SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ahoj, musím se pochválit co se mi dnes povedlo. Ještě teď bych si za to radši nafackoval.. Jak su starý, tak su blbý..
Mám (měl jsem) frézku RT0700C. Frézoval jsem hlubokou díru do trámu, při tom jsem zachytil o kus trámu a tem mi zamáčkl aretační kolík do hřídele rotoru. Ten kolík je tam na dvě věci..
Vypadá to na slitinu hliníku. Věděl by někdo z čeho to je a jakým drátem to zkusit zavařit?
Objednal jsem už nový díl za cca 500. Jen bych to chtěl zkusit opravit.
Offline
ak nahradny diel stoji len 500 nema zmysel sa opravou zaoberat
Offline
potřebujete to zavařit, prosoustružit větší díru na ložisko ,nalisovat vložku a znovu přesně protočit na ložisko ,vyfrézovat uložení aretačního čepu,vysoustružit aretační čep ,vysoustružit hlavu aretačního čepu,namotat novou pružinu,smontovat .Cena 3000-3500Kč
Za to se ta Makita prodává nová.
Editoval fmodel (12-11-2016 11:45:07)
Offline
Nový díl jsem už objednal.
Žádám jen o radu čím by se to dalo svařit.
Celou tu část kde byl kolík chci uřezat. Ani na novém díle tuto příšernost nechci. radši použiji dva klíče.
Offline
Frank napsal(a):
fmodel napsal(a):
AlSi5
To ale jedině v případě, že je to doopravdy Al/Si, nebo Al slitina s převyšujícím obsahem Al. Pokud to je na bázi zinku, nebo hořčíku tak AlSi5 vhodný není. Je potřeba vědět pokud možno složení materiálu té součásti.
Offline
Máte pravdu Franku ,mám tu Makitu taky,vypadá to na Al +něco .Není problém udělat rozbor ale to Tazz určitě nechce protože by to musel poslat zaplatit atd
Offline
fmodel napsal(a):
Máte pravdu Franku ,mám tu Makitu taky,vypadá to na Al +něco .Není problém udělat rozbor ale to Tazz určitě nechce protože by to musel poslat zaplatit atd
Jistě, souhlasím, že v takovém případě se pravděpodobně vyplatí sehnat náhradní součástku, pokud by musel dotyčný platit vše okolo opravy. Ono někdy stačí jen zkusit, zda to tím AlSi5 jde, nebo to ihned dělá problémy. A podle toho to buď opravit svařováním a následnou opravou, pokud se to vyplatí, nebo to hned vyhodit...
Offline
Díky, Zkusím to.
Mám už novou objednanou, jen si to chci zkusit.
Je to poměrně měkký materiál. Vypadá to na hliník s něčím.
Jak se při vaření chová ALSI a ALMG? Pokud by šlo o čistý hliník, je v těchto drátech takový rozdíl? Myslím, poznám to jako laik?
Nechci do toho vrážet prachy, jen nemám na čem zkoušet svoji svářečku..
Offline
Tazz napsal(a):
Díky, Zkusím to.
Mám už novou objednanou, jen si to chci zkusit.
Je to poměrně měkký materiál. Vypadá to na hliník s něčím.
Jak se při vaření chová ALSI a ALMG? Pokud by šlo o čistý hliník, je v těchto drátech takový rozdíl? Myslím, poznám to jako laik?
Nechci do toho vrážet prachy, jen nemám na čem zkoušet svoji svářečku..
Dle mého soudu to čistý hliník nebude. Tyto odlitky se obvykle vyrábí ze slitin Al/Si s různým obsahem Si i přes 10%. Svařit by to mělo jít (pokud to je Al/Si slitina) tím AlSi5, popřípadě AlSi12 příd. drátem. Svařovat to příd. drátem čistým Al je hloupost. Jednak má ten drát vyšší teplotu tavení, než ta slitina, což je znatelně obtížnější při svařování a potom je u čistého Al menší pevnost. S použitím přídavného AlMg to jde také poněkud obtížněji. Nejlepší volba na tyto siluminové odlitky je AlSi12, nebo AlSi5. Pokud by to byla slina Al/Zn tak to byste poznal odhadem podle váhy. Tyto slitiny jsou citelně těžší, než Al/Si. A potom také, když se toho dotknete TIGem, podle silného vývinu kouře z odpařovaného Zn a oxidujících zinkových par.
Offline
Děkuji za rady.
Offline