SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ahoj. Předem se omlouvám, protože se moc nevyznám v kovových materiálech, ale vím, že zde jsou odborníci (čerpám zkušenosti ke sváření s CO).
Sháním nějaký materiál na podlahu do starší káry za auto. Jde o káru s bočnicemi z hliníku a podlahou z OSB, která je v háji. Přemýšlím o výměně OSB za hliník tl. 3-5 mm. Doporučíte mi nějaký jiný materiál, nebo právě hliník?
Jde mi o to, že pokud použiju překližku a poškodím ji, tak nabobtná a za 5 let je v háji. Pokud použiju hliník, tak se promačká dle podkladu, ale nic se mu nestane (alespoň doufám). Jinak vozík má rám z jeklu a pod podlahu (1100 x 1600 mm) bych do rámu navařil 2 vzpěry (jekl), takže by plech držel na krajích a v 1/3 délky. Jde mi jak o životnost, tak i o váhu materiálu.
Díky
Offline
Pokud se týká hliníku,tak bych byl opatrný. Když dojde k sebemenšímu poškození povrchové
úpravy,tak spoj Al/Fe tvoří článek a díky elektrochemické korozi "vyhnije" velice rychle.
Offline
Popravdě jsem počítal s tím, že celý hliníkový plech přešroubuji k rámu (tudíž ho provrtám), ale takhle to bude asi problém... A nějaký jiný materiál, nebo nějaké řešení? Případně jaký dát podklad pod železo a hliník?
Offline
Přištoubuj nebo přivař na rám podlahu z obyčejného ocelového plechu tl. cca 2 mm. Bude sice vážit 27,5 kg, ale je to při občasném natření ložné plochy kvalitní barvou "nafurt".
Offline
Nejlepší je ta překližka, obzvlášť když je dost výztuh aby se neprohýbala pod těžkým nákladem, to jí vadí nejvíc. Povrchové poškození jí nevadí, ideální je ve spoji s rámem použít silikon, nebo aspoň řezy se stran zalakovat aby se tam nedostávala vlhkost. Dnes už se na nákladní vozy, přívěsy a pod. téměř nic jiného než překližka nepoužívá a vydrží i v každodenním těžkém provozu léta.
Hliník bych vynechal, pokud si desku někdo nepřivlastní, dojde za několik let k oxidaci hliníku v místě styku s ocelovým rámem, někdy se hliník úplně rozpadne
Editoval jees (13-09-2017 13:45:20)
Offline
Já mám vozík od r.2006, syn asi o 3 roky déle. Oba mají podlahu z překližky. Syn ho používal na stavbě, nemá plachtu a je trvale venku. Podlahu má původní. Nic jiného než překližku bych nedal.
Offline
Proč obyčejný ocelový plech?
Rovnou žárově pozinkovaný, třeba síly 1 mm. Pokud bude šroubovaný, může se před vložením i nechat nalakovat. Ideálně někde v lakovně práškovou barvou, ta nejvíc vydrží na otěr a průhyb plechu. Plech 1 mm by měl při troše opatrnosti při nakládání stačit i na nějaký těžký náklad typu masívních špalků nebo menších kamenů, pokud tam bude těch šroubů dost. A nebude problém se rzí se škrábaci v barvě jako u obyčejného nalakovaného ocelového plechu. A mezi zinkem a hliníkem elektrochemická koroze není nebo je jen minimální.
Jinak moje zkušenosti jsou takové, že když je OSB v háji, předpokládám, že taky kvůli vodě, je dost vhodné zhodnotit i stav těch rámů z jaklu. Já jsem měl v bočnicích vodovzdornou překližku 16mm, ta byla taky v háji, ale vydržela tak dlouho, že rám z jaklu byl taky v háji. I když OSB nemá ani zdaleka takovou výdrž jako vodovzdorná překližka.
Jinak plech má jednu nevýhodu a sice že je hlučný. OSB nebo i ta vodovzdorná překližka, hluk trochu tlumí. Nevím, jak to vadí.
Offline
plech je dobrý například pod bagr do kamenolomu nebo třeba při nakládání nějakých sutin stejnou technikou, prostě kde hrozí průraz podlahy, jinak to nemá opodstatnění. I u sklápěček je plech do korby extra položka, natož u přívěsného vozíku
Offline
Já vozík nemám, ale zeť před několika lety měnil u vozíku stará shnilá prkna za voděodolnou překližku, je taková hnědá a hrubá, je s ní velice spokojen.
Offline
To je ona, deska 2,5x1,2m vyjde na ca 2-2.500 Kč, záleží jaké je to dřevo a síla
Loni jsme dělali podlahu na plachtovém vleku, po 13 letech byly, až na jednu, všechny desky původní
Editoval jees (13-09-2017 14:27:28)
Offline
Ono zalezi na typu voziku a pouziti mam vozil za auto (delany doma)1000*1700 a nedam dopustit na prkna jsou levna lehka jednoduse opravitelna(typovany je na 350 kg ale v poho dava 500 max jsem vezl 850!!) (ale mam ho pod plachtou pred tim tam vydrzela 20 let).Vodeodolna preklizka jd tezsi a relativne choulostiva na poskozeni pokud je dost vystuh a hrubsi zachazeni pak je asi nejlepsi plech).Bohuzel dnesni levne voziky jsou hrachoviva!
Editoval Honza007 (13-09-2017 15:49:14)
Offline
Ptal jsem se u nás v půjčovně vozíků jak dlouho vydrží překližková podlaha na půjčovacím otevřeném vozíku, prý min. 10let
Offline
Plech je naprd mimo stavebních materiálů , vše hrozně klouže . Mám druhou podlahu z voděodolné překližky . Tedy je jen částečně vodoodolná ....
Offline
jde o něco takového https://www.jafholz.cz/shop/konstrukcni … l~c3039972
Offline
Voděvzdorka má životnost velice dobrou.Pro zabránění oděru je dobré dát na ni podélně s ocelové pásy(plech ideálně otěruvzdorný, tenčí pásovina)-záleží co se do vozíku většinou nakládá .
Offline
Tak ještě uvidím. Poprvdě makám kolem baráku, takže na káře vozím úplně všechno.kameny, písek,zem, cihly, nábytek, míchačku... Podlaha dostává dost zabrat, proto jsem plánoval ten hliník, že by měl dost vydržet a je dosti lehký. Doporučujete mi překližku, nebo prkna. Prkna nechci, protože je má tchán a jelikož je kára dost venku, tak prkna hodně pracují. Ve vlhkém počasí se kroutí a při suchém jsou mezi prkny mezery-což je špatné na sypký materiál. Takže nejlépe pořád vychází ta překližja.
Ještě jsem dnes dostal nabídku na plastovou desku tl. 15 a 20 mm. Ale potřebuji desku vidět, zda to není nějaká hrachovina, aby nepraskla při větší zátěži, nebyla moc měkká a aby byla stává vúči UV. Tak uvidíme. Každopádně díky všem za rady.
Offline
na privesny vozik za auto alebo kaeake kary je najlepšia
1.vodovzdorna preglejka ...(ma najlepšie vlastnosti'
2. vodovzdorna preglejka
3. vodovzdorna preglejka
potom plech a všetko ostatne
osobne použivam tu preglejku (hrubka okolo 20mm) a vozim na privesnom voziku všetko možne min. 20rokov
plech klže a je tvrdy a na preglejku možeš aj niečo našrobovat, je to tichšie, viac privetive k tovaru čo budeš
vozit.
plech iba vtedy keby to bolo len na sypke materialy a hlinu
Offline
U plastu bych měl obavu, že jak bude plast stárnout, bude křehčí a pod nákladem bude praskat. Nebo bude hodně drahý.
Klouzat to na něm bude stejně jako na hladkém plechu.
Offline
Přesně to samé napadlo i mně. Navíc bych měl obavu vozit nějakou těžkou věc ve velkých mrazech, i to se někdy natrefí. V mrazu naprostá většina plastů křehne, pokud to není laminát. A jen tak pohledem nebo hmatem kvalitu desky nepoznáte. Já osobně bych asi volil léty osvědčenou překližku.
Offline
Máte pravdu. Na druhou stranu, proč vymýšlet vymyšlené ;-) . Původně jsem si myslel, že se nepoužívá nic jiného kvůli ceně, ale nejspíš tomu tak není...
Díky za rady
Offline
Jeden u nás v obci má na dně (u poměrně nového vozíku) ještě nalepené nebo položené jakési staré PVC lino, možná na nějaké kameny nebo těžké ostré předměty to může životnost překližky dost prodloužit.
Editoval Zdenek11 (14-09-2017 10:08:44)
Offline
Vodovzdorná (stavební) překližka vydrží několik let provoz na korbě NA, který jezdí ve spediční firmě 15 hod. denně. Přitom se nakládá i dost nešetrně, protože se stále pospíchá, nakládku provádí mnohdy pracovník cizí firmy, jeho zájmy jsou tedy úplně jiné než šetřit podlahu cizího auta.
Na vlek za OA asi nic jiného, lepšího nevymyslíte. Kus starého PVC používám jako ochranu pod kamení a cihly také, plech se neosvědčil, všechno klouže mimo hlíny nebo písku.
Offline
dřív jsme vozili lahve od autogenu na autě s ocelovou podlahou, dobře se to nakládalo a skládalo, ale na jízdu to právě bylo moc kluzké, byl to ten protiskluzový
Offline
Jedině 2mm pozink, vydrží cokoliv, přistehnout i na příčné spodní výztuhy (aby nedrnčel)
Offline
Este existuju drevo kompozitne platne ale tam je CENA taka ze si kupis 10 OSB dosiek za 10r nez jednu taku platnu.
Tie kompozitne dosky sa robia rozne hrubky rozne vzory takze si kazdy najde co potrebuje
ten kompozit skor poznate ako dosky na terasach ale existuju rovne obrovske platne.
Offline