SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
spousta lidí tady ti drží palce a těšíme se na pokračování, já osobně když bych musel, vzal bych jinou nepotřebnou hlavu (třeba jen vzdáleně podobnou) a nejprve to na ní zkoušel dostat do ruky.
Franku: ten návar ale bude úplně jiný materiál než ta litina co? Jen mě napadá zda nebudou problémy třeba s konečným lapováním nebo tak něco...
Offline
bourač napsal(a):
spousta lidí tady ti drží palce a těšíme se na pokračování, já osobně když bych musel, vzal bych jinou nepotřebnou hlavu (třeba jen vzdáleně podobnou) a nejprve to na ní zkoušel dostat do ruky.
Franku: ten návar ale bude úplně jiný materiál než ta litina co? Jen mě napadá zda nebudou problémy třeba s konečným lapováním nebo tak něco...
To je pravda, Bourači, ono přesně řečeno, bylo tam provedeno ubrání základního materiálu, teď už nepamatuji, ale asi 2mm pro ten budoucí návar. Ten návar je pochopitelně prakticky čistý nikl. Mechanické vlastnosti a obrábění je pochopitelně jiné, než u litiny, ale to není podstatné. Byly obavy, zda se to teplotními změnami nějak nezmění, neoddělí ap, ale pokud vím, bylo to OK. Jenže je potřeba brát v úvahu složení právě té litiny té staré hlavy. Existuje celá řada druhů a mohou nastat problémy. Svařování litiny(zejména neznámého typu) vždy zavání nějakým rizikem, to není ocel pevně stanovených vlastností...
Offline
Bourač-presne tak uvažuji i já, mám doma hlavy z jiného motoru z třicátých let, ta litina by mohla být podobná, obrábění návaru by neměl být problém
Frank-ta sedla jsou už tak profrézovaná že tam bude potřeba nanést tak 5 mm materialu. Mám dotaz na tu elektrodu WELCO 1881, zda by byl ten materiál vhodný, je to niklová se 6% zeleza.,co myslíte?
Offline
AJS napsal(a):
Frank-ta sedla jsou už tak profrézovaná že tam bude potřeba nanést tak 5 mm materialu. Mám dotaz na tu elektrodu WELCO 1881, zda by byl ten materiál vhodný, je to niklová se 6% zeleza.,co myslíte?
To by nemělo vadit, těch 6% Fe. Jak píšete - vyzkoušet na jiném podobném kusu a potom nezbývá, než popřát Good Luck!!!
Offline
to niklové sedlo nevím jak co do tvrdosti ale rozhodně bude odolnější proti spalinám, sváry provedené niklovými elektrodami nejdou řezat autogenem, vyhoří veškerá ocel okolo a svár zustane vcelku. Jedině plasma.
Offline
bourač napsal(a):
to niklové sedlo nevím jak co do tvrdosti ale rozhodně bude odolnější proti spalinám, sváry provedené niklovými elektrodami nejdou řezat autogenem, vyhoří veškerá ocel okolo a svár zustane vcelku. Jedině plasma.
Nikl je dostatečně teplotně odolný, vysoce odolný proti oxidaci i různým kyselinám. Jednu nevýhodu však má - vysokou afinitu vůči síře. To by mohl být problém u dieselu s vysokým obsahem síry v palivu. U benzínového motoru by to vadit nemělo.
Offline
Pánové, velmi děkuji za poznatky a rady, mají pro mne cenu zlata, původně jsem si myslel že to jednoduše zadám někomu zde z fora a budu mít vystaráno, ale jak je vidět svařování a navařování litiny není jen tak. Asi jsem měl štěstí, už jsem dvakrát svařoval prasklý blok motoru obalovanou elektrodou a šlo mi to dobře, tak jsem si myslel že i toto bude snadné. Tigem jsem ještě litinu nesvařoval a tak se to budu muset naučit, ale s vašimi radami věřím, že zvládnu i to, důležité je pro mě to, že se to už povedlo Frankovi a to je pro mně výzva, poznámky Bourače mají veliký význam. Takže ještě jednou díky, budu to zkoušet až na jaře příštího roku, teď na to bohužel nemám dost času, zatím jen sbírám informace.
Offline
Za mňa ako vášnivého motorkára a veteránistu držím palce vygooglil som si Vás máte krásne práce!
Offline
Hezký den kolego, díky hezky se to čte . Sám jsem na to zvědavý.
Offline
Nebolo by lepsie tam zavarit hotovu vlozku sedla? Ako ju navarovat?
Offline
Hotová sedla se do hlavy lisují ochlazená kapalným dusíkem a hlava je ohřátá, musí být ale okolo sedla dostatek materiálu aby sedlo mělo v čem držet, zde sedlo nemá ve třetině obvodu oporu v hlavě, proto je jediná šance navařit to sedlo.
Offline