SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Zdravím Vás,
jsem zde poprvé a i se svářením zkušenosti nemám. Tedy ty pozitivní, Několik posmrkaných svárů laciným trafem z marketu bych raději nepočítal.
Chci se to konečně naučit a nebýt závislý na kamarádech nebo živnostnících. Velké ambice nemám, ale zase nechci nic odbývat, Tak jjsem požádal pana googla a źde jsem našel plno důležitých informací,
Jedna věc mi ale vrtá hlavou. Jsem totiž profesí elektrikář a sem tam jsem něco navrhoval, byl s tím na zkušebnách atd. Jedná se o
STRMOU MMA křivku a PLOCHOU MIG křivku zdroje. Když se dívám na amatérské stavby tak se to nějak moc neřeší. Jedná se o tvtdost zdroje? O jeho vnitřní odpor?
Můžete mě prosím někam nasměrovat kde bych došel poznání? děkuji. Opravdu by s usměrněným trafem s vhodným napětím na prázdno MIG nefungoval?
neviem ci ma zmysel na toto vobec odpisovat ale skusim to asi takto pokial ti niekto napise ze ti skoda 120 proste na petrolej nepojde a ty sa opytas ci sa to predsa nejako neda odpoved je da staci len povodny motoro prerobit tak aby dokazal ten petrolej spracovat
Každý proces má svoju pracovnú krivku, ktorá vyjadruje pomer medzi napätím a prúdom, kedy sa zvárací proces blíži ideálu. Či sa táto charakteristika dosiahne do akej miery zdrojom, riadiacími obvodmi alebo ich kombináciou je na konštruktéroch zváracieho zdroja a je to v podstate jedno ak je to dobre urobené. Preto niektoré zváračky zvárajú ináč (lepšie/horšie) ako iné - ich správanie sa - nielen statické, ale hlavne dynamické je rozdielne, je to rôznym odklonom charakteristík od ideálnych kriviek a je to poznať.
Jednoducho MIG/MAG má medzi MIN a MAX prúdom omnoho menší rozdiel na MIN a MAX napäťovej osi ako má napr. MMA.
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … d=372#p372