SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Chtěl bych se zeptat jaký přídavný materiál použít při obvaření vložky pro zapal.svíčku z mater. AW 7075(AlZn5,5MgCu) a hliníkové hlavy(2 takt.motocykl aprilia rs250) kde neznám z jakého AL slitiny je odlitá.
Pro neznalé vložka je zašroubována v hlavě válce a je ji třeba obvařením pojistit proti vyšroubování ven při povolování svíčky.
Hlava válce:
https://www.boonstraparts.com/en/part/a … 0000516566
Offline
Pokud je ze 7075, tak jedině zalepit.
Online
Z Alunet:
slitiny ze série 7000 jsou velice vhodné k použití v konstrukcích, kde je nutné svařování, a kde po svařování není možno provést další tepelné zpracování, to znamená něčím to musí jít přece svařit???
Offline
Jsem zvědavý jestli k tomu něco řekne Frank. Já bych se svařování vyhnul.
Online
prečo sa na vložku nedal lavý závit? Teraz už najednoduchšie použit lepidlo na závity.
Offline
Dlouhá léta dělám vložky na svíčky (s pravým závitem) z mosazi s 0.7mm osazením. Do závitu tepelně odolný tmel na převodovky, pod osazení kápnout Loctite 638.
Slouží už na několika Jawách 50ccm, sekačkách, sněžných frézách...
Offline
Take jsem daval mosazné s osazením a opatrne z druhe strany roznytovat a drží jak židovská víra.
Offline
Z materiálu 7075 se svařujou třeba rámy kol. Podstatné ale je, co se s tím dělá po svaření. Takže obecně ano, jde to.
Offline
Jo chlapi je tam levý závit i 638čka loctite, ale čert nikdy nespí tak jsem to ješte zkoušel zhora převařit a dopadlo to špatně.Za prvé ten loctite jde pak přímo do sváru a dělá to bubliny a za další ted když je ten loctite vypálený se to prostě už převařit musí....
Příště budu chytřejší, i mistr tesař se utne...
Offline
otázka pro Pafíka: jaký přídavný mater.se k tomu používá???
Offline
Tady je něco o kolech a 7075:
https://www.tbb-bike.cz/hlinikove-sliti … omponenty/
Online
Famater napsal(a):
Jsem zvědavý jestli k tomu něco řekne Frank. Já bych se svařování vyhnul.
No, Frank se podíval na vlastnosti té slitiny a zjistli zhruba, že weldability je dost limitovaná(omezená) Jednak se sníží tepelným procesem pevnost a potom je tato slitina citlivá na vznik trhlin. Takže bych se přikláněl ke spolehlivějšímu řešením než TIG svařování. Jak už tady radili kolegové výše. Tolik krátce.
https://www.leichtmetall.eu/site/assets … n_us-c.pdf
https://pdfs.semanticscholar.org/9c92/a … 7d3ccb.pdf
https://www.makeitfrom.com/material-pro … 5-Aluminum
https://www.thefabricator.com/thewelder … -weldable-
Tady v tom posledním odkazu doslova píší: Slitina 7075 spadá do nepříznivé kategorie. Kromě toho slitina 2024 rovněž spadá do nepříznivé kategorie. Oba jsou vysoce pevné letecké slitiny používané k výrobě konstrukcí trupu, které byly vyvinuty bez ohledu na jejich svařitelnost. Existuje dobrý důvod, že tyto struktury jsou nýtované a ne svařované.
Já osobně bych řekl, že to svařit půjde materiálem AlSi12 asi i AlSi5, ale nutno počítat s nezaručenou pevností, která bude drasticky snížena
Offline
další informace o této slitině:
https://www.osel.cz/10329-nanotechnolog … -umon-svet
Online
potřebuji to pouze jako pojistku na to aby se ta vložka jenom neprotočila, resp. spíš jako výplňový mater. protože ta vložka je dotažená jak se říká na krev....
Offline
mira393 napsal(a):
potřebuji to pouze jako pojistku na to aby se ta vložka jenom neprotočila, resp. spíš jako výplňový mater. protože ta vložka je dotažená jak se říká na krev....
Tak zkus tu ER 4047 AlSi12.
Offline
no ser* mě to vložky mají z vnitřní strany osazení a pak vnější závit u tech 6ti hlav je levý m20x1 a vnitřní klasika svíčkový ma 14x1,5, nadřel jsem se s tím jako kůň....fantasticky se do toho řežou závity očkem nebo i závitníkem, 7075 svírá takže nejlepší cesta jak to zalomit....
Offline
Na co svár stačí zajistit červem nebo samořezným šroubem do závitu vložky a hlavy dělal sem to mockrát obzvlášť na starých motorkách nikdy se nic nepovolilo ani neutrhlo
Offline
Carls:Bať že ja,jenže díra bude slepá,takže možná cesta k tomu jistit vložku zalomeným závitníkem...
Editoval Ládes (12-07-2020 18:06:38)
Offline
sem myslel že svíčky maj stoupání 1,25
asi sem už fakt starej protože pamatuju i svíčky 18x1,5
Offline
je to hlava z vodníka a vnější stěna od vody má sílu cca.1,5mm tam nejde nic vrtat....
Offline
Páni svářeči a zájemci o svařování, jakmile AL slitina obsahuje Cu - a stačí i jen malé procento - tak se stává obtížně svařitelnou, až nesvařitelnou. Pak je nutné použít co nejměkčí přídavný materiál a maximálně předimenzovat samotný svár.
V daném případě je nejrozumnější volit lepený spoj. Lepidla na Al jsou spolehlivá až do 500 °C celkem bez problému.
Offline
Carls napsal(a):
Na co svár stačí zajistit červem nebo samořezným šroubem do závitu vložky a hlavy dělal sem to mockrát obzvlášť na starých motorkách nikdy se nic nepovolilo ani neutrhlo
Ládes napsal(a):
Carls:Bať že ja,jenže díra bude slepá,takže možná cesta k tomu jistit vložku zalomeným závitníkem...
Chlapi proč šroubovat? Písty starších hydraulických válců jsou zajištěné proti povolení na pístnici dírkou d3mm (v ose středního průměru závitu) hloubky cca8mm a v ní je roznýtovaný kousek hliníkového drátu. Bez odvrtání to neurveš žádnou silou! A odvrtat to lze naprosto jednoduše (na rozdíl od šroubku/červíku). V případě vložky na svíčku by stačil 1mm.
bourač napsal(a):
sem myslel že svíčky maj stoupání 1,25
asi sem už fakt starej protože pamatuju i svíčky 18x1,5
Já už jsem se toho nadělal tolik, že třeba na Pionýry mám udělaný přípravek na frézku (osa svíčky je pod úhlem a za ty žebra to nejde rozumně chytit), kde upnu hlavu 2 šrouby a trnem v kleštině najedu jen střed v jedné ose.
Ale to stoupání závitu pokaždé zjišťuji, dodnes si to nepamatuju!
jirkati napsal(a):
...V daném případě je nejrozumnější volit lepený spoj. Lepidla na Al jsou spolehlivá až do 500 °C celkem bez problému.
Speciálky na Al teplotně odolné neznám, asi to nebude levná záležitost, ale i ten Loctite neprodávají po kapkách...
2x jsem dělal závit v hlavách, kde byl ten původní zalitý tigem (celý otvor). V prvním případě to byl ementál (asi jen odmastili stržený závit a zakapali nějakým přídavným materiálem na bázi hliníku. Pamatuji, že za to po známosti tomu svářeči vysolil 300,-). V druhém případě jsem dalšímu radil odvrtat napřed závit + 1-2mm na průměru (také chtěl mermomocí svařovat). Dopadlo to podobně, ten přilehlý povrch je stejně nasáklý olejem...
Nejsem svářeč, prd tomu rozumím, ale svařit i čistý materiál (ať už Al, Fe...) se musí umět! A se znečištěným ZM (olej, barva, Zn, tmel, lepidlo apod.) je třeba něco před svařováním udělat.
mira393 napsal(a):
... Pro neznalé vložka je zašroubována v hlavě válce a je ji třeba obvařením pojistit proti vyšroubování ven při povolování svíčky.
mira393 napsal(a):
je to hlava z vodníka a vnější stěna od vody má sílu cca.1,5mm tam nejde nic vrtat....
mira393 napsal(a):
Jo chlapi je tam levý závit i 638čka loctite, ale čert nikdy nespí tak jsem to ješte zkoušel zhora převařit a dopadlo to špatně.Za prvé ten loctite jde pak přímo do sváru a dělá to bubliny a za další ted když je ten loctite vypálený se to prostě už převařit musí....
Příště budu chytřejší, i mistr tesař se utne...
Přesně tak se ten Loctite povoluje! Nahřát, třeba autogenem...
Asi se shodneme, že pojistit to proti povolování ještě půjde mechanicky (nějakým tím rozklepáním).
Jak ale vypadá po neúspěšném pokusu dosedací plocha těsnění svíčky?
Offline
mira393 napsal(a):
je to hlava z vodníka a vnější stěna od vody má sílu cca.1,5mm tam nejde nic vrtat....
Nevím jestli jsme si rozuměli-já měl na mysli vrtnout díru v ose svíčky v místě styku vložky s Al a pojistit proti protočení buď červíkem nebo kolíkem čistě proti protočení.Teoreticky by stačil kousek d2 tvrdšího svařovacího drátu,ale po pravdě neznám přesně technické řešení a tedy i možnosti,jen jistojistě vím že 7075 se nesvařuje.
Offline
Zalomený závitník chlapi to už neumíte řezat zavity do slepý díry a s vratidlem ? to samý jak někdo muže zalomit závitník v hlavě z hliníku takový 16 až 18 x1,25 to nepochopím. Pokud mám sadu,správný mazání,správný průměr díry a ne jednorázový,cit v rukách tak to snad ani nejde vyjímkou je nerez tam pokud je to sviňa se kouše a jde i blbě vrtat ale ve slitině hlíny ani omylem tak ještě v elektronu to byl taky ex svině materiál
Editoval Carls (13-07-2020 03:30:00)
Offline
Carls napsal(a):
Zalomený závitník chlapi to už neumíte řezat zavity do slepý díry a s vratidlem ? to samý jak někdo muže zalomit závitník v hlavě z hliníku takový 16 až 18 x1,25 to nepochopím. Pokud mám sadu,správný mazání,správný průměr díry a ne jednorázový,cit v rukách tak to snad ani nejde vyjímkou je nerez tam pokud je to sviňa se kouše a jde i blbě vrtat ale ve slitině hlíny ani omylem tak ještě v elektronu to byl taky ex svině materiál
No závitníky M2-M4 není problém zalomit v ledačems,kor ty z "Hornmarktů"(tam mají bordel i ve vrtákách potřeboval jsem díru na M10,nenašel vrták 8,5,takže jsem naivně 8,5mm zabalené v obalu na uschování,takže si je ani neprohlédnete, koupil v tomhle "obchodu",díru vyvrtal ,odgrotoval zahloubil a vyfoukal a závitníky se tam cpal hůř než bývá zvykem.Přeměřil jsem díru a 8,3 mm kouknu na vrták,změřím přes břity průměr a vážně 8,3)....Sice by to asi první a druhý stupeň předřezaly,ale nač zbytečně "prznit nástroje".
Editoval Ládes (13-07-2020 11:55:50)
Offline
Stránky: 1 2