SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Četl jsem zde témata ohledně svařování alu disků a jsem srozumnen s tim ze se vaření z bezpečnostních důvodů nedoporučuje.Do budoucna se chystám zakoupit rovnačku alu disků a s tím je spojeno i svařování (jak jsem slyšel od firem, které již lité disky rovnají lité disky vzhledem k jejich křehkosti při rovnání rády praskají) z toho důvodu se začínám zajímat o svařování drobných prakslin nebo dovařování ulomených částí.Nemam v tomto směru žádné zkušenosti byl bych rád kdyby mi nekdo poradil jaký stroj bych si měl zakoupit (z informací, které jsme mel moznost získat bych měl vařit metodou TIG). S tím e spojen i druhý dotaz opravuji klimatizace ve vozdilech a casto se stakávám s prasklnami trubek klimatizační soustavy proto bych chtel svářečku využít k tomuto účelu a zda-li je to vůbec možné svařovat silnou stěnu alu disku a tenkostěnnou trubku klimatizace.Za všechny informace rady tipy jsem moc vděčný.
Offline
niekde to tu je ohľadom tých alu diskov, a ak si dobre pamatám tak sa to neodporúča, lebo nikdy nevieš aký je to presne materiál.(možno ešte nejaké prasklinky)
Mal by si kúpiť nejakú AC/DC TIG, popozeraj sa tu, alebo ti možno poradia viac znalí kolegovia.
A tým sa netráp, že jeden materiál je hrubý a druhý tenký, ved v dnešnej dobe to neni problém,len si prichystaj nejakých 80-100tis kč, na kvalitnú zváračku.
treba študovať:
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=65
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=22
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=361
Editoval arno (10-12-2008 21:40:38)
Offline
Na tu trubku z klimatizacie by som radšej použil spájkovanie na tvrdo mosadzou.
Tigom by to asi veľmi nešlo.
Offline
Milan 1980 napsal(a):
Četl jsem zde témata ohledně svařování alu disků a jsem srozumnen s tim ze se vaření z bezpečnostních důvodů nedoporučuje.Do budoucna se chystám zakoupit rovnačku alu disků a s tím je spojeno i svařování (jak jsem slyšel od firem, které již lité disky rovnají lité disky vzhledem k jejich křehkosti při rovnání rády praskají) z toho důvodu se začínám zajímat o svařování drobných prakslin nebo dovařování ulomených částí.Nemam v tomto směru žádné zkušenosti byl bych rád kdyby mi nekdo poradil jaký stroj bych si měl zakoupit (z informací, které jsme mel moznost získat bych měl vařit metodou TIG). S tím e spojen i druhý dotaz opravuji klimatizace ve vozdilech a casto se stakávám s prasklnami trubek klimatizační soustavy proto bych chtel svářečku využít k tomuto účelu a zda-li je to vůbec možné svařovat silnou stěnu alu disku a tenkostěnnou trubku klimatizace.Za všechny informace rady tipy jsem moc vděčný.
Hliník svařuji denně a celkem důležité části aut jako nosné rámy,cisternové palivové nádoby atd.,ale ani pro sebe bych nikdy nevařil alu kola.Vidím v tom dost velké nebezpečí.Poměr cena za nový disk a prasklý disk např ve 130 KM/h rychlosti....no raději zvolím nový disk.
Za další,dovedete s tím v klidu spát,že jste někomu svařil popraskaný disk a pak se něco stane?Dají se na tom určitě vydělat slušné peníze,ale já bych to osobně nevařil.Jak tady už někdo psal ani RTG případného svaru nezaručí,že to nepraskne vedle něj.Ta klima TIGem jde vařit ve většině případů,jen je někdy problém to řádně odmastit.Pokud to jsou části zdemontovatelné je to v pohodě.Horší však ty části,které se musí vařit na autě a s odmaštěním je problém.Potom je umění na hliníku vytvořit jakýkoliv svar a né aby ještě těsnil při tak vysokém tlaku.Někdy kolem 30 Bar.Pavel
Offline
Diky Pavle za tve info. zatim jsem vsechny trubky klimatizace demontovat dokazal v tom je ten nejmensi problem,ale slyšel jsem, že Tigem je problem je zavařit jelikož se jedná o tenkostěnné hlinikové turubky nicméně už mi trubky parkarat zavařili a problem s tim nebyl ale jak rikas problem je s odmaštěním jelikož v je v soustavě naplněn i olej.Co se týče svařování hliníků to si jesště rozmyslím mohl by jsi mi jen poradit jaky stroj bych si mel k tomuto ucelu popřípade vybrat značku typ parametry a proc prave tento, který mi doporučíš?Díky za odpoved.
Offline
Milan 1980 napsal(a):
Diky Pavle za tve info. zatim jsem vsechny trubky klimatizace demontovat dokazal v tom je ten nejmensi problem,ale slyšel jsem, že Tigem je problem je zavařit jelikož se jedná o tenkostěnné hlinikové turubky nicméně už mi trubky parkarat zavařili a problem s tim nebyl ale jak rikas problem je s odmaštěním jelikož v je v soustavě naplněn i olej.Co se týče svařování hliníků to si jesště rozmyslím mohl by jsi mi jen poradit jaky stroj bych si mel k tomuto ucelu popřípade vybrat značku typ parametry a proc prave tento, který mi doporučíš?Díky za odpoved.
Zdravím Milane.
Osobně mám zkušenosti pouze se stroji které mám pod přízpěvkem.Ten silnější je firemní a ten slabší je můj osobně.Poradit Ti s výběrem je dost
složité.Záleží hlavně kolik jsi ochoten investovat,co od vybavení očekáváš,co budeš svařovat a jak často atd.Psát o svářečkách je tedy na dlouho.Nejlépe je zajít do značkové prodejny a nechat si udělat nabídku několika variant podle několika kritérií.Jinak je možná lepší si o tom promluvit přes ICQ nebo SKYPE,je to jednoduší než o tom jen psát.
Offline
Ahoj Pavle
Díky za nabídku pokud by jsi byl tak hodný dej mi skype budu rád za každé info.
Offline
m.evil napsal(a):
Na tu trubku z klimatizacie by som radšej použil spájkovanie na tvrdo mosadzou.
Tigom by to asi veľmi nešlo.
Ale ide a v pohode len treba mat dobru masinku a prax.
Offline
SO 545 napsal(a):
m.evil napsal(a):
Na tu trubku z klimatizacie by som radšej použil spájkovanie na tvrdo mosadzou.
Tigom by to asi veľmi nešlo.Ale ide a v pohode len treba mat dobru masinku a prax.
Ahoj jakou masinu mi doporučíš?
Offline
Milan 1980 napsal(a):
.....ale slyšel jsem, že Tigem je problem je zavařit jelikož se jedná o tenkostěnné hlinikové turubky nicméně už mi trubky parkarat zavařili a problem s tim nebyl ale jak rikas problem je s odmaštěním jelikož v je v soustavě naplněn i olej.....
Aluminiové trubičky pro klimatizaci lze svařovat TIGem perfektně, za předpokladu, že máte mašinu s rozsahem regulace proudu od alespoň 5A. Považoval bych za nutné použít nožní pedál, vzhledem k ukončení sváru, kdy pedálem lze velmi pozvolna ukončit svár bez kráteru. Obvykle právě rychlé ukončení sváru a vzniklý kráter je místem netěsnosti.
Jinak opravdu slabé aluminiové trubičky lze s úspěchem svařovat plamenem. Dobré je použít drát AlSi5. Sám jsem tyto práce prováděl 10 let, ještě v Československu (v sedmdesátých letech), v podniku Frigera Kolín, kde se tehdy vyráběla průmyslová chladící zařízení, klimatizace a zdravotnická zařízení. Jak metodou TIG, tak plamenem. Pochopitelně součásti od oleje se musí před svařováním odmastit, jak už zde bylo zdůrazněno.
Editoval Frank (13-12-2008 00:04:45)
Offline
Milan 1980 napsal(a):
Ahoj Pavle
Díky za nabídku pokud by jsi byl tak hodný dej mi skype budu rád za každé info.
Milane skype mam pavel116
Offline