SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Potřebuji poradit. Můj problém je naletovat tvrdou pájkou na ocel SK plátky. Cílem je zvýšit otěruvzdornost ocelového dílu. Ten je však zakalen na tvrdost asi 50 HrC. Potřebuji dosáhnout aby plátek v provozu neodpadl a aby ocelový díl při letování příliš neztratil tvrdost. Budu vděčný za každou radu. Václav-1.
Offline
A co takhle spis navar "tvrdokovem" ?Pri tvrdem pajeni to vzdy popustíš!
Offline
Záleží na použité oceli. Pokud máte nízkolegovanou s nízkou teplotou popouštění, tak ta tvrdost půjde hodně dolů. Ideální by byla nástrojovka pro práci za tepla. Ta mívá popouštěcí teplotu přes 550°C a při použití pájky s teplotou tavení max. do 650°C půjde tvrdost také dolů, ale ne tak výrazně.
Druhá možnost je taková trochu drsná, ale už jsem se s tím kdysi setkal. Záleží na TK plátku, co vydrží. Pájení a kalení na jednu operaci. Zvolit pájku dle kalící teploty oceli, často to ale bývá max. 20% stříbra nebo dokonce mosaz, u nízkolegovaných ocelí jdou kalící teploty přes 900°C. Po zapájení jak pájka trochu ztuhne, prudce ochladit...Ale jak říkám, záleží na tom, co plátek snese
Offline
Těžko něco radit když nejsou vstupní data.
SK plátky nejsou samospasitelné a záleží na typu plátku i jeho způsobu zatížení . Návar je někdy lepším řešením jak psal kolega, a to hlavně u otěruvzdornosti ,což jsem řešil u mlýnů na pískové směsi.
Chce to víc rozvést k čemu to slouží, pokud to není státní tajemství a taky foto.
Offline
Před nějakou dobou jsem požádal o radu s pájením TK plátků.Odpověď přišla od Honza007 a JardaK, tak jim děkuji. Za tu dobu jsem nasadil do provozu několik křídel podmítače /zemědělský stroj/ a výsledek posílám na přiložené foto.Životnost křídla s SK plátky je bezkonkurenčně lepší. Ta další křídla na foto měla návar tvrdokovem /60 HrC/.
Křídla podmítače měla před pájením tvrdost 50 HrC, po pájení tvrdost klesla na 45 HrC. Ale to vcelku vyhovuje. Nasadil jsem celkem 4 křídla, tři z nich nevydržela, čtvrté -které bylo na nejexponovanějším místě v první řadě bylo nedotčené.Každé křídlo bylo letováno poněkud jinak.
Další zkoušky chceme provést pomoci letování sendvičovou pájkou. Potřeboval bych Vaše názory. Díky. VáclavC
Odkaz na fotku:
https://uloz.to/!ckhNBW1uS/sk-platky-zkousky-031-jpg
Offline
Před nějakou dobou jsem požádal o radu s pájením TK plátků.Odpověď přišla od Honza007 a JardaK, tak jim děkuji. Za tu dobu jsem nasadil do provozu několik křídel podmítače /zemědělský stroj/ a výsledek posílám na přiložené foto.Životnost křídla s SK plátky je bezkonkurenčně lepší. Ta další křídla na foto měla návar tvrdokovem /60 HrC/.
Křídla podmítače měla před pájením tvrdost 50 HrC, po pájení tvrdost klesla na 45 HrC. Ale to vcelku vyhovuje. Nasadil jsem celkem 4 křídla, tři z nich nevydržela, čtvrté -které bylo na nejexponovanějším místě v první řadě bylo nedotčené.Každé křídlo bylo letováno poněkud jinak.
Další zkoušky chceme provést pomoci letování sendvičovou pájkou. Potřeboval bych Vaše názory. Díky. VáclavC
Odkaz na fotku:
https://uloz.to/!ckhNBW1uS/sk-platky-zkousky-031-jpg
Offline
Skuste dát příště fotky na MediaFire.com generuje to odkazy pro obrázky i ze změnou rozlišení atd..
Offline
Musíte být v nějaké černozemní oblasti s naplavenou půdou bez kamenů.
U nás v podhůří na některých kamenitějších polích odhaduji životnost takového návaru tvrdokovem na pár set metrů podmítání plnou rychlostí, déle ne.
Pochybuji, že by ten návar při té rychlosti vydržel přímé najetí mírně mimo osu radlice přímo na návar větším balvanem, řekněme tak od půl kila víc.
Editoval Radim (26-07-2016 09:14:31)
Offline
Vcelku bezne se navaruji radlice a lzice bagru a ty jsou take velmi namahany oterem takze pouziti tvrdokovu mi prijde jako nejednodussi a snad i nejekonomictejsi reseni opravy britu.
Editoval Honza007 (26-07-2016 15:28:54)
Offline
Honza007 napsal(a):
Vcelku bezne se navaruji radlice a lzice bagru a ty jsou take velmi namahany oterem takze pouziti tvrdokovu mi prijde jako nejednodussi a snad i nejekonomictejsi reseni opravy britu.
Tak to potom už musí vydržet nějaké rázy. Viděl jsem lžící bargu rozbíjet beton i kameny z pískovce, jako úplně normální věc.
Offline
Uz cca pred 20 lety jsem navaroval na hydraulickou ohybacku ktera ohybala armovaci zelezo pevny kluzny prvek z abrazitu po kterem se smykaly roxory.Pouzil jsem nejake navarove eldy (byly tvrde jako prase navar byl nekde i mirne popraskany a brousit to slo fakt blbe). A co pamatuju navar se jen olestil a jinak zustal tak jak byl i po takrka 10 letech kazdodenniho ohybani .Pravda je ze roxory nemaji takove abrazivni ucinky:) Ale i tak to svedci o velmi dobre odolnosti.
Offline
VaclavCČlenRegistrovaný: 25-07-2016Příspěvky: 3E-mail
Re: S355MC
Stále zápasím s problémem naletovat na ocelový díl TK plátky. Pro přibližení-jde o křídlo radlice podmítače,tedy zemědělského stroje.Na jedno křídlo letuji 6 TK plátků /92% karbid wolframu a 8% cobalt/.Letuji tvrdou pájkou L-Cu60Zn plamenem,snažím se pečlivě o pokrytí celé plochy plátku i ocelového dílu pájkou. Pak přiložím plátek ke křídlu a plamenem prohřeji,poté přitlačím až pájka vytéká.
Přesto mi na poli vždy jeden, maximálně dva plátky odpadnou.pokaždé na jiném místě křídla.Celkem jsem již zkoušel 5 křídel.Další plátky drží a není na nich vidět žádné opotřebení ani po 300 ha podmítání v kamenité půdě. Dík za radu jak dál.VáclavC
Offline
Offline