SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ahoj, pořídíl jsem si domu svářečku.. (CO2 Kuhtreibe 2040 no na 230V )
V práci v autoservisu jsem vždy měl tu čest vařit jen na mém místě (hever u prosklené zdi) a vždy to vyšlo zády k oknu.... nikdy jsem pořádně neviděl do sváru :-(
Dost mě to kryl odlesk světla dovnitř kukly ze zádu.... bohužel má práce se svářečkou byla tak do 5% práce... takže jsem to nějak neřešil a
nezkoušel... no a včera jsem se pustil do testování stroje na domu... měl jsem položenou kapotu z auta na zemi takže jsem u toho klečel
a na kukle (plastova proteco) sklo DIN 11 a prostě nic nevidim vzdálenost 50-80 cm a dohlednu jen mirně zbarvnenou poslední kapku..
máte stím taky někdo podobné zkušenosti??? Nebo mám vždy jen prostě hodně tmavé sklo??? je rozdíl na kuklu venku a v tmavé dílně?
Offline
Jaký typ proteca máte? Jestli to máte P600e, tak ty mají dost tmavou kazetu i když není zatmavená. A tyhle kukly chtějí dost světla, takže v tmavé dílně nebo garáži není moc vidět. Taky jsem to tak měl.
Offline
P500 SV-- odklápěcí....
Offline
Aha, to není samostmívačka? Tak to tuplem potřebujete dost světla. Alespoň nejaký zdroj světla u svařovaného místa, třeba ty přenosné halogeny apod.
A velikost filtru závisí na velikosti proudu i na citlivosti zraku. Někdo dává vyšší filtr, někdo nižší. Většinou se dává na menší proudy nižší filtr a na větší proudy vyšší proudy. Jestli děláte karosařinu, tak stačí filtr 10-11
Editoval varok (10-09-2017 09:36:25)
Offline
Volba filtru záleží nejen na svářecím proudu, ale také na osvětlení pracoviště, okolních předmětech a také na očích, jak jsou rychle schopné se přizpůsobit. Sklo musí být tak tmavé, aby při sváření bylo vidět skoro tak, jako když se dívám bez filtru a bez oblouku. Pak si oči rychle zvyknou a uvidím co vlastně svářím. V praxi, když budu svářet na slunci, tak musím mít světlejší filtr. Zase naopak ve tmě, musím mít filtr tmavší. Kdybych to dal obráceně, na slunci filtr tmavší, tak nutí oči zvyknout si na větší rozdíl a u krátkých svárů budu vařit poslepu.
Offline
OK..díky za odpoved... jj pravě přesně ja skoro zkrz nevidím a lepim to po slepu.. vyzkouším tedy 10 místo 11
Offline
Pokud jde o karosařinu, kde se víceméně boduje, tak 10 naprosto stačí. Málo ampér - malé ztmavení...
Editoval Rellik (10-09-2017 11:12:34)
Offline
Famater napsal(a):
Volba filtru záleží nejen na svářecím proudu, ale také na osvětlení pracoviště, okolních předmětech a také na očích, jak jsou rychle schopné se přizpůsobit. Sklo musí být tak tmavé, aby při sváření bylo vidět skoro tak, jako když se dívám bez filtru a bez oblouku. Pak si oči rychle zvyknou a uvidím co vlastně svářím. V praxi, když budu svářet na slunci, tak musím mít světlejší filtr. Zase naopak ve tmě, musím mít filtr tmavší. Kdybych to dal obráceně, na slunci filtr tmavší, tak nutí oči zvyknout si na větší rozdíl a u krátkých svárů budu vařit poslepu.
A já měl vžitý přesný opak. Takže když dělám někde v šeru, tak se použije tmavší sklo nebo filtr? Zajímavé
Offline
Tak při neděli jsem sehnal DIN 10 a je to lepší.. zvlášť na "dvorku".... díky všem za pomoc
Offline
Varoku, tak to zkus. Když děláš v šeru, tak jsou oči zvyklé na šero. Když dáš slabé sklo, tak oči si musí zvyknout na větší světlo.
Offline
Ano, ale přes tmavší sklo je málo vidět při nižších proudech. Ale vyzkouším.
Offline
Já třeba do těch cca 170A dávám 10 pak do cca 210 11 a do 260 12... Na víc A nemám potřebu svařovat, neděláme nic tak "velkého"... Ale je fakt, že záleží i na okolním osvětlení. Takže tyto mé hodnoty beru praxe, kde je světlo nesvětlo... Žádné halogeny ani ostré světlo....
Offline