SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 13-07-2014 16:10:43

petersvk
Člen
Registrovaný: 13-07-2014
Příspěvky: 7

zvaranie časti karoserie

zdravím Vás,

potrebujem si vymeniť držiak náraznika a držiak svetlometu... no zistil som pri demontáži že su tieto diely zvarene do kopy z inými karoserskymi dielami a teraz neveim ako postupovať.... viete mi poradiť ako dstraniť stare diely a dať nové?

dakujem

Peter

Offline

 

#2 13-07-2014 16:34:20

atishajn
Člen
Místo: NR kraj
Registrovaný: 30-05-2010
Příspěvky: 1416

Re: zvaranie časti karoserie

to si kupil havarovane auto spod ruky od neznameho ?

Offline

 

#3 13-07-2014 16:41:35

petersvk
Člen
Registrovaný: 13-07-2014
Příspěvky: 7

Re: zvaranie časti karoserie

hehe nie kupil som nehavarovane ... ale minulý týždeň som tento stav upravil... ale nie je to až taka katastrofa ale chytil som to rovno do toho držiaka a ten sa zdeformoval o 1,5 cm sad a kedže neviem sedieť doma na riti tak som sa do toho pustil ale čoskoro som zistil že su tam isté prekažky.

Offline

 

#4 13-07-2014 16:51:20

petersvk
Člen
Registrovaný: 13-07-2014
Příspěvky: 7

Re: zvaranie časti karoserie

už viem že sa jedná o TZV. bodové zváranie. čiže teraz zistiť ako najlepšie odstrániť bodové zvary a ako čo najlepšie spraviť nové

Offline

 

#5 13-07-2014 17:01:37

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4461

Re: zvaranie časti karoserie

Bodové sváry je nejrozumnější odvrtat, někdy se používají i specielně upravené vrtáky s malým úhlem (skoro rovné) a špičkou. Při montáži se pak postupuje někdy obdobně - např. nový díl se provrtá a děrovým svárem se připojí k ostatním. Pokud se nedá vrtat tak jedině tenký ostrý sekáč mezi díly, přesná ruka a trpělivost.

Offline

 

#6 13-07-2014 18:22:23

petersvk
Člen
Registrovaný: 13-07-2014
Příspěvky: 7

Re: zvaranie časti karoserie

Dakujem za odpoved. už som si pozrel celkom dosť videii a celkom tomu chapem. mám dve otázky ... aký veľký vrták použiť a kde zohnať bodovú zvaračku na zapožičanie - bratislava. P.

Offline

 

#7 13-07-2014 18:32:22

petersvk
Člen
Registrovaný: 13-07-2014
Příspěvky: 7

Re: zvaranie časti karoserie

a ešte mám jednu otázku čo sa stane ak tie diely ktoré boli bodovo zvárane znovu nezvarím ... tie diely su totižto upevnene 4 skrutkami .... je mi jasne že už to nebude mať potom taku pevnosť ale otazka je či je to taký problem... jedná sa o držiak svetla a držiak podnáraznika

Offline

 

#8 13-07-2014 18:38:46

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: zvaranie časti karoserie

ake je to auto ? je to nieco starsie alebo korejske ?

ak to bolo zvarene nebolo to len tak. nemusis bodovat staci MAG.

Offline

 

#9 13-07-2014 21:09:10

petersvk
Člen
Registrovaný: 13-07-2014
Příspěvky: 7

Re: zvaranie časti karoserie

tak to určite robiť nebudem. je to astra h

Offline

 

#10 13-07-2014 23:48:49

honzav
Člen
Registrovaný: 07-01-2010
Příspěvky: 33

Re: zvaranie časti karoserie

jirkati napsal(a):

Bodové sváry je nejrozumnější odvrtat, někdy se používají i specielně upravené vrtáky s malým úhlem (skoro rovné) a špičkou. Při montáži se pak postupuje někdy obdobně - např. nový díl se provrtá a děrovým svárem se připojí k ostatním. Pokud se nedá vrtat tak jedině tenký ostrý sekáč mezi díly, přesná ruka a trpělivost.

Dají se koupit i vrtáky přesně na určené např: http://eshop.naradi-libus.cz/naradi-lib … vary-10-mm


SpeedGlas 9100x, TransPocket 1500, OMI 204

Offline

 

#11 14-07-2014 01:10:22

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: zvaranie časti karoserie

petersvk napsal(a):

otazka je či je to taký problem... jedná sa o držiak svetla a držiak podnáraznika

Opel a všichni výrobci aut potřebují za 1den vyrobit tisíce aut, proto jsou spoje na karoserii bodované.
Jestli je jednodušší díly provrtat a sešroubovat určitě bych se na svaření vykašlal, držet to bude stejně.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#12 15-07-2014 00:17:26

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: zvaranie časti karoserie

nebo to prostě odřezat vysokorychlostní minibruskou s řezacím kotoučkem o průměru cca 30  , například http://www.jipos.cz/mala-rucni-bruska-sharks-sh135w.
při 30 tisících otáčkách , pokud je kotouček kvalitní, plech 0,8  nebo dva plechy sbodované na sobě, lemy atd prořízne jak nic. Menší držáčky o síle několika mm taky bez problémů.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče