto trubičkový drát nebo se nebát a jít do TIGu .
Omlouvám se za ,možná, hloupý dotaz , ale opravdu tápeme .
Předem děkuji za odpověď .
Offline
Existují zdroje co umí obě metody-většina sice tig jen náškrabem,ale to by u zámečničiny/klempířiny kde to asi nejde na RTG zas až tak nevadilo.Pár zdrojů má i HF zapalování-tuším nějaká Kemppi, Esab a nějaká levnější(Magnum,Bester,Sherman,Sharks nebo jiná?).Mig mag je vhodnější pro překlenutí větších mezer,ale po nacvičení to jde i tigem na několik housenek,jen se vnese víc tepla.
Editoval Ládes (30-01-2017 19:32:43)
Offline
A nedělaly se ty rámy oken historických vozidel z klasické černé oceli a hotové výrobky masívně pochromované?
Offline
Radim napsal(a):
A nedělaly se ty rámy oken historických vozidel z klasické černé oceli a hotové výrobky masívně pochromované?
Dělaly, ale leštěný nerez vyjde levněji.
Jinak co mám v práci kolegu, tak je taky "veteránista" a již několikrát jsem mu něco svařoval. Z 95% tigem a to jak obyč ocel, tak i nerez. Ono pokud se to nepřežene při TIG svařování s "A", tak se to ani moc tepelně nedeformuje... MIG je rychlejší a pokud to pak jde brousit a leštit, tak bych dál řešil asi spíš tuto možnost...
Offline
Radim napsal(a):
A nedělaly se ty rámy oken historických vozidel z klasické černé oceli a hotové výrobky masívně pochromované?
Používají se různé materiály . V tomto případě je to leštěná nerez .
Offline
Radim napsal(a):
A nedělaly se ty rámy oken historických vozidel z klasické černé oceli a hotové výrobky masívně pochromované?
Používají se různé materiály . V tomto případě je to leštěná nerez .
Offline
Tigom to ide pomaly a draho, predstava zvatania 12mm pasoviny eee. Tie tenke plechy to uz hej, stale ke to pomalsie ako mig.
Skor uvazuj ze ten Tig bude doplnkom pre MIG. Ked nieco na tenkom plechu prepalite Tigom to vies opravit a netreba tolko brusit. Akurat to s Tigom treba vediet aby si neprehrial netez, to je totiz hned.
Offline