SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#126 23-08-2020 12:39:16

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1375

Re: MEZ Vsetín KM 350 - do šrotu?

Radim, prúd cievkou sa zvýšil iba počas štartu, keď bolo znížené napätie baterky spôsobené veľkým odberom. Inakšie bol celkový odpor primárneho vinutia rovnaký.

Offline

 

#127 23-08-2020 12:49:56

Kramlik
Člen
Registrovaný: 21-08-2010
Příspěvky: 713

Re: MEZ Vsetín KM 350 - do šrotu?

senior napsal(a):

Radim, prúd cievkou sa zvýšil iba počas štartu, keď bolo znížené napätie baterky spôsobené veľkým odberom. Inakšie bol celkový odpor primárneho vinutia rovnaký.

KM350 žádnou baterku nemá!

Offline

 

#128 23-08-2020 18:37:52

VašekP
Člen
Registrovaný: 12-10-2013
Příspěvky: 622

Re: MEZ Vsetín KM 350 - do šrotu?

Cívky s předřadným odporem a cívky pro elektronické zapalování byly počítané na 8 až 9 V, nikoliv 6V. Jevy probíhající na cívkách s odporem a bez něj jsou poněkud složitější, nejlépe by to bylo vidět na osciloskopu. Efekt vyřazení odporu při startování nebyl nijak velký a rozhodně nezachránil majitele slabé-vadné baterky v zimním období, jak se mnozí domnívali. V praxi se v hodně případech propojení s pomocným kontaktem na starteru odpojovalo, protože bylo příčinou různých závad.

Offline

 

#129 23-08-2020 18:39:57

VašekP
Člen
Registrovaný: 12-10-2013
Příspěvky: 622

Re: MEZ Vsetín KM 350 - do šrotu?

jean napsal(a):

Ja s dvoma, ty?

Pokud se dobře pamatuji, tak s pěti typy vozů, některých jsem měl i víc kusů

Offline

 

#130 25-08-2020 04:54:14

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: MEZ Vsetín KM 350 - do šrotu?

senior napsal(a):

Radim, prúd cievkou sa zvýšil iba počas štartu, keď bolo znížené napätie baterky spôsobené veľkým odberom. Inakšie bol celkový odpor primárneho vinutia rovnaký.

Jestliže cívka byla na nižší  napětí, musel se na stejnou  energii jiskry ( stejnou  energii  naakumulovanou  v magnetickém  obvodu) zvýšit cekový  proud cívkou. Zákon  zachování  energie
Přirozeně v praxi  je to  složitější,  je v tom  účinnost  cívky, pro  zapalování  výhodnější rychlost (kmitočet) kmitů  toho  vysokého  napětí  na cívce,  ale taky možná levnější  výroba.....

Offline

 

#131 25-08-2020 10:07:47

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4201

Re: MEZ Vsetín KM 350 - do šrotu?

Neoddiskutovatelný je jiný fakt . Dřívější socvýrobky byly robustní , předimenzované , vyzáběné na mnoho let užívání . Dnes je vše okradeno , již v podstatě není značka , kde by se dalo říci , že celé řada jimi označovaných výrobků je kvalita . Je třeba porovnávat výrobky v jejich době výroby . Se Š130 jsem najezdil sám přes 200.000km na plyn . Točil jsem s ní Innsbruck a s plným autem i vozejkem . Nikdy mne nikde nenechala . Ano opravil jsem si vše sám , mimo klempířiny . To ale platí zatím i u Feldy . Ale pro mne bylo auto s motorem vzadu a zadním náhonem věc bez náhrady , v cenové relaci . Jsem v horách a pro mne bylo pohodlné sjíždět neupravené cesty ve svazích jak nahoru , tak dolů . To mi žádný střep s předním náhonem nenabídne . Vždy mne rozesmějí ti co porovnávají dnešní stav s tím , že za bolševiků to nebylo . Vše se přežívá a odchází . Sváření elektrodou je v běžných výrobních provozech pouze doplňkovou metodou . Uváděných svářeček byly vyrobeny minimálně stovky . Je to jen bedna , která není ani dizajnem zvláštní . Není proč to uchovávat .

Offline

 

#132 25-08-2020 10:09:41

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1375

Re: MEZ Vsetín KM 350 - do šrotu?

Radime, bolo to inakšie. DC prúd pri zopnutých kontaktoch mal tendenciu  narastať lineárne s časom zopnutia. Pri nízkych otáčkach najmä u jednovalca by mohol narastať do veľkosti, ktorá by rapidne znižovala životnosť kontaktov prerušovača. Preto bol maximálny prúd obmedzený odporom a to tak, že primár cievky bol navinutý z odporového drôtu. Hodnota toho odporu bola cca 4 Ω, pretože max prúd pre kontakty bol stanovený (už neviem kým) na 3,5 A. Pri 14 V reálnych je to 14/4=3,5.  Pre auta ak bol WARTBUG bola IC s odporom vinutia primáru 2 Ω. so stúpajúcimi otáčkami sa aj tieto prúdy znižovali. Pre vysokootáčkové a najmä viacvalcové motory už takéto cievky nevyhovovali a preto boli na tento účel vyrábané cievky s nižšou indukčnosťou primáru. Tie ale potrebovali vyššie prúdy a preto sa používali ako spínače tranzistory.

Offline

 

#133 25-08-2020 12:15:56

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: MEZ Vsetín KM 350 - do šrotu?

shodou okolností je dne na psu tento článek:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekono … nomika_wag


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#134 25-08-2020 19:55:45

autocross
Člen
Místo: Bystřice
Registrovaný: 08-12-2015
Příspěvky: 487

Re: MEZ Vsetín KM 350 - do šrotu?

Ze všeho nejraději mám argument: Škodovka mě nikdy nikde nenechala. Mě ten Sharks taky nikdy nepřestal vařit, je to dobrá svářečka?


Sharks 250-Y10 MIG/MMA IGBT - čínská šmajda, ale fungovala dobře, další čínské šmajdy WF Bi-Pulse 201, Parkside PPS 40, Spartus Multipro 200 a maska Predator

Offline

 

#135 25-08-2020 22:39:10

peta62
Člen
Registrovaný: 22-09-2012
Příspěvky: 326

Re: MEZ Vsetín KM 350 - do šrotu?

Asi to chce posuzovat na/pro co dobra. Pokud Ti funkci pro Tve ucely plni tak asi je.


Zase zacinam - Omicron Gama 161 a ted se jeste ucim na Omi 206

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče