SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 06-09-2016 18:38:06

Jimmys3
Člen
Místo: Pardubice
Registrovaný: 14-11-2013
Příspěvky: 242

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Řeknu ti to takhle, svářím poměrně často AC tigem s iPhonem v kapse nebo s notebookem na stole a v životě jsem problém neměl. Myslím si, že můžeš být naprosto v klidu. By musel ten HF výboj přímo přeskočit na nějakej kus "chytrý" a citlivý elektroniky, aby to něco udělalo, jinak pochybuji, že je tu vůbec možnost. :-)


WF Jet TIG II 250 AC/DC, Omicron Gama 160

Offline

 

#27 06-09-2016 18:40:20

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4464

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Pro Tigem - někdo tu kdysi psal, že má kardiostimulátor a svařuje metodou TIG s HF už několik let. Takže bych se toho nebál. Ovšem možná taky kecal.

Offline

 

#28 06-09-2016 19:07:47

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

No mně HF neruší ani rádio(aspoň jsem si toho zatím nevšiml,třba Alfin 150 kterého jsem pruboval ten občas rušil celkem vydatně i televizi o 2 patra výš.Možná to bylo ale jen v tom jednom kusu s jiným jsem nedělal)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#29 06-09-2016 19:39:21

Tigem
Člen
Registrovaný: 25-03-2016
Příspěvky: 152

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Super, díky všem,
až já splaším finance,
vedle káry lehounce,
nastartuji HF-ko.
Auto snad se neposere,
bez kopačky do pr....,
budu lepit HF-kem.

Kára není totiž moje,
co bude stát poblíže.
Doufám žádné potíže,
jinak:"Pakuj do stáje!"

Vlastním DC LiftArc-o,
to si jede bez rušení.
Mám už dobu pokušení,
splašit AC HáEf-ko.

"Tigem" opět pantem mele,
píčovina jest to zase.
Bože můj ty za co trestáš,
vyznej se v tom prase.
Kdo to chápe? Jenom sele.

Editoval Tigem (06-09-2016 19:40:07)

Offline

 

#30 07-09-2016 05:17:18

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Nekdy staci zapomenout pripojit k Tigu s hf zemnici (kostrici)kabel a nestesti je na svete takhle nam v praci odesli dve rididi  jednotky  v mig/mag svarečce od alfy.Obcas svaruji na strojich s měniči řídícími jednotkami  a desitkami čidel (to vse zpravidla za stovky tisic) vždy ale při vypnutem stroji a zemnici kabel umistuji co nejblize mista svareni na obrouseny povrch!!!Pokud je moznost řj odpojit (což je u aut hračka tak odpojit)!.Ono staci nekdy jen naindukovane napeti na zniceni elektroniky.A take se nekdy zapomina na umisteni zemneni kvuli prenosu svareciho proudu pres lozisla!!


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#31 07-09-2016 08:06:09

Discovera
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 07-06-2009
Příspěvky: 1421
Web

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

V dílně mám audio mazlíčka zesilovač Marantz PM350, kterého si hýčkám v zaplém stavu (křoví musí být v dílně), v kapse chytrýho a obě svářečky vedle sebe. U auta v garáži jsem častokrát TIGem bodoval plechařinu (někdy lepší než COčkem a občas i rychlejší) a vedle mého auta stojí často Oktávka 2 generace a Fábie HTP 1,2 v plné palbě a nikdy se nic nestalo žádnému autu. Pokud jsem použil TIGa přímo na auto odpojuji pouze řj a jednou jsem to zazdil. Nic to neudělalo...ale musí se odpojit baterie. Jediná mašina co rušila občas bylo staré odbočkové OMI 165.
Honza007 se zmiňuje o nepřipojeném zemnícím kabelu....tohle jsem slyšel také od souseda co svařuje občas něco v práci. Zničil si tak zaplé rádio na ponku, kdy nepřipojil zemnící a po zapnutí HFka (svarek na ponku) rádio okamžitě utichlo a už nefunguje....bylo to digi rádio za 1200 z hypru.

Editoval Discovera (07-09-2016 08:09:12)

Offline

 

#32 07-09-2016 18:27:23

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Tak to je něco co neznám.Pokud nemám napíchlou kostru tak Fronik nezajiskří,stejně tak když mám ukostřeno na nesprávném pólu(sem tam se mi stalo že jsem podezříval mašinu z poruchy nebo stávky a až pak si uvědomil že jsem to prohazoval kvůli MMA vyhodil kleště a neprohodil kostru)-pro tyto případy bych zavedl nové chybové hlášení ikonou ne nepodobnou značce Renaultu...   big_smile


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#33 07-09-2016 19:23:12

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Ládes napsal(a):

Tak to je něco co neznám.Pokud nemám napíchlou kostru tak Fronik nezajiskří,stejně tak když mám ukostřeno na nesprávném pólu(sem tam se mi stalo že jsem podezříval mašinu z poruchy nebo stávky a až pak si uvědomil že jsem to prohazoval kvůli MMA vyhodil kleště a neprohodil kostru)-pro tyto případy bych zavedl nové chybové hlášení ikonou ne nepodobnou značce Renaultu...   big_smile

V tom případě nevím co máš za Froníka, ale zatím všechny se kterými jsem se setkal, tak bez ukostření házeli pěkně dlouhý zapalovací výboj.... Ono ta mašina nemá jak poznat, že nemá kostru na svařenci...

Jinak co se týká samotného svařování v oblasti elektroniky, tak pokud by to byl problém nebylo by možné vůbec TIGovou svářečku používat... Ta samotná obsahuje hromadu citlivých součástek, takže pokud někde v okolí svařování stojí nějaké auto bych vůbec neřešil...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#34 07-09-2016 19:49:36

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Zvarame na autach pomerne casto .-) Ako sa pise hore ze odpojit /ak sa da/ vsetky riadiace jednotky tak to by asi neslo...
Max baterka a prepatova ochrana.
Naposledy som zvaral A8 podlahu a zadny nosnik samozrejme vsetko Al na paradu 16h cisteho zvarania.
HFko si zamakalo a auticko jazdi .-)

Uz skoro 20rokov v brandzi a ani jedno auto nezomrelo pri zvarani.

Offline

 

#35 07-09-2016 20:39:05

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 539

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Rellik napsal(a):

V tom případě nevím co máš za Froníka, ale zatím všechny se kterými jsem se setkal, tak bez ukostření házeli pěkně dlouhý zapalovací výboj.... Ono ta mašina nemá jak poznat, že nemá kostru na svařenci...

Tady asi musím oponovat. Pro přeskočení jiskry musí být uzavřen elektrický okruh. V případě, že není kostra na svařenci, nemůže tedy k přeskoku jiskry dojít, protože právě tudy se ten okruh uzavírá. Takže jako kam ti házel zapalovací výboj, když jsi neměl ukostřeno. Kolem elektrody je keramická hubice, tedy žádný vodič, na který by výboj přeskočil. Možná se mýlím nebo máš speciální techniku. Prosím o objasnění.
To co popisuješ je možné u plazmového hořáku, kdy pilotní oblouk opravdu naskočí i bez ukostření, tady  však výboj nastává mezi elektrodou a měděnou tryskou.Jole.

Offline

 

#36 07-09-2016 20:47:47

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Když chci zapálit oblouk a zapomenu připojit zemnící kleště, tak HF jiskří a dává jiskry i hodně dlouhé. Když držím svařenec tak to kope i přes rukavice.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#37 07-09-2016 21:17:50

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

V klidu vyboj preskoci aspon tedy takovy ktery muze ublizit nezapomente take na privodni kabel a zejmena nulak pres ktery muze projit dostatek energie.Jak je vyse zmineno kope to i pres rukavice.

Editoval Honza007 (07-09-2016 21:18:57)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#38 07-09-2016 21:56:01

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Je to Trans Tig 3000,dá se tam nastavit intenzita HF výboje,mám to na cca třetině intenzity pro kterou výrobce udává možnost rušení elektrospotřebičů(naplno by to možná bylo jinak opravdu netuším).Třeba ten Alfin 150 ten mi dal jebu i naprázdno.Schválně prubnu v jaké vzdálenosti od ukostřeného svařence bude HF fungovat.Závada tam nemá být jaká-nový hořák a od servisní prohlídky nasvařovala něco málo přes 20hod.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#39 08-09-2016 07:00:45

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

jole napsal(a):

Rellik napsal(a):

V tom případě nevím co máš za Froníka, ale zatím všechny se kterými jsem se setkal, tak bez ukostření házeli pěkně dlouhý zapalovací výboj.... Ono ta mašina nemá jak poznat, že nemá kostru na svařenci...

Tady asi musím oponovat. Pro přeskočení jiskry musí být uzavřen elektrický okruh. V případě, že není kostra na svařenci, nemůže tedy k přeskoku jiskry dojít, protože právě tudy se ten okruh uzavírá. Takže jako kam ti házel zapalovací výboj, když jsi neměl ukostřeno. Kolem elektrody je keramická hubice, tedy žádný vodič, na který by výboj přeskočil. Možná se mýlím nebo máš speciální techniku. Prosím o objasnění.
To co popisuješ je možné u plazmového hořáku, kdy pilotní oblouk opravdu naskočí i bez ukostření, tady  však výboj nastává mezi elektrodou a měděnou tryskou.Jole.

Myslím tím, že přeskočí (hoří) jiskra při pokusu svarovat bez kostry. Prostě na materiál, který chci svarovat. A ten vyboj je klidně i 5cm dlouhý...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#40 08-09-2016 10:43:47

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4464

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Než se zase začnete dalekosáhle dohadovat tak vězte, že některé profi zdroje mají měřící obvod, který při zahájení svařování změří skutečný elektrický odpor celého obvodu a ještě podle toho změřeného nastaví korekci tak, aby tekl předepsaný svařovací proud. Pokud nenaměří při dotyku elektrody dostatečně "malý" odpor, nespustí svařovací cyklus.

Offline

 

#41 08-09-2016 11:39:13

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Jenže u HF zapalování nemá svářečka co měřit.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#42 08-09-2016 12:59:19

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4464

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Snad nikdo nebude tvrdit, že u HF zapalování neplatí Ohmův zákon. Jakákoliv verze ionizátoru má vždy dva konce, jeden připojený na zemnící vodič, druhý na elektrodu. V ionizovaném plynovém kanále se pak uzavře obvod i pro svařovací proud. Jaké asi napětí bývá na ionizátoru? A proč nedostaneš ránu, když strčíš, stojíce na suché podložce, hřebík do zásuvky. Jak mohou vyměňovat pod napětím izolátory na venkovním vedení VN.
Prostě zemnící vodič u svářečky není spojený s krabicí, ani se zemnící soustavou silové části.
Ano, když připojím zemnící kabel na svařenec, opřu se o něj a pustím si z hořáku HF na nos tak dostanu pecku, protože to už je uzavřený obvod, i když přes izolační odpor oděvu.
Pokud si někdo myslí, že při ionizaci plynu při zapalování oblouku nemá svářečka co měřit, tak silně podceňuje rychlost současné elektroniky. smile

Offline

 

#43 08-09-2016 13:45:59

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Samozřejmě tyto věci znám. Zajímal by mě konkretní případ, kdy to svářečka měří. Ono to se šířením vf je komplikovanější než s DC, nebo AC nízkých frekvencí. Navíc je vf odfiltováno, aby nepronikalo po vodičích do choulostivých  el. obvodů svářečky. Měřit by se asi dalo zatížení generotoru vf, i když by i to bylo problematické, protože kabel k hořáku i okolí nepřipojeného svařence se stává zářičem a vyzařuje vf energii do prostoru. Antena vysílače také netvoří galvanický okruh, a přece do ní jdou i výkony řádu kW. Připouštím existenci mě neznámých principů. Také jsem si po operaci vždy lámal hlavu,jak může být měřeno okysličení krve kolíčkem jako na prádlo připnutým na prst. Proto bych se rád o tomto dověděl více.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#44 08-09-2016 15:30:22

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Musím se omluvit,pokud hořák přiblížím ke kovovému předmětu,tak jiskří.Naprázdno do vzduchu k ruce nebo k rukavici nic, ale když jsem se opřel o ukostřený stůl dostal jsem jebu jako prase.Pokud je ukostřeno na špatném pólu jiskry se nekonají.Nicméně že jsem to dosud nevypozoroval je tím že zapaluju oblouk až když se chystám svařovat,tedy po nastavení horní hodnoty pro UP Down hořák na zdroji,otevření argonu a nastavení průtoku,2 taktu nebo 4 taktu tedy po zběžné kontrole a nastavení zdroje(párkrát jsem se divil že nereaguje ale byl jsem přeplej v náškrabu).

Editoval Ládes (08-09-2016 19:28:46)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#45 09-07-2022 22:16:44

domaciopravar
Člen
Registrovaný: 31-03-2022
Příspěvky: 1

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Mam ted doma uz druhy Genitig 200 AC/DC. od Kowaxu https://www.svarecky-kukly.cz/kowax-gen … zJEALw_wcB      a nekdy mi proste HF nefunguje. Nevypozoroval jsem kdy to jde a kdy ne = je to proste nahodne. Dvou nebo ctyrtakt je jedno. Pulz nebo bez, AC Dc proste nekdy prestane hazet jiskru a muzu prenastavovat jak chci a nic nepomaha. Ani primo na zemnici kabel. Kdyz jiskru hazi, tak klidne i na rukavici, jak pise nekdo vyse. Mate nekdo napad cim by to mohlo byt? Podotykam ze jsou to oba uplne nove stroje a jeden mi ze servisu vratili ze je OK, druhy jsem objednal a po cca pul hodine ten samy problem.

Offline

 

#46 11-07-2022 09:06:05

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

HF nejiskří, nebo nezapálí oblouk?


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#47 11-07-2022 10:52:57

Juraj.A
Člen
Místo: Tekovská Breznica
Registrovaný: 30-09-2013
Příspěvky: 494

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Famater napsal(a):

HF nejiskří, nebo nezapálí oblouk?

Však v  #45 napísal jaasne a zrozumitelne, že: "prestane hazet jiskru"

Editoval Juraj.A (11-07-2022 10:53:42)

Offline

 

#48 11-07-2022 11:56:06

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Použití TIG DC na vyvaření auta

Juraj:To je to rychločtení. Měl jsem na mysli, že že někdy se stane, že oblouk nezapálí. Pokud nejiskří, tak tedy nevím.
Tak ke skutečnému problému. Kdy to zase začne jiskřit? Po vypnutí a opětovném zapnutí to jde a zase po cca půlhodině se to projeví? Je to tak vždy? Někdy stačí elektrodou se dotknout svařence "naprázdno" a pak to jde.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče