SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím, prešustroval som toto fórum, ale akým spôsobom sa zvára pohliníkovaná oceľ som sa nedopracoval. Jedná sa o tenký plech, od 1,5 mm do 4 mm. Vie niekto poradiť? V akej ochrannej atmosfére, resp. spôsob zvárania? Jedno viem isto, že to nemá byť zváranie bodové. Vopred ďakujem.
Offline
Obrousit na cisty plech a svarit.Kdyby to byl pozink pripada v uvahu Mig pajeni.S hlinikem to je problem ma velmi odolne oxidy s vysokou teplotu taveni. A krom toho potrebujete svaret ocel ktera ma teplotu taveni (1500°C) o dost jinde nez je teplota taveni hliníku (660°C) .
Editoval Honza007 (30-11-2012 15:33:16)
Offline
kenco napsal(a):
Zdravím, prešustroval som toto fórum, ale akým spôsobom sa zvára pohliníkovaná oceľ som sa nedopracoval. Jedná sa o tenký plech, od 1,5 mm do 4 mm. Vie niekto poradiť? V akej ochrannej atmosfére, resp. spôsob zvárania? Jedno viem isto, že to nemá byť zváranie bodové. Vopred ďakujem.
Svařovat se to dá všemi běžnými metodami. Pokud použijete MAG a MMA, je nutné obrousit vrstvičku Al dokonale. Při TIGu to dokonalé obroušení nutné není. Malá přítomnost Al dokonce u TIGu zlepšuje kvalitu tavné lázně. Zabraňuje tvorbě porosity. Vyzkoušeno.
Offline
Ďakujem za odpovede, vyskúšame, len som nevedel, čoho sa chytiť, nakoľko fakt som sa bál tej rozdielnej teploty topenia. Neviem, ako by tam bolo s zoškrabaním hliníka (ak by tam nebol potrebný, tak by to nebol pohliníkovaný plech), ale zváranie TIG sa mi zdá asi najoptimálnejšie.
Offline
Pohliníkovaný plech se svařuje, tedy vlastně MIG-pájí, drátem CuAl8, tj. např. UTP A 34, Fontargen A 2115/8M atd.
Je to totéž, jako MIG pájení pozinkovaného plechu drátem CuSi3.
Už asi před 15-ti lety takto LIAZ Mnichovo Hradiště svařoval nádrže na naftu. Myslím, že pro motory Detroit Diesel musel být plech pohliníkován a ne pozinkován.
Ale to už je dlouho a já stárnu
Nebo se používá CuAl8Ni2, to je UTP A 3422 nebo Fontargen A 216/M.
To se používá třeba u tlumičů výfuku z pohliníkovaných plechů, myslím, že to měl Bosal. Je tu vyšší odolnost tepelným změnám a korozní odolnost ve slané vodě.
Offline
Taky Tatra má palivové nádrže z pohliníkovaného plechu. Svar nádrže má mosaznou barvu, takže to vypadá na tu slitinu s mědí.
Offline