SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Celý problém tvojho uvoľňovania je práve ten slabučký záchyt, ak by bol poriadny a na tvoj motor dva nemusel by si riešiť absolútne nič, pätky rýchloupináku vôbec nie sú určené na to aby si ich musel doťahovať "na smrť" a ani tú úlohu nemajú plniť. Pri Al pätkách sa ti to vďaka tomu kruťaku budú uvoľňovať stále.
Offline
Re: Bobobo na motor sa moze znaly policajt pozerat kolko chce. To ze ma motor 1800 wattov je jedna vec, to ze na nom nepouzivam zakonnych 250 wattov, by mi museli dokazar jedine tak, ze bicykel postavia na stolicu a zmeraju vykon. Jeden klik a je z toho 250 watrovy motor. ;-).
Offline
Nechci malovat čerta na zeď, ani Ti to nepřeji, ale pokud Tebe odvezou po nehodě do špitálu a kolo do sběrného dvora, tak ten "klik" asi nebude mít kdo udělat. Tu nehodu nemusíš ani zavinit, (tím, že Ti upadne zadní kolo, kvůli nedostatečnému, nefunkčnímu záchytu reakce), stačí nějaké kopyto za volantem, co neumí řídit, bude Tě předjíždět, přitom Tě sundá, sám to omotá kolem stromu a řekne, že je to Tvoje vina, protože jsi jel moc "rychle". Potom na to kolo nebude čumět jen "znalý policajt" (což je dost nepravděpodobné slovní spojení), ale přímo soudní znalec.
Offline
Hele, zevnitr prostoru pro osu (pod tou svislou obrousenou plochou), to je stin nebo se to tam k puvodnimu materialu neprichytlo?
Offline
Re: E-Ryc, ano je to tien, nebolo to este dobrusene. Skusal som to ohnut po vychadnuti, drzalo to, uvidime.
Re: Maxipes-Fik, vies, nehodu mozem zavinit aj pri rychlosti 25 km/h, do ktorej moze motor pomahat a uz ma aj zrusila zenska, ktora si pri odbacani vlavo akosi neuvedomovala, ze zachadza za krajnicu vpravo, lebo pozerala iba kde odbaca, ale nie, ze ide mimo cestu a uplne ma vytlacila mimo cestu, kde som v rigole v jame sekol plast aj rafik, nastastie som to celkom ustal. Som aj motorkar, viem, co mozem cakat a riadim sa heslom, ze na motorke a biku nikdy nemam prednost. Asi mas lepsie skusenosti, ja som mal snad zatial stastie s davkou zdraveho rozumu, co mozem a co nemozem. Tak isto ziadny fabricky vyrabany ebike nema rychlostne obmedzenie na 25 km/h, ale moze ist aj 100. A ako som pisal vyssie, tento tyzden sa bude palit zachyt reakcie, nakreslil som si taky, aby sedel na moj bike, dam si poradit, preco nie. Kazdopadne dik za radu a vystrahu.
Offline
To si vyvaril lidl mašinkou? Celkom pekné
Offline
Ano Lidl. Na zaciatku vlakna som pisal aj male upravy co som na nej urobil aj foto zvarov hlinika. Zvaral som hlinik prvy krat v zivote :-)
Offline
Ze zvedavosti (ne ze bych se ji chystal kupovat), jake "male upravy" na te svarecce byly udelane?
Offline
Vymenil som dnu aj von hlinikove pomedene 16 mm2 kable za 25 mm cistu med a doplnil som tlmivku.Niekedy som robil vo firme, kde chlapi zvarali co2 konstrukcie s masinami za par tisic a pohladovo aj zvukovo to zvara velmi podobne. :-). Jasne, ze na zvaranie na smeny to nie je, ale ako som oisal vyssie, na to, ze ju potrebujem 5x do roka, je to uplne super.
Offline
No, jak tam na kole máš motorek 1800 watt neomezený elektronicky na 250 watt, jezdíš dle legislativy na motorce, ne na kole, bez papírů na tu motorku a bez STK a zřejmě i bez předepsaných ochranných pomůcek, helmy atd.. Takhle se na to při nehodě bude dívat policajt, takhle se na to bude dívat pojišťovák kvůli povinnému ručení i kvůli třeba nějakému soukromému pojištění. A časem možná i zdravotní pojišťovna při úhradách za léčení z takové nehody či za trvalé zdravotní následky.
Řekl bych, že takové ježdění je prostě dobrý způsob, jak se při troše smůly snadno a rychle zbavit svého majetku.
Offline
Presne ako pises. Zakony treba dodrziavat a plny vykon motora vyuzivam v kopcoch, mimo civilizacie, aby ma potiahol, ked ja uz nevladzem legalnych 250 w na beznych komunikaciach. Neviem ale, ci a na kolko su tu znali ludia problematiky ebikov, ale v 95 percentach vam na legalnom 250 w biku pri kupe "potichu" na poziadanie odblokuju maximalku a tak sa z 250 w motorckeka stava jedno dvoj kilowattove monstrum. Ebiky za par tisic eur by si nik nekupil, keby mali mat len tych legalnych 250 wattov. Pretoze to je tak pre dochodcov na nakup po Rovinke. Taky odblokovany bajk da tak 70 km/h a vydriape sa hocikde.
Offline
OT: on neni az tak problem se na tu sedmdesatku rozjet jako spis to z ni ubrzdit... Alespon me to teda prislo uz docela o hubu (na lehaci z kopce, teda),
Offline
Tak tvrdiť že 250W je tak pre dôchodcov na nákup je dosť od veci resp. takto: trošku lepší hoby cyklista dá 250W priemer k tomu 250W pomoc od motora a môžeš sa naháňať so Saganom. Druhá vec je čo je dnes úplne bežné že s ebikom sa na kopec dostane každý ale dole kopcom to nevie 3/4 znich - keďže jazdíš na motorke teba tam nerátam a potom nastávajú aj srandovné situácie keď ebiker sa na mňa vysmiaty škerí hore kopcom a dole kopcom mi nadáva do debilov že ho ohrozujem a pod. (a to som v zjazde fakt len úplný hobík) chalani čo naozaj niečo aj zjazdujú sú úplne inde.
Ešte k téme: dorob si tam poriadny záchyt a budeš mať po probléme
Druhá vec je 1800W motor na Al ráme s 9mm rýchloupinákom-nechcem kaziť radosť ale na takýto výkon a aj nárast hmotnosti (1800W treba aj nakŕmiť - baterka/ky) treba upraviť(ak sa dá) aj zvyšok biku, pretože s jedlom rastie chuť aby si sa niekde nerozbil kvôli zlomenej vspere a pod.
Editoval sttefo86 (24-01-2022 21:55:57)
Offline
Dohadujete se o ničem. Kolo je od toho, aby se šlapalo, ne aby mělo motor.
To už je pak fuk, jestli si vezete zadek v autě nebo na kole s motorem; tak jako tak je člověk účastníkem silničního provozu a platěj na něj patřičná nařízení., vyhlášky, zákony. A to, že za alkohol na elektrokole se nebere řidičák, to je jen otázka času, než to nějakej chytrák dá do zákona. Samozřejmě "pro dobro" lidstva .
Když má člověk papíry na auto, má automaticky papíry i na skůtr/malý motocykl (tuším nově do 125 ccm objemu), aniž by na něj kdy sedl. Taky přínos pro bezpečnost silničního provozu.
Offline
OT
pafik1605: Ja od par lidi slysel, ze motor (s legalnim omezenim) pouzivaji tak, ze na kole jedou stejnou dobu, ale vidi "vetsi kus sveta" (daji o neco vetsi prumer). To mi zni celkem rozumne.
Dokud ovsem budou jedinci, co si koupi 2kW "kolo", aby mohli lezdit po silnici na "motorce" naliti jak duha (bez rizika pro ridicak) nebo machrovat sedmdesatkou mezi maminami na cyklostezce, tak se bohuzel asi dalsim omezenim nevyhneme. Jako ve vsech oborech, par debilu zajisti utazeni sroubu pro vsechny...
Offline
Na to, abych viděl větší kus světa a pokochal se, mám mašinu. Slušný kolo stojí tak od 40ti vejš (taky 130) a jetou mašinu máš za 60. Novej skůtr za 40. Kolo mám, abych se udržoval v kondici.
V tom druhým máš pravdu; vždycky se najde pár debilů, kteří zneužívají dané situace a k nim se najde dalších pár debilů, kteří jim to zatrhnou tak, aby to bylo co nejjednodušší (takže všem).
Offline
Ja mam ten bike urobeny na dochadzanie do prace, lebo som na biku rychlejsie ako stat hodinu v zapche a s motorom primarne preto, aby som neprisiel do prace zlikvidovany a cely spoteny, kedze som nemal moznost sprchy pred pracou. A ano, presne tak, zajdem dalej s rovnakou namahou. Ak si niekto mysli, ze na ebiku sa clovek neunavy je na omyle. Makam na nom celkom dost, sice s mensou zatazou, ale kardio je to fajne aj tak. Bezne ide cez leto 6-8 kil dole :-).
Offline
To je užasné, ako na serveri, kde sa polka užívateľov chváli tým, že všeci kradú, je zrazu toľko moralistov, ktorí sa snažia o bezpečnosť cestnej premávky
Offline
Možná dává smysl, pokud to má být legální, udělat to naopak. Použít něco mezi 300- 600 wattovým motorem a omezit ho elektronicky na 250 watt. Řekl bych odhadem, že takový motor při 250 wattech, neboli nenamáhaný na maximum, bude mít o něco vyšší účinnost, takže bude pomáhat o něco silněji než nějaký 300- 250 watt motor omezený do těch 250 watt neboli využívaný na maximum. Případně by měl šetřit i energii v baterce i by měla být zvýšená životnost vlastního motoru.
Offline
Re: AndyS, no neviem ci robis s origo bajkmi, alebo si bol niekedy na nejakom fore, odporucam endelesssphere, ale ja som sa vozil aj na bikoch, co maju klasicky 250 w motor bud na prednom, alebo zadnom kolese, aj na takych "cipnutych" takze to celkom viem porovnat. Ide v podstate o obmedzenie prudu riadiacou jednotkou. Celkove napatie na baterke sa samozrejme zvysit neda, co zvacsa byva 13S teda 13x4,2 V co je cca 54,6 V a z jednoducheho vzorca P= U*I vychadza, ze taky 250 w motor taha z baterky len nieco okolo 5 Amperov a teda odberany prud sa zvysit da. Napatie robi rychlost, prud silu jednoducho povedane na biku a cipnutie spociva v zmene charakteristiky a teda zruseniu resp. zmene vysky odberaneho prudu. A ak pri klasickom 250 W motore, je obmedzeny max. prud na 10 A, po cipnuti to moze byt 30-40 A, lebo tie motory to uplne v pohode daju castokrat aj baterka, resp. ide o to najst rozumnu mieru. Samozrejme pri takomto rezime ma potom bajk dojazd tak 40 km, nie 100 ako pisu. Ten obrazok, co si postol je velmi pekny, ale vahu cyklistu tam mas 75 kg, samotny bajk ma +- 20 kg v reale (moj 37 kg), bezny cyklista ma +-90 kg a vytocit to na 55 + km/h po rovinke na horskom je celkom makacka. A uz ked sme uplne pri tom, ak je motor obmedzeny na 25 km/h, tak pokial ma volnobezku vsetko nad tuto rychlost je uz len tvoj vykon a ja kedze nemam volnobezku a moja max rychlost je cca 47 km/h, tak vsetko co krutim nad tuto rychlost taham uz aj motor, co teda nie je easy a preto nad tuto rychlost ani velmi nejdem. Skor mam nastaveny tempomat na cca 38 a do 42-45 tocim ja. To je len na margo toho, ked niekto povie, ze ten co sa vozi na ebiku nemaka. Ale to sme uz uplne mimo tohoto fora. Teda na zaver, ci Bosch, ci Shimano aj Yamaha sa cipnut daju a urcite nie len do 350 W :-). Viem o com hovorim :-), zmenit prudove obmedzenie z 10 A na 30 sa da a su ludia, ktori to robia, lebo sa to da :-). Moj motor napr. je klasifikovany ako 1 kW, riadiacou jednotkou je ale obmedzeny na max. prud 30 A a napatie 60 V, co je defacto tych 1800 W, ale urcite minimalne 100-200 W su straty vo vodicoch, hoc z baterky ide 1800 W, ale poznam minimalne 3 ludi, ktory maju ten isty motor, ale s inou riadiacou jednotkou vytuneny na 3,5 kW :-). Tam sú už ale slusne prudy bliziace sa 100 A, hoci moja baterka by dala v pohode 600 A :-). Ale to uz sme zasa uplne mimo temu.
Offline