SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
V poslední době dostáváme na naše maily obrázky vašich svářeček. Někdo se chce na něco zeptat k danému typu svářečky, jiný se chce jen tak pochlubit. Takže proto tato rubrika. Pochlubte se všem!
Jak přispívat?
Pokud chcete ukázat svou svářečku světu. Nejprve si vložte její obrázek do Galerie obrázků. Po nahrání obrázku do galerie vám bude vygenerován kód, který myší zkopírujete do schránky (kopírovat, CTRL+C) a poté jej vložíte do svého příspěvku (vložit, CTRL+V). Můžete se pochlubit i více stroji, ale každou svářečku založte jako Nové téma. To aby se o ní vždy dalo konstruktivně diskutovat Pochopitelně vše platí jen pro registrované a přihlášené Svarfóristy. Nejste-li registrováni musíte se nejprve Registrovat.
Offline
A nebude to propagace znacky?
Offline
Vážení přátelé, jsem už důchodce, ale rád vzpomínám na jednu z mých "sestavených "svářeček. Byl jí jeden z kdysi vyřazovaných elektromotorů s kroužkovou kotvou, čím se zajišťovalo spouštění za mírně zvýšeného proudu ze sítě, a to plynule. Obvykle to známe my starší od kolotočů, kde kapalinové spouštěče vydržely snad nejdéle. Mezi statorem a rotorem těchto motorů bývala slušná mezera, díky tomu měl motor obvykle ideální charakteristiku vhodnou pro svařování. Zapojovaly se dvě fáze, třetí zůstala nepoužitá. Kotva byla zabrzděná a byla na ní upevněna natáčecí klika, tím byla vyřešena regulace proudu, a to plynulá. Při otáčení kotvou bez zatížení bylo možné na dvou kroužcích kotvy naměřit dvě maxima a dvě minima napětí, podle toho se zhotovila klika s vidličkou pro manipulaci s proudem. Svářelo to výtečně a rád na to vzpomínám, ten můj "agregát" odešel po letech díky tomu, že jsem neměl k disposici ventilátor, abych ofukoval vinutí kotvy, a tak posléze izolace uhelnatěla, až se vinutí poškodilo. Kdo jste těchto strojů pamětníci, vzpomeňte laskavě se mnou. Jirka.
Offline
pametník som neni, ale už som to viackrát počul že sa to dá, aj o tom problém som vedel s chladením. Ešte si vždy dobre pamtám tú otázku od učtela pri písomke:
Môže asynchronny motor fungovať pri zabrzdenom rotore a napájaní zníženým napatím, takým, aby hodnota vstupného prúdu neprekračovala nominálnu hodnotu? nie, lebo nemá chladenie
Offline
bontronik napsal(a):
Vážení přátelé, jsem už důchodce, ale rád vzpomínám na jednu z mých "sestavených "svářeček. Byl jí jeden z kdysi vyřazovaných elektromotorů s kroužkovou kotvou, čím se zajišťovalo spouštění za mírně zvýšeného proudu ze sítě, a to plynule. ....Kdo jste těchto strojů pamětníci, vzpomeňte laskavě se mnou. Jirka.
Já si na to pamatuji a asi budeme věkem blízko Ten motor jsem kdysi taky měl, svařovalo to a chlazení jsem vyřešil tak, že celé monstrum jsem ponořil do nádoby s tansformátorovým olejem. Snížilo to i hlučnost. Dneska se tomu asi zasmějí všichni mladí, ale počátkem šedesátých let, kdy svařovací technika byla tabu, pro domácího kutila to mnohdy bylo řešení. Později jsem si postavil trafo s regulací a ČKD diodami
Offline
Zdravím všechny lepiče a svářeče, chtěl bych poprosit o radu.Potřebuji navařit pracovní plochu ventilu , výfukového. Jde o pomaloběžný diesel motor, Slavia, z třicátých let. Vím, že se plocha ventilu navařovala stelitem. Musel jsem nahradit ventil, kvůli rozměru,výfukový , ventilem sacím. Proto potřebuji vytvořit návar, který bude odolný teplotě cca 600 st celsia, mechanicky odolný. Poradíte někdo? Jakou elektrodou navařit?. Díky za názor, nebo radu.
Offline
riskovat že to pak upadne a zadře bych radši ventil vyrobil nebo nahradil skoro stejným + dobrousit atd..
Nemáte rozměr atd.. ?
Offline
stansvar napsal(a):
Zdravím všechny lepiče a svářeče, chtěl bych poprosit o radu.Potřebuji navařit pracovní plochu ventilu , výfukového. Jde o pomaloběžný diesel motor, Slavia, z třicátých let. Vím, že se plocha ventilu navařovala stelitem. Musel jsem nahradit ventil, kvůli rozměru,výfukový , ventilem sacím. Proto potřebuji vytvořit návar, který bude odolný teplotě cca 600 st celsia, mechanicky odolný. Poradíte někdo? Jakou elektrodou navařit?. Díky za názor, nebo radu.
za 1 vlozil jste dotaz do spatneho vlakna a za 2 nebylo by lepsi vzit ventil z nejakeho vhodneho materialu(ventil novejsiho motoru)?A upravit ho.
Offline
Stránky: 1